חיפוש

בעיות נפוצות של ברזים לאמבטיה – ואיך לפתור אותן

בעיות נפוצות של ברזים לאמבטיה הן בעיות שכולנו נתקלים בהן: סתימה, נזילה, טפטוף. ואיך לפתור אותן? בעניין הזה יש לנו לאן להתקדם…

הנה מדריך עם כל הבעיות הנפוצות בברזים לאמבטיה – והפתרונות שלהן.

 

נזילות

אחת הבעיות הנפוצות ביותר של ברזים לאמבטיה. נכון, לא מדובר בבעיה אקוטית (כמו הצפה למשל). אך נזילות יוצרות נזק לסביבה, בזבוז מים והרבה לכלוך ועוגמת נפש. הנה גוד ניוז: אנחנו יכולים לטפל בלא מעט נזילות בעצמנו.

סוג הנזילה הטיפול הנדרש לברז
נזילה מהפייה כשהברז סגור

 

לעיתים תספיק החלפה של גומיית הברז או ניקוי אבנית מהברז. לא עוזר? אין ברירה, נצטרך להחליף את המנגנון.
נזילה מתחת לכיור נזילה כזו מתרחשת מ-3 סיבות:

  1. בעיה בחיבורים בצינורות ההזנה (הצינורות שמזינים את הברז) – במקרה זה, נהדק אותם היטב אך בזהירות, בלי ללחוץ עליהם
  2. בעיה באביזרים (ברזי הניח וצינורות ההזנה שמתחת לברז) – נחליף את האביזר הבעייתי
  3. נזילה שמתחילה מעל לברז נגרמת מתזוזה כלשהי של אום החיזור / אטם הברז – במקרה כזה נהדק את אום החיזור או שנמקם היטב את האטם
נזילה מהידית של הברז בשלב הראשון נהדק אם אום הסגירה. עדיין נוזל? נצטרך להחליף את המנגנון
נזילה בין המזלף לצינור אליו הוא מחובר בשלב הראשון נהדק את הצינור. עדיין נוזל? נצטרך להחליף את האטם של הצינור

 

לחץ מים נמוך

זרם חלש בלחץ נמוך – בעיה קטנה ומעצבנת שכולנו מכירים. כשמדובר בברז לאמבטיה, היא הופכת לסיוט. אימת המקלחות כולן. אז איך פותרים?

  • קודם כל כדאי לדעת שבמרבית המקרים, הצנרת של הבית עוברת דרך הברזים במטבח. נבדוק את הברזים שבתוך הארון שמתחת לכיורים: אם אחד מהם לא פתוח עד הסוף, זה עלול להיות הגורם ללחץ המים הנמוך.
  • לא עזר? נפתח את ראש הברז ונבדוק את הפילטר. אם הוא מלוכלך או מלא אבנית, נוכל לנסות לנקות אותו או להסיר את האבנית (בחומר ייעודי או בתערובת ביתית של חומץ ולימון). לא הולך? פילטר הוא חלק זול ואפשר פשוט לקנות פילטר חדש. את הפילטר המנוקה / החדש נבריג לאחר מכן בקלות.
  • לא עזר? נבדוק גם את ראש המקלחת והאטם של ראש המקלחת. גם בהם אבנית ולכלוך יכולים להפחית את לחץ המים.
  • לחץ מים נמוך של המים החמים בלבד עשוי להעיד על בעיה במעברי המים לדוד – ייתכן שיש סתימה בכניסה של המים לדוד או ביציאה מהדוד, והיא זו שגורמת לירידה בלחץ המים החמים.

 

הצפה של מים

הצפה היא מצב מטריד ומלחיץ שעלול לגרום לנזק רב. אך לרוב, הגורם להצפה הוא סתימה בצנרת. לכן, לאחר פינוי החפצים החשובים מהאזור, ננסה לטפל בה בכלי המוכר שזכה לכינוי המכובד: פומפה. פמפום שואב את הלכלוך שהצטבר וגרם לסתימה.

  • נשים לב: אם הצנרת בבית ישנה, ייתכן שחל בה פיצוץ. במקרה כזה נבדוק עם השכנים מה המצב אצלם. אם הבעיה היא ספציפית אצלנו, יש סיכוי רב שהצנרת שלנו היא בעייתית. במקרה כזה נזמין אינסטלטור, ונשקול היטב החלפה לצנרת חדשה.

 

חדר רחצה

אולי יעניין אותך גם