חיפוש

4 יתרונות של בנייה קלה לעומת בנייה רגילה

בנייה רגילה – הסבר!

בניה רגילה היא המוכרת לנו והנפוצה ביותר, ומתבססת על שימוש בחומרים כבדים ויצירת חומרי הגלם לעבודת הבנייה במקום בו מתרחשת הבנייה. בניית הבסיס העשוי מבטון והעמודים המחזיקים את המבנה נוצרים במקום העבודה, ולרוב יש להמתין לייבוש הבטון ושאר החומרים הדורשים יציבות לפני שממשיכים לשלב הבא בתהליך. בדרך זו של הקמת מבנים יש להיעזר ולהשתמש בשרותיהם של צוות גדול ומקצועי בתחום התעסקות זה עם חומרים כבדים.

 

בנייה קלה – הסבר!

בנייה זו היא שיטת בנייה שמבוססת על  חומרים ואלמנטים לבניה אשר מוכנים מראש, ומה שנשאר לבצע הוא העברתם ממקום הייצור למקום הבנייה ותחילת מלאכת ההקמה. בשיטה זו, לא משתמשים בבלוקים ובחומרים טיח ובטון, אלא מלוחות מיוחדים שבבסיסים עומדים שלדי פלדה או עץ בשילוב עם חומרי בידוד.

לרוב חלק נכבד מהמבנה או אם לא כל המבנה נבנה מראש במפעלי הייצור לפי המידות והגדלים הנדרשים לבנייה, ובכך בשטח נותר לבצע את ההרכבה שמתבצעת על ידי קבלן ספציפי לבניה קלה. מבנים יבילים הם מבנים אשר בנויים מראש ומוכנים לגמרי, וכל הנותר הוא להוביל אותם למקום שלשם הם מיועדים, וגם הם תחת קטגורית הבנייה הקלה.

 

תהליך נקי

כיוון שבתהליך הבנייה הקלה ייצור חומרי הגלם המרכיבים את הבנייה מתבצעים במקומות המיועדים לכך – מפעלים ספציפיים, נחסך תהליך הניקיון שלאחר ביצוע בניה זו. במקום בו מתקיימת הרכבת המרכיבים אין את נושא הלכלוך, כיוון ששם לא מתרחש הייצור בפועל של החומרים והאלמנטים, שהם אלו היוצרים אותו.

תהליך נקי מאפשר לבעלי המלאכה במקום לבצע את עבודתם בצורה קלה יותר ואף נעימה, כאשר אין חשש בשימוש בחומרים אשר עשויים להיהרס בחומרי הבנייה הרגילה. בנוסף, נחסך כסף ועוגמת נפש עבור הניקיון המסיבי שיש לבצע בתום הבנייה הרגילה, במיוחד אם הבנייה מתרחשת במקביל למגורים במבנה.

 

תהליך מהיר

בנייה קלה מתבצעת מרגע ההחלטה ועד רגע הסיום בשליש מהזמן שלוקח לבנות בשיטה ובציוד של הבנייה הרגילה. בעקבות נתון זה, ניתן להסיק את החשיבות הרבה עבור אנשים רבים המעוניינים לקבל תוצאות מהירות, ואינם מעוניינים לפרוס את זמן העבודה על פנים חודשים רבים עד שנים. התהליך שלוקח זמן בבנייה הקלה הוא תהליך הייצור בשטח המפעל, ומרגע הגעת החומרים לשטח הבנייה הם מורכבים תוך ימים ספורים בלבד.

 

רמה בידוד גבוה

הבידוד שנוצר בזכות החומרים והבלוקים בבנייה הקלה הוא ברמה גבוה מאוד לעומת הבנייה הרגילה. גם כאשר מדובר בבידוד ברמתו הנמוכה ביחס לבנייה הקלה, הוא יגיע לתוצאות בידוד פי שלושה טוב יותר לעומת בית שנבנה בשיטה רגילה, בזכות החומרים המרכיבים את בלוקי הבנייה.

 

חסכון בכוח אדם ובעלויות החומר

כיוון שבשיטה זו העבודה במקום הבנייה לא דורשת ייצור החומר, נחסכים אנשי הצוות הרבים הנדרשים להיות בבנייה רגילה. בנוסף, הבלוקים והאלמנטים בבנייה הקלה מוכנים במפעלי ייצור ובכך עולים פחות במחיר בצורה משמעותית, לעומת יצירת חומרי הגלם במקום הבנייה.

 

שבירת קיר

אולי יעניין אותך גם