חיפוש

איך בוחרים שיש למטבח בבית ומהם השיקולים שחייבים להיכנס

בשיפוץ או בנייה של מטבח ישנן לא מעט בחירות משמעותיות שישפיעו לא רק על נראות המטבח אלא גם על צורת העבודה בו, יעילות, צורך בתיקונים או בהקפדה על דברים מסוימים. בחירת שיש היא אחת הבחירות החשובות שיש לקחת ברגעים אלו, איך עושים זאת ומה ההבדל בין הסוגים השונים. 

 

מהו שיש?

בהגדרה האמיתית של המילה שיש הוא סוג של חומר שנוצר מהצטברות של מינירליים בכל מיני מקומות בעולם, בעבר וגם היום השיש משמש לבנייה פרקטית של משטחי עבודה וריצופים וכמו כן לעבודת אומנות כמו כל הפסלים היוונים והרומאיים שנבנו משיש. בעברית המילה קיבלה כיוון קצת אחר והיא משמשת אותנו בעיקר עבור המשמעות של משטח עבודה במטבח גם שהחומר ממנו הוא עשוי הוא אינו שיש אמיתי. אז שיש למטבח איך נבחר אותו?

 

3 שיקולים שיש לקחת בחשבון בבחירת שיש

  1. נראות – נראות השיש היא חשובה ביותר מכיוון שהוא תופס מקום נרחב ומשמעותי בכל מטבח, הצבע שלו ייקבע את שאר הצבעים שייכנסו למטבח ואת האווירה שתהיה בחדר. לכן חשוב לבחור את משטח העבודה למטבח גם על פי הנראות שלו אבל לא רק.
  2. עמידות – אם אתם אנשים שאוהבים לבשל בבית והמטבח עובד שעות נוספות מומלץ שתיתנו יותר דגש על עמידות השיש מאשר לנראות. עמידות השיש מתבטאת בעמידות בפני חום כך שניתן להניח סיר חם ללא צורך בהפרדה, עמידות בפני כתמים ובפני שברים וסדקים. ישנם סוגי שיש שיכולים להיות מאוד יפים אבל ההתעסקות בהם לא תמיד מאוד נוחה.
  3. מחיר – כמו בכל בחירה בטח שבבניית מטבח כשכל הדברים עולים כסף חשוב שתנקבו בפני עצמכם ובאולם התצוגה את המחיר שהייתם רוצים לשלם על אותו השיש בהתייחסות לשאר הדברים שצפויים לכם בתשלומים.

 

גרניט פורצלן

גרניט פורצלן הוא אחד החומרים הפופולריים במטבחים הישראליים. שיש גרניט פורצלן אינו שיש טבעי והוא אפילו לא עשוי מגרניט אלא הינו חומר סינטטי קרמי המיוצר כתוצאה מערבוב של חימר ומינרליים טבעיים המקנים לחומר מראה של אבן גרניט ובנוסף קשיחות גבוהה יותר.

 

למה כדאי לקנות שיש מגרניט פורצלן

האלמנט המרכזי של הגרניט פורצלן שהפך אותו לכל כך פופולרי הוא העמידות שלו, החומר מתאפיין ברמת צפיפות גבוהה במיוחד ולכן הוא בעל רף גבוהה של עמידות בפני לכלוך וכתמים, נזקי חום ושריטות אך שניתן להניח על סירים רותחים, לא לפחד לשרוט אותו עם סכינים או להכתים אותו.  לאריחי גרניט פורצלן יש מגוון עצום של עיצובים ומרקמים לכן מומלץ להגיע להתרשם באולמות התצוגה.

 

לסיכום,

ישנן אופציות רבות בין סוגי השיש, חשוב שתגדירו לעצמכם את האלמנטים שחשובים לכם וכמובן גם המחיר וכך תוכלו לבחור את השיש שיתאים לכל הצרכים שלכם.

שיש למטבח

אולי יעניין אותך גם

מטבח חיצוני מאובזר
מטבחים
כל היתרונות של מטבח חוץ מאובזר

מטבחי חוץ הפכו פופולריים יותר ויותר בשנים האחרונות, והפכו את החצרות האחוריות שלנו לחללים פונקציונליים ומהנים לבישול, אירוח והתכנסות עם בני משפחה וחברים. מטבח חיצוני

קרא עוד »