חיפוש

איך ללכוד עכבר בבית – מבלי לפגוע בו

אפשר לומר בכנות רבה שכמעט אף אחד לא ישמח לקבל עכבר כאורח בביתו אך אנשים רבים גם לא יהיו מעוניינים לפגוע בו. האם יש דרך לעשות זאת? האם היא תעזור בהתמודדות מול עכבר אחד או מול מכת עכברים? והאם ניתן לעשות זאת לבד או בעזרת לוכד מקצועי?

 

האם ניתן ללכוד עכברים באופן עצמאי?

התמודדות מול עכברים יכולה להיות לא פשוטה ומלווה בפחד וגועל אצל חלק מהאנשים, אם הפחד והגועל גדולים מדי ואתם לא רוצים לשמוע, לראות או לדעת זה הזמן להתקשר לאיש מקצוע – לוכד עכברים אך אם כרגע אתם מבחינים רק בעכבר סורר אחד ולא במכת מכרסמים ואתם מוכנים לאזור אומץ ולהתמודד מולו תוכלו לעשות זאת בפשטות וקלות גם מבלי לפגוע בו.

 

מלכודת לתפיסת עכברים

ישנן שתי סוגים של מלכודות לתפיסת עכברים מבלי לפגוע בהם עליהם נפרט בהמשך, מלכודת בעלת קפיץ שמשתחרר שבעצם הורגת את העכבר אינה מומלצת לשימוש גם מפני זכויות לחיים של בעלי חיים והגנת הסביבה וגם שאינה בטוחה לשימוש של מי שאינו מיומן ויכולה להביא לנזק עד כדי אצבע שבורה.

  • מלכודת דבק – מלכודת דבק נחשבת מלכודת שאינה פוגעת מכיוון שניתן לשחרר לאחר מכן את המכרסם אך בכל זאת היא אינה המלכודת ההומנית ביותר. הדבק הינו חזק ביותר והוא מרוח על משטח שמניחים בנקודות בהם העכבר עובר עם פיסת אוכל שתהיה הפיתוי שלו והוא יידבק למלכודת. לאחר הלכידה ניתן לשחרר את העכבר מהדבק אך זה דרוש עיסוק רב שכנראה יגעיל וירתיע גם את האמיצים והאמיצות ולכן אנשים רבים יעדיפו לוותר על הצלת המכרסם ובכך כן יפגעו בו.
  • מלכודת נדנדה – המלכודת ההומנית ביותר, פשוטה לתפעול ובעלת ערך חינוכי והגנה על הסביבה. מלכודת הנדנדה הינה מין תיבה ארוכה שחלקה האחורי מורם מהרצפה וסגורה בצד אחד, את פיסת האוכל מניחים בצידה הסגור והמוגבה של התיבה וכשהעכבר יזדחל פנימה לזלול את האוכל שהונח המשקל שלו יגרום למנגנון הנדנדה לפעול ולסגור את את המכסה בצד הפתוח של התיבה. כך העכבר נלכד בצורה הומנית וכל שנותר לעשות זה לקחת את התיבה הסגורה, לנסוע למקום מרוחק מאזור מגורים ולשחרר את העכבר לטבע.

 

האם ניתן לעשות זאת גם בעזרת לוכד עכברים?

כמובן, אם אתם מעוניינים ללכוד את העכבר בצורה הומנית אך כל ההתעסקות לא בשבילכם תוכלו לקחת לוכד עברים ולוודא עימו שהוא פועל בשיטה ללא פגיעה, ייתכן והלוכד יציע לכם להדביר את הבית מעכברים בעזרת רעל אך הבחירה תהיה שלכם.

 

לסיכום,

לכידת עכברים ללא פגיעה בהם היא בהחלט פשוטה מאוד עבור מי שירצה לעשות זאת באופן עצמאי או בעזרת מדביר, אם אינכם מעוניינים בהדברה באמצעות רעל מומלץ להיות ערניים לכל תסמינים של מכרסם בבית ולהקפיד על צנרת סגורה שתמנע את כניסתם של המכרסמים.

עכבר בבית

אולי יעניין אותך גם