חיפוש

מהם היתרונות של ביטוח מבנה משותף ואיפה כדאי לקבל המלצות?

אם אינכם גרים בבונקר תת קרקעי מאובטח, צר לנו לבשר לכם שהמבנה בו אתם מתגוררים אינו חסין פגיעה.

בחדשות ניתן לשמוע על שריפות בבתי מגורים, התפוצצות בלוני גז ואורחים בלתי קרואים שפרצו לתוך דירות פרטיות.

מי יודע מה ילד יום? איננו מעודדים חשיבה פסימית, אבל בהחלט חושבים כי מודעות וכיסוי ביטוחי ליום שאחרי התרחיש הנורא מכל (שלא יתרחש!), הם בגדר השתדלות נכונה והגיונית.

לפניכם ההסבר המדויק למשמעות של ביטוח מבנה משותף, ליתרונות שלו ואיפה ניתן לקבל המלצות. קדימה, אנחנו מתחילים.

 

מה ההגדרה החוקית למבנה משותף?

זה לא משנה אם אתם מתגוררים בגורד שחקים יוקרתי, או בחורבה מטה לנפול, ההגדרה של מבנה משותף כוללת כל מבנה בו דרים למעלה מדייר אחד בנכסים נפרדים, וכן שהמבנה רשום בפנקס הבתים המשותפים.

 

שאלה של כיסוי: מה משמעותו של ביטוח מבנה משותף?

ביטוח מבנה משותף בגרסה הבסיסית, מכסה רק נזקים שאירעו בחלקים המשותפים לדיירי המבנה. ניתן לרכוש פוליסה מורחבת, הכוללת גם את דירות הדיירים עצמן, רכישת ביטוח מורחב זה מותנית ב-60% השתתפות בביטוח, של כלל דיירי הבניין.

 

מה מבוטח במסגרת ביטוח מבנה המשותף?

  1. חלקיו המשותפים של המבנה המשותף, ובמידה שהביטוח מורחב, גם דירות הדיירים. חלקים אלו מבוטחים מפני נזקי מזג אוויר שונים, פריצה, נזקי אש ומים ורעידת אדמה.
  2. הכיסוי הביטוחי מורחב לכסות חבות כלפי צד ג' ועובדים, במסגרת חבות צד ג' וחבות מעבידים.
  3. כיסוי ביטוחי הנדסי למעליות.
  4. במקרה של פריצה או גניבה של כספי ועד בית, כיסוי ביטוח המבנה המשותף יכסה את הנזק.

 

יתרונות ביטוח מבנה משותף ולמה כדאי לרכוש פוליסה עוד היום?

התביעות בגין נזקים שאירעו בחלקים משותפים, עלולות לגבות מחיר כבד. מספיק שבמחסן המשותף נשאר ברזל חד, ואחד הדיירים נפצע, כדי שכל הדיירים יישאו בנטל. כן, כן, ישנה אחריות משותפת לדיירי הבניין על נזקים הקורים בחלקי הבניין המשותפים, כך שאם נכנס ילדון לשטח חדר המדרגות בבניין שלכם, החליק על מדרגה שבורה ושבר את רגלו, רשאים הוריו לתבוע את הדיירים על רשלנות זו. ככל שרמת הפציעה חמורה יותר, כך סכום הפיצויים שיידרשו יהיה גבוה יותר.

ביטוח מבנה משותף מיועד למי שאוהב לישון היטב בלילה, מבלי להתעורר מחלומות ביעותים על פיצויים בסכומים מפלצתיים. אירע נזק למישהו בתחום החלקים המשותפים? אי מי השאיר מטען בשקע והבניין עלה בלהבות? אלה לא צריכות להיות הדאגות שלכם, אם רכשתם כיסוי ביטוחי על מבנה משותף, חברת הביטוח אחראית לכסות את הנזקים.

 

איפה כדאי לרכוש פוליסה של ביטוח מבנה משותף?

חובה לברר היטב על חברת ביטוח אמינה, שעל כל צרה שלא תבוא, תעמוד בדיבורה ותכסה את הנזקים במלואם, מבלי לספק תירוצים ולהתחמק. מחפשים המלצת ביטוח מבנה משותף? שאלו את המומחים.

 

משפחה

אולי יעניין אותך גם