חיפוש

ועד בית זה הכי ניינטיז – הכל על חברות ניהול ואחזקה

במילים הכי פשוטות, חברת ניהול ואחזקת מבנים היא בעצם סוג של one stop shop עבור כל הנושאים הקשורים לתחזוקה ולבטיחות של הבניין. בין אם מדובר בתחזוקה תקופתית של פריטים שונים או בתיקוני בלת"מ, חברת אחזקת מבנים שימושית תמיד. 

אם ועד בית זה הכי 90'S, אז כיום אנשים נוהגים להיעזר בעיקר בחברות ניהול ואחזקת מבנים, שזהו שירות אשר עשוי לכלול גם ניהול קופת ועד בית חיצונית. הקופה החיצונית הינה ממוחשבת, מבוקרת ומנוטרת באופן קבוע. זהו רק אחד מהשירותים של חברות ניהול ואחזקה של מבנים. מעבר לשירות זה, חברת אחזקה של מבנים יכולה לספק גם את השירותים הבאים:

  • ניקוי כללי: אחזקה וניקיון כלליים של המבנה.
  • תחזוקת לובי: החלפת אריחים, ניקוי, טיפול בדקורציה בלובי ועוד.
  • תחזוקת מעליות: תחזוקה על סוגיה של המעלית, לרבות בדיקות תקופתיות.
  • גינון: טיפול בגינות פרטיות של מבנים, לרבות גיזום שיחים וכריתת עצים לפי חוק כריתת עצים בישראל.
  • הדברת מזיקים: חברת אחזקת מבנים יכולה לטפל בכל הנושא של הדברת חצר, מקלט, חדר מדרגות ועוד.

 

התאמה אישית של רמת התחזוקה – כל בניין וצרכיו

בין אם תשאלו את צוות סנטר טים או תשאלו כל חברת ניהול אחרת, המומחים בתחום יגידו לכם שהמטרה של אחזקת מבנים היא: תחזוקה 360 של המבנה. עם זאת, לא כל בניין מצריך את אותם השירותים, לכן חשוב לקבל הצעה מותאמת אישית לפני ששוכרים חברה כזאת או אחרת.

אם מדובר על בניין ישן, יש לקחת בחשבון שבניינים אלו עשויים להצריך יותר תחזוקת ניקיון. מאידך, בניינים אלו, אולי אפילו בניינים שאין בהם מעלית, עשויים להצריך פחות תחזוקה ברמה הטכנית (שזה בעצם סוג של יתרון).

חברות ניהול ואחזקה

מהי קופת ועד בית חיצונית? – ניהול מבנים נכון

אם להתחיל מהסוף, אז נציין כי קופת ועד בית חיצונית משמע ניהול מבנים בצורה חכמה, מבוקרת ומנוטרת. כל שקל ושקל שיוצא מהקופה מדווח על ידי הגורמים הרלוונטיים, ככה שדיירי המבנה תמיד בתמונה ותמיד יודעים מה מאזן הקופה בכל רגע נתון.

מכירים את כל אותם דיירים סרבנים? את אלו שדוחים מתן צ'קים? ובכן, כאשר יש חברת ניהול ואחזקת מבנים אשר מטפלת בנושא ועד הבית, אפשר לטפל גם בנושאים אלו. במילים אחרות, בכל בניין יש יתרונות וחסרונות משלו, לכן נדרשת התאמת תוכנית התחזוקה הספציפית שלו.

 

מה קורה אם דייר מסרב לשלם ועד בית?

במקרה הצורך, ניתן גם לבדוק את האפשרות של צעדים משפטיים. זאת, כדי לגרום לדייר סרבן לשאת בעלויות הנדרשות ממנו כחוק. יחד עם זאת, יש לציין כי צעדים משפטיים צריכים להיות הצעדים האחרונים ששוקלים לנקוט בהם.

קודם כל, חברת ניהול ואחזקת מבנים תנסה ליישב את הסוגייה בדרכים אחרות, ורק לאחר מכן תנקוט בצעדים משפטיים הכרחיים. לסיכום, אם כל מה שתואר כאן מרגיש לכם כמו בירוקרטיות מורכבות ותהליכים שדורשים משאבים, כנראה שירות ניהול ואחזקת מבנים הוא בשבילכם.

חברות ניהול ואחזקה

אולי יעניין אותך גם