חיפוש

אלו הדברים שיהפכו את השטח שלכם לבית אמיתי

כל חלקת אדמה יכולה להפוך לבית אם העין הנכונה מביטה בו והיד הנכונה נוגעת בו. מה אתם צריכים כדי שהמקום שאתם גרים בו יהפוך ממקום פיזי לבית של ממש? לאחר שנים רבות של יזע ועמל כפיים רכשתם את שטח ביתכם! רגע אחרי נוכחתם לגלות שעכשיו מתחילה עבודה חדשה – להפוך את חלקת האדמה שבבעלותכם לביתכם.

היום, ידוע שעיצוב הבית מבפנים ומבחוץ, משפיע רבות על תחושת הביתיות שהוא משרה על המשפחה. ישנם בעלי מקצוע רבים שיוכלו לסייע במלאכה זו כגון אדריכל, מעצב פנים, אמן העץ, גנן ועוד. עם זאת, ברגע המעבר, נדמה שכל המשימות שיש עולות על גדותיהן, קשה לדעת במה להתחיל ולאיזה בעל מקצוע לפנות ולאיזה מטרה. אז מה הם הצעדים הראשונים לעיצוב השטח שלכם?

 

חזון עיצובי

בראש ובראשונה, לפני הפשלת השרוולים לקראת המשימה, כדאי לדמיין איך תרצו שביתכם יראה. מה נמצא בחלומות הפרועים שלכם? דק מעוטר מעץ משולב בריכה קטנה לילדים או גינת ירק שתשמש לכם למאכל ולתחביב חדש או שאולי גם וגם? עולם האפשרויות בחצר הביתית הוא גדול במיוחד ולפעמים נדמה שאפשר לטבוע בו. עם זאת, יש האומרים כי שיטוט ברשת או בירחוני עיצוב יכול לתת הרשאה רבה. לפיכך, אין ספק שניתן להיעזר באלו אך חשוב לעשות זאת אחרי שביצעתם התבוננות פנימה. לאחר שבניתם בראשכם את החזון, עשו את ההתאמות הנחוצות למציאות שנמצאת בחצר ביתכם.

 

תכנון מקדים

לאחר שאתם מצוידים בחזון העיצובי הדרוש, יש לבצע את התכנון הדרוש בכדי להפוך את החלום למציאות. ראשית, מיון כלל המשימות הדרושות מא' – ת' יצור סדר בדברים שעליכם לעשות. מומלץ לחלק את המשימות לפי הקטגוריות או ראשי פרקים. כלומר, אם החלטתם שגינת ירק תפקוד את חצר ביתכם, רשמו על דף את כל מה שדרוש למענה. למשל, גודל הגינה, מיקום הגינה, אילו צמחים זו תכיל, שימוש בשירותיו המקצועיים של גנן ועוד. רישום נכון וירידה לפרטים יגרום לכם להבין מה צריך לעשות כדי לממש את היעדים שלכם. יותר מכך, זה יגרום לכם להבין אם אלו ריאליים וברי ביצוע בהתאם לתקציב ואורח החיים הנוכחי שלכם. אם התכנון המקדים הינו שלב שאתם מתקשים בו, ניתן להשתמש בשירות מקצועי של הנדסאי נוף, אדריכל, מעצב פנים או כל בעל מקצוע שיש לו ניסיון מקצועי בעולם העיצוב.

לסיכום, חלקת האדמה הפרטית שלכם תשמש לכם לבית, אך מה שיקבע זאת יהיה התחושה שהמקום יקנה לכם כשתחזרו אליו בסופו של היום. הרוב המוחלט, יעיד שהאנשים שנמצאים במקום הם אלו שיוצרים את התחושה. אבל אין ספק שניתן לעבות את התחושה הביתית באמצעות השקעת מחשבה ומאמצים בנראות של הסביבה שמקיפה אתכם, בעזרת העיצוב הנכון והמדויק לכם.

אַדְרִיכָל

 

 

אולי יעניין אותך גם