חיפוש

הנוחות בשימוש מכונת כביסה פתח עליון

אנשים שעומדים לרכוש מכונת כביסה חדשה לא פעם מתלבטים בין מכונה עם פתח עליון לבין מכונה עם פתח קדמי.

המאמר יפרט מדוע נוח יותר להשתמש במכונת כביסה עם פתח עליון.

 

מהם השיקולים לבחירת מכונת הכביסה?

מכונות כביסה באופן כללי הן מוצרים חשמליים שאמורים להקל על פעולה הכביסה ולבצע פעולות באמצעות פונקציות שונות על מנת שהבגדים יהיו נקיים, ריחניים וללא קמטים. מבין הדגמים העיצוביים השונים ניתן למצוא מכונת כביסה פתח עליון או מכונת כביסה פתח קדמי בחזית. לא מדובר רק על עיצוב אלא גם על נוחות ויעילות. ההחלטה שיש לקבל בנוגע לבחירת מכונת הכביסה האופטימלית היא איזה פתח יהיה הכי נוח לצרכים שלכם. חוץ מזה כמובן שישנם שיקולים הקשורים לחיסכון בחשמל, מים ולפעולת הכביסה עצמה.

 

היתרונות והחסרונות של מכונת כביסה עם פתח עליון

מכונת כביסה עם פתח עליון משמשת אותנו להכנסת הכביסה מבלי צורך להתכופף. ניתן לעמוד, להכניס את הבגדים למכונה, לכוון את הכפתור לפעולה הרצויה ולאחר הכיבוס לשלוף את הבגדים בקלות ובנוחות ולתלות אותם. הנוחות היא היתרון הגדול במיוחד לאנשים הסובלים מבעיות גב או לקשישים המתקשים להתכופף. ביחד עם זאת, כאשר יש מחסור במקום ורוצים גם להשתמש במייבש כביסה יהיה צפוף בחדר השירות כאשר מכונת הכביסה והמייבש עומדים זה לצד זה. במקרה כזה יותר מתאים לבחור במכונת כביסה עם פתח קדמי ולהניח את מייבש הכביסה על המכונה וכך גם לחסוך במקום.

 

ההבדלים בין מכונת כביסה פתח קדמי למכונת כביסה עם פתח עליון

מכונת כביסה עם פתח קדמי יעילה יותר ממכונת כביסה עם פתח עליון מבחינת כמות המים. במכונה עם פתח קדמי השימוש במים הוא של חצי הכמות ממה שמשתמשים במכונה עם פתח עליון. כלומר, המכונה עם הפתח העליון משתמשת ב- 7.5 ליטר מים על כל ק"ג כביסה לעומת מכונה עם פתח קדמי שצורכת חצי מכמות זו. בשל עובדה זו, מכונת כביסה עם פתח עליון זולה יותר ממכונת כביסה עם פתח קדמי ואף מתאימה בגודל שלה לכל בית. על מנת לחסוך במים במכונה עם פתח עליון ניתן להוריד את מחזורי הכביסה ולשלב כביסה עדינה עם אריגים. לפיכך, מכונת הכביסה עם פתח עליון יעילה יותר ממכונת כביסה עם פתח קדמי. ניתן לבחור במכונה עם תוכנות מתקדמות שיש לה פונקציות המתירות קשרים ופיתולים של אריגים שונים ומגנה על בגדים עדינים. ישנן אף מכונות שכוללות מערכת ייבוש טורבו שבאמצעותן ניתן לוותר על מייבש הכביסה.

 

כיבוס קל ושיטתי

כאשר מתחילה פעולה הכביסה במכונה לא פעם שוכחים להכניס בגד או פריט אחר למחזור הכביסה. מכונת כביסה עם פתח קדמי אינה מאפשרת הכנסת בגדים למכונה באמצע הפעולה. צריך להפסיק את ההפעלה ולחכות שיהיה אפשר לפתוח את המכסה הקדמי. לעומת זאת, הפתח העליון ניתן לפתיחה בכל שלב מבלי שהמכונה תפסיק את הפעולה ומבלי לחשוש שהמכשיר יינזק.

 

מייבש

אולי יעניין אותך גם