חיפוש

איזה קוטל יתושים איכותי תשימו בגינה בבית

 חודשי הקיץ הגיעו והחום מזמין בילויים בחוץ, בין אם בחוף הים, בטיולים בארץ, ואפילו בחצר הביתית. בעיה שחודשי הקיץ מביאים איתם הם המזיקים, ובאופן ספציפי – יתושים. ההתמודדות עם יתושים משתנה מהפנים לחוץ ולכן קיבצנו המלצות לקוטלי יתושים המתאימים לחוץ.

 

קוטלי יתושים ומרחיקי יתושים – שיקולים חשובים

חומרים הקוטלים יתושים או משמשים להרחקתם אפקטיביים מאוד ברוב המקרים, אך יש מגוון של קוטלים המגיעים עם יתרונות וחסרונות שונים, אך הם שיקולים הרלוונטיים לכל קוטל יתושים איכותי:

  • חומרים כימיקלים – חלק מהשיטות עושות שימוש בחומרים סינטטיים, שאינם קטלניים, אך כן יכולים להוות סכנה בריאותית בשימוש לא נכון.
  • הומניות – חלק מהשיטות קוטלות יתושים בעוד ששיטות אחרות מרחיקים ודוחים אותם, מבלי לפגוע בהם. דבר זה ישפיע על בחירתכם אם זה מרכיב מהותי עבורכם.
  • השפעות אקולוגיות – ישנם שיטות בערה או כימיקלים בעלי השפעות על איכות הסביבה, כמו כן שיטות בשימוש חד פעמי ולא רב פעמי.

 

קוטלי יתושים מומלצים לשימוש בחצר הביתית

על אף שיש כאלו המתאימים לכל מרחב חיצוני, השימוש בקוטלים בחצר הביתית שונה משימוש בקוטלים במהלך טיולים בטבע או טיול אוהלים. זה בעיקר כתוצאה מכך שנטרול יתושים בגינה תעזור לנטרול יתושים בתוך הבית.

 

פיתיונות

  • פיתיון אלקטרוני

ישנם פיתיונות המשתמשים במנורה או ניחוח המושך אליו יתושים ומעופפים, ובעזרת מאוור מובנה שואבת פנימה את היתושים בקרבת הפיתיון. הקוטלים האלו אפקטיביים בסילוק היתושים מקרבת הבית ומאפשרים ישיבה נוחה בגינה אך צורכים בדרך כלל מקור חשמל, לכן הם מתאימים לשימוש גינתי.

 

  • פיתיון דלי או שקית

פיתיון זה עובד ללא חשמל, במקום זה מדובר בפיתיון בצורת דלי המכיל חומר שמושך יתושים ומעופפים אחרים שנכנסים לתוך הדלי דרך פתח קטן שמעוצב בזווית פנימית שלא מאפשרת יציאה. היתושים לא נכנסים לבית וגם אלו שלא נכנסים לדלי נמשכים לריח וסובבים סביב הדלי. פתרון זה זול יחסית.

 

דוחי יתושים

  • מפיץ ריח דוחה יתושים

מכשיר זה מפיץ ריח סינטטי המרחיק יתושים, בעזרת ריסוס המכוון לפי טיימר ומאוור מובנה קטן העוזר להפיץ את הריח. מכשיר זה מתאים לחצר הביתית בלבד ולא לטיולים ושטח בגלל שהוא צורך חשמל והוא אפקטיבי רק לאורך כ-100 מטרים. למכשיר הסינטטי יש גם חלופה טבעית המשתמשת בציטרונלה.

 

נטרול בשיטה הטבעית

  • משהו שהרבה אנשים לא יודעים הוא שהפתרון להרחקת יתושים מהחצר הביתית יכול להיות פשוט וללא מכשירים, אך דורש קצת עבודה. יתושים נמשכים באופן טבעי לחום ולחות, מה שמושך אותם בקיץ לגינות עם מערכות השקיה גדולות או פתחי ביוב חשופים.

עם מעט שינויים לגינה שלכם וחסכון במים בעת השקיה תוכלו לצמצם או להפטר לגמרי מהמעופפים המציקים.

 

לסיכום

יתושים הם חלק בלתי נפרד מחודשי הקיץ, אך עם ההכנה הנכונה הם לא צריכים להוות לכם מטרד. הצטיידו מראש במכשירים לגינה או בצעו את ההתאמות הנכונות ותהנו מכל הכיף בקיץ!

בעל חיים

 

אולי יעניין אותך גם