חיפוש

עיצוב פנים – איך תגרמו לבית להיראות גדול יותר?

האתגר הגדול ביותר של כל מעצב פנים הוא דווקא עיצוב של חללים קטנים.

בחלל גדול ניתן לממש את כל החלומות כי אין שום הגבלה, ניתן לבחור כל סגנון עיצוב ופשוט ליהנות מאינסוף אפשרויות.

לעומת זאת, חלל קטן מאתגר את הנוחות, העיצוב, תחושת המרחב ואפשרויות העיצוב.

אל תרגישו לא בנוח אם הדריה שלכם קטנה ואתם לא מצליחים לעצב אותה או להכניס בה את כל החפצים שלכם – אפילו המעצבים הגדולים ביותר מתקשים בכך.

אנחנו פה בשביל לתת לכם את הטיפים הטובים ביותר לעיצוב חלל קטן.

 

צבעים

חשו בלהשתמש בצבעים שיוצרים תחושה של מרחב ולא תחושה מצומצמת. הגוונים המתאימים הם גוונים בהירים – לבן, תכלכל, בז' וכיוצא בזה. כמו כן, חשוב להכניס כמה שיותר אור לדירה, דירה פתוחה ומוארת תמיד נותנת אשליה של גודל. חשוב לציין שאין בכוונתנו למנוע מכם שימוש שלצבעים כהים, תוכלו לשלב אותם אך כדאי שהם לא ישלטו במרחב.

 

ריהוט פונקציונלי

בחרו ריהוט שיכול לשמש אתכם כמספר דברים – שולחן שהוא גם חלק מהשיש, ספה שהיא גם מקום אחסון וכיוצא בזה. כיוון שאין לכם הרבה מקום כדאי  שתבחרו מעט רהיטים שישמשו אתכם להרבה דברים. מיעוט ברהיטים יפתח את החלל וייתן תחושה שהוא גדול יותר ממה שהוא באמת.

 

הרמת הרהיטים

בחרו רהיטים שאינם צמודים לקרקע, אלא כאלה עם רגליים שמפרידות אותם מהרצפה. ככל שיראו יותר רצפה ויהיה פחות אביזרים שמכסים אותה המרחב יראה גדול יותר. בהזדמנות זו נציין כי כדדאי להשתמש יותר במדפים ומתלים במרחב קטן.

 

וילונות

אם אתם אוהבים וילונות עדיף שתתלו אותם גבוה, כלומר מצמוד לתקרה ועד לרצפה – וילונות ארוכים יוצרים תחושה שלגובה ובכך יגדילו את המרחב.

 

רהיטים שקופים

מומלץ להשתמש ברהיטים שקופים – שולחן סלון מזכוכית, כסאות למטבח מזכוכית וכיוצא בזה. רהיטים שקופים תופסים פחות מקום בעין ובכל יוצרים אשליה של מרחב גדול, או לפחות לא מאוד קטן.

 

כיסאות בר

עדיף לבחור כיסאות בר כי הם תופסים פחות מקום, פחות מכסים את הרצפה ויוצרים תחושה של מרחב גבוה. כיסאות בר הן פתרון מצוין למרחבים קטנים הן מבחינת הנוחות והן מבחינת העיצוב.

 

אראן ספרים על הקיר

אם יש לכם יכולת לחצוב מדפים בקיר ולשים בהם את התכולה של ארון הספרים שלכם, זה יתאים מאוד לחלל קטן. ראשית, זזה לא יתפוס שום מקום בדירה ובכך יגדיל את התחושה המרחבית. שנית, זה ישמש אתכם כמקום אחסון – מצרך נדיר בדירות קטנות.

 

לסיכום

בכתבה זו סקרנו טיפים רבים לעיצוב חללים קטנים. כמובן שאין צורך להשתמש בכולם, אלא לבחור לכם את מה שנכון עבורכם. העיקרון המנחה הוא לייצר תחושה שהמרחב יותר גדול ממה שהוא על ידי שימוש בחומרים, צבעים ורהיטים נכונים.

 

מטבח

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים לעיצוב הבית
עיצוב פנים
4 טיפים לעיצוב הבית

איך מתחילים לעצב את הבית? זאת שאלה גדולה שיש עבורה לא מעט תשובות, אבל לפני שנענה עליה, עלינו להבין לאיזה כיוון אנחנו רוצים ללכת, ואיזו

קרא עוד »
עיצוב פנים עם וילונות
עיצוב פנים
עיצוב פנים בעזרת ווילונות

מי שמבין דבר או שניים בעיצוב, יודע שהפריטים הקטנים הם אלו שמקנים את האווירה הסופית והמרשימה בכל חלל. עובדה זו התגלתה לנו לאחרונה, כשחקרנו את

קרא עוד »