חיפוש

איך לטפל בזרי פרחים בבית?

פרחים מכניסים צבע לחיים ועוזרים לנו להביע רגשות של שמחה, אכפתיות, אהבה והתרגשות. זה יכול להיות זר פרחים מהעבודה לרגל יום ההולדת או אירוע, זר שאורחים הביאו איתם לסעודה חגיגית, או זר ממחזר לאהובתו בדייט הראשון – בכל המקרים האלה המחשבה הראשונה שעוברת בראש היא בוודאי: מה לעשות עם הזר? כדי לעזור לכם הנה לפניכם כל השלבים הנחוצים לטיפול בזרי פרחים בבית שישמרו לכם על הזרים רעננים ובריאים במשך שבוע, שבועיים ואפילו שלושה!

 

שלב ראשון: שינוע קר ולח

"עוד לפני שהתחלתם לטפל בזר בבית, אתם צריכים לקחת בחשבון את הדרך שהזר יעשה מחנות הפרחים או הדוכן בו רכשתם אותו ועד שהוא יגיע הביתה. אם הזר צפוי לעבור איתכם נסיעה ארוכה, או לחכות לכם כמה שעות באוטו עד שיגיע ליעדו – הוא עלול לאבד הרבה מהחיוניות שלו ומאורך החיים הפוטנציאלי שלו. כדי לשמור עליו רענן וצעיר, עטפו אותו בנייר עיתון לח או מגבת לחה.

שימו את היריעה הלחה בעיקר על האזור התחתון של הגבעולים והיזהרו על החלק העליון – שלא תמעכו את עלי הכותרת בטעות. באופן כללי, השתדלו לא לנסוע שעות רבות או להשאיר את הזר באוטו במשך זמן רב, כי הפרחים פשוט יתבשלו ככה ואז שום תחזוקה או טיפול לא יעזרו לו" מספר לנו איש מקצוע ממשתלת הסחלב בראשון לציון וממשיך לשתף אותנו בשלבים הבאים:

פרחים בבית

שלב שני: הכנת האגרטל והמים

בחרו אגרטל מתאים, וכדאי שיהיה עשוי מחומרים ששומרים על הטמפרטורה ולא מוליכים חום בקלות. לכן העדיפו אגרטל שעשוי מזכוכית, חרסינה או חרס על פני מתכת. השתדלו לבחור אגרטל שתואם את גודל הזר, כך שהפרחים לא ישבו צפופים מדי בתוכו והמים יוכלו להגיע לכל הגבעולים בצורה טובה.

שטפו את האגרטל מאבק או שאריות קודמות ומלאו אותו במים טריים ונקיים. יש שממליצים להוסיף למים קצת סוכר – בערך כפית על כל ליטר, וגם כמות קטנה של אקונומיקה, אבל לא ברור עד כמה זה מוסיף לחיי הזר. עם זאת, ככל הנראה זה לא יזיק, ואולי אף יועיל לפחות לתת למים מראה צלול ונקי.

 

שלב שלישי: הכנת הזר

הורידו את העטיפות, הסרטים, הגומיות, חוטים וכל דבר נוסף שעוטף או מקשט את הזר ומקורו לא בצומח. מהחלק התחתון של הגבעולים – החלק שיהיה טבול בתוך מי האגרטל – הסירו גם את העלים. הניקוי מעלים ועטיפות ישאיר את הגבעולים פנויים לשהות בתוך המים ולספוג אותם באופן מיטבי.

גבעולים עטופים יכולים להרקיב משום שמים נלכדים בין הגבעול לעטיפה ואין חמצון שלמעשה מהווה מעין אוורור לגבעולים. לפני שאתם מכניסים את הזר לאגרטל, תחתכו את קצות הגבעולים. את החיתוך כדאי לעשות עם סכין חדה מאוד – סכין יפנית למשל, או מזמרה טובה – ובזווית לא ישרה (אלכסון).

זאת על מנת ליצור חתך נקי ובעל שטח פנים גדול ככל האפשר. דרך החתך הזה הגבעולים יספגו את המים ויזינו את הפרחים, וכך ישמרו רעננים לאורך זמן.

פרחים בבית

שלב רביעי: מיקום

ברור שאם הזר נועד לקשט את מרכז השולחן, אין לכם הרבה אפשרויות לשחק עם המיקום. אבל אם אין לכם מטרה מוגדרת שהזר צריך למלא, השתדלו למקם אותו במקום מואר, אך לא במקום עם שמש ישירה. כמו כן, כדאי לא להשאיר את הזר במקום חם מדי. אזורים שונים במטבח, למשל, אינם מומלצים לזר – כמו ליד המיקרוגל, הכיריים או ליד המנוע של המקרר או מכשיר חשמל אחר שפולט חום.

אם הזר צריך לשמש למטרה מוגדרת, כמו למשל, לקשט את השולחן בארוחת החג, אבל יש עוד זמן עד לארוחה, אתם יכולים לשמור אותו במקרר. כן, ממש כמו ירקות ופירות, גם זר פרחים נשמר טוב יותר במקרר וכך נשאר רענן וטרי לאורך זמן ארוך יותר.

 

שלב חמישי: טיפול שוטף

כדי לשמור לאורך זמן על זר הפרחים שלכם אתם צריכים הרבה סבלנות. כדאי להחליף את המים כל יומיים-שלושה כדי לשמור על טריות ולמנוע רקבון. כאשר אתם מחליפים את המים, הוציאו את כל הזר מהאגרטל ובחנו את האזור שהיה טבול במים. הרחיקו עלים קליפות או אזורים שהתחילו להרקיב.

כדאי גם לחתוך שוב את הגבעולים בחיתוך מקביל לחיתוך המקורי, כלומר, באלכסון, כך ששטח הפנים של החתך יישאר גדול ככל האפשר. אפשר להוסיף מעט סודה לשתייה ואלכוהול למים, שיעכב את ייצור גז האתילן הפוגע ברעננות הזר. אם תטפלו היטב בזר, תוכלו להאריך את חייו ולשמור על מראה טרי ורענן.

ואחרי כל זה, חשוב לזכור. גם מי שמטפל הכי טוב בזר בבית לא יכול לגרום לו לחיות לנצח. זר פרחים מורכב בסופו של דבר מפרחים שנקטפו ואורך חייהם מוגבל. הם חיים על זמן שאול, וסופם נמצא ממש מעבר לפינה. עם זאת, גם לזר שסיים את תקופת השיא שלו יש שימוש.

אתם תמיד יכולים לייבש את הזר ולשמור אותו לעיצוב פנים או למזכרת לאורך זמן. אם החלטתם לייבש את זר, אל תחכו עד שינבול וראשי הפרחים ירכינו. תתחילו בייבוש עוד כשהזר זקוף ויפה ותיצרו לכם מזכרת לשנים ארוכות.

פרחים בבית

אולי יעניין אותך גם