חיפוש

אילו בדיקות חובה לעשות בתהליך בדק בית

לרב, אנשים עושים שגיאה וסומכים יחסית בעיניים עצומות על הקבלן שממנו הם קונים את הבית.

ישנם פעמים רבות בהן תשתיות ומערכות הבית הן לא במצב טוב כפי שהן ניראות ויש לעשות בדיקה מקיפה ומקצועית על ידי איש מקצוע מוסמך ומיומן, לרב מהנדס ואפילו מהנדסים עם מכשור מתקדם.

בעיות או ליקויים במבנה מערכת הבית, עלולים לגרום נזק לזמן רב וכן חשוב מאוד למנוע את הנזק הזה שיכול לעלות המון כסף.

רק בדק בית מקיף יכול לעשות אתכם רגועים לגבי הבית שבו אתם גרים או תגורו, שהוא אכן ראוי למחיה.

 

בדיקות שחובה לעשות

בדיקת יסודות של המבנה

ישנם מבנים שבנויים מתשתיות שכבר פחות רלוונטיות לימינו, וכנראה המצב שלהן רק יחמיר עם הזמן. מה מצב החומר בו השתמשו והאם הוא פועל על פי התקן ההנדסי. ליקויים ביסודות המבנה עלולים לגרום לנזק ולקריסה, טיפול במבנים אלו יכול ממש להציל את חייכם.

 

בדיקת תשתיות של הבניין

לבדוק אם יכולות להיות נזילות פנימיות בקירות באמצעות מדידת רמת הלחות בקירות, אם מערכת הביוב תקינה, אם איו תעלות ביוב שנסתמות לעיתים קרובות, או אם יש בלאי בתשתיות של החשמל ועבודות אינסטלציה כמובן. כל אלה הן מערכות שיכולות להיות מאוד ישנות במיוחד בשכונות ישנות עם בניינים גבוהים. לכן, יש לבדוק בכובד ראש, כי כל נזק הנזכר הנ"ל יכול להיות מלווה בריחות מסריחים מהביוב, או בעובש על הקירות עקב נזילה פנימית וכו'.

 

בדיקות גמר

עבודות ריצוף למיניהן – כל מיני שיפועים, חיפויים, סדקים, האם יש ליקויים בשלד או עקימות בקירות, אריחים, חלונות במידה הנכונה, דלתות מותאמות וכו'. כל אלה צריכים להיות על פי הוראות התקן הישראלי בכל דירה שהיא, בין אם היא חדשה ובין אם היא דירת יד שניה.

 

ועוד המון בדיקות

בודקים גם עבודות גבס, ובמידה ויש בודקים גם את החצר, החניה, המחסן, הגגות. כמו כן, בודקים את עבודות האלומיניום. כל אלה ועוד 100 פלוס סעיפים של בדיקות שנעשות על ידי אנשי מקצוע מוסמכים וצוות שלם המומחה לבדק בית עם ממוצע ותק של 10 שנים לפחות.

 

חשיבות בדק הבית

חשוב ומומלץ לעשות בדק בית בכל מקום בו תרצו לגור. בדק בית בצפון, בדרום במרכז ובכל מקום שהוא. בדק הבית הינו הליך חשוב בקניית בית או בדיקת יד שניה של הבית, אפילו אם חושבים שלא עלולות להיות בעיות עם המבנה. בדיקה זו תקנה לכם תמונה שלמה ומלאה על המצב של הבית, על אזורים בעיתיים, או על כאלה שלא בנויים על פי התקן הנדרש.

 

לסיכום

כדאי להסתמך על הבדיקה המקיפה והמקצועית הזו ולא על הקבלן או על אנשים שלא בדקו את הבית באופן מקצועי אשר יכול להראות את כל הליקויים שפחות נראים לעין.וכדי לעשות זאת עם חברת בדק בית מקצועית.
אנשי תחזוקה

 

אולי יעניין אותך גם