חיפוש

אתם סובלים מנזילות מים בבית? מה עושים במצב כזה?

צנרת ישנה, התקנה לקויה או תזוזות שאירעו במבנה הם רק חלק משורה ארוכה של תרחישים שעשויים להוביל לנזילות מים בבית. זוהי תופעה מוכרת שעשויה לקרות ביום בהיר אחד, ללא שום הכנה. מדריך זה יסייע לכם בהתמודדות עם המצב המורכב, כדי שתוכלו להפחית את הפגיעה ברהיטים ובמבנה. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתצאו עם כל המידע הדרוש לכם.  

 

קודם כל – תכירו בסימנים שמעידים על נזילה

חשוב שתדעו תחילה שיש 2 סוגים של נזילות מים:

  1. נזילה גלויה
  2. נזילה סמויה

קל לזהות את הנזילה הגלויה, אך זה לא תמיד פשוט לדעת אם ישנה נזילה סמויה. עליכם לבדוק מראש את העניין. שכן, השלבים הבאים יובילו לקבלת טיפול מקצועי בנזילות משני סוגים אלה. נציג בפניכם כעת את הסימנים שצפויים להעיד על הנזילות הללו, כדי שתוכלו לבדוק את הנושא מבעוד מועד:

  • התנפחות וקילופים שמופיעים בקירות הפנימיים
  • סימני עובש (נקודות שחורות)
  • ריח של טחב
  • חשבון מים חריג וגבוה במיוחד

קודם כל – תכירו בסימנים שמעידים על נזילה 

השלב הראשון – תסגרו את ברז המים הראשי מאתר

הדבר הראשון שעליכם לעשות בעת גילוי הנזילה הוא סגירה של ברז המים הראשי של הבית או הדירה שלכם. שכן, כך תוכלו לעצור את זרימת המים ולהפחית את עוצמת הפגיעה של הנכס. חשוב לציין שמדובר בתהליך פשוט שצפוי לארוך דקות בודדות. חשוב לבצע מיד לאחריו את השלב השני שיוצג בפסקה הבאה שמצריך בירור אודות בעל מקצוע שמומחה בכל הנוגע להליכי איתור נזילות מים בבתים.

 

השלב השני – תבררו פרטים על מומחה בתחום

הגיע הזמן לערוך חיפוש מקיף ברשת שיגלה לכם מיהו בעל המקצוע הטוב ביותר שיאתר את הנזילה ויטפל בה. חשוב לציין שתצטרכו לבדוק את הקריטריונים הבאים:

  • הציוד שקיים ברשותו (מצלמה תרמית, גז ועוד)
  • הוותק שלו בתחום
  • זמינות (בחרו בבעל מקצוע שיכול להגיע בהקדם האפשרי)
  • המלצות שקיבל מצד לקוחות קודמים

השלב השני – תבררו פרטים על מומחה בתחום

השלב השלישי – תמזערו נזקים

יצרתם קשר עם בעל מקצוע מוסמך? מצוין! סביר להניח שייקח זמן מה עד שהוא יוכל להתייצב בבתיכם. זה הזמן לבדוק איך תוכלו למזער נזקים. נסביר שהנזילה עשויה להגיע לרהיטים ומוצרי חשמל. מדובר בתרחיש שעשוי להיות מסכן חיים. לכן, עליכם להוריד בזהירות את החשמל ולהזיז את הרהיטים למקום יבש ובטוח. שימו לב, עליכם להסתייע בשכנים, מכרים או כל אדם אחר שבקיא בתחום, כדי שתוכלו לשמור על כללי הבטיחות.

 

מילים אחרונות לסיום

נזילות מים הן תרחיש נפוץ שבא לידי ביטוי בבתים רבים ברחבי הארץ והעולם. מדריך זה הציג בפניכם את הגורמים שמובילים לנזילה, הסימנים שיעידו על קיומה ואופן הטיפול בה. בשלב זה נותר לכם רק ליישם את המידע שהוצג לעיל, כדי שתוכלו לשמור על ביטחונכם ולהחזיר את השגרה המבורכת לבית.

אתם סובלים מנזילות מים בבית מה עושים במצב כזה

אולי יעניין אותך גם