חיפוש

כיצד לבחור אוכל לכלב שלנו?

התחדשתם בגור קטן ומשמח? מזל טוב! קודם כל, אנחנו כבר מקנאים… אבל רגע לפני הכל, רצינו לדבר אתכם על הנושא החשוב מכולם.

כיצד לבחור אוכל לכלב שלנו?

בימינו, השוק מוצף במותגים, כל אחד מהם טוען להיות הטוב בתחומו, והצרכן המבולבל עלול למצוא את עצמו משקיע הון תועפות במזון הטוען-להיות-איכותי, או פשוט במזון שאינו מותאם לכלבו. אם כן, ננסה לעשות קצת סדר בבלאגן, וללמוד מספר דברים בסיסיים על כלבנו.

 

מה כלבים אוהבים?

בניגוד לדעה הרווחת, תזונה של כלבים אינה מתבססת אך ורק על בשר. שלא כמו אצל חתולים, כלב בהחלט יכול לקבל את הויטמינים והמינרלים להם הוא זקוק מירקות, פירות, ודגנים. לכן, תזונה אידאלית היא כזו שתכלול את כל אלו.

מעבר לכך, תזונה אצל כלבים – בדומה לבני האדם – תלויה בכלב עצמו. כן, נכון, גילו של הכלב (תזונה של גור אינה דומה לתזונת כלב בוגר) כמו גם זן הכלב, הינם פקטורים שיש לכלול כאשר קונים לו מזון. כמו כן, ישנם כלבים הסובלים מהשמנת יתר, אלרגיות, מחלות וכן הלאה. כדי להיות על הצד הבטוח, אנו מזמינים אתכם להתייעץ עם הוטרינר/ית הקרובים אליכם בנוגע לכלב הספציפי שלכם, וזכרו – לא כל מה שמתאים לכלב של השכן, יתאים גם במקרה של הכלב שלכם!

עוד הערה חשובה – גם הצרכן החכם, אשר חוקר באינטרנט אחר מזון אידיאלי, עלול להיתקל לא אחת בהמלצות שקריות או שאינן מבוססות דיין, הן מצד אנשים פרטיים והן מצד חברות גדולות. לכן, אנו ממליצים שתמיד תבדקו כי ההמלצה שאתם קוראים מגובה במחקר מתאים.

 

רגע, ומה לגבי גורים?

כשאנחנו הולכים לקנות אוכל לגורים שלנו, האוכל המומלץ עבורם הוא אוכל מיוחד לגורים – כפי שמורה התווית –  אותו אפשר לגוון בבית בקצת בשר מבושל, ירקות או אורז.

אכן, בעלי כלבים רבים נהנים לפנק את הכלב באוכל ביתי. עם זאת, יש להרחיק את הכלב ממזון כמו חלב ומוצריו, בצל, שום, פירות הדר, אוכל שומני או מומלח. באופן כללי, כאשר מעניקים לכלב אוכל חדש מומלץ לפקוח עין ולראות כיצד הוא מגיב אליו.

חשוב לדעת – אוכל יבש מעודד את הכלב ללעוס את המזון שלו, ולכן לגורים או לכלבים צעירים מומלץ להתמקד בסוג זה של מזון.

 

לסיכום

אם הכלב שלכם בריא, שמח ופעיל, זו כנראה – בטווח הארוך – האינדיקציה הטובה ביותר לכך שהתזונה שלו מותאמת לו, פשוט וחלק. לא סתם הוא נקרא "חברו הטוב של האדם". במובנים רבים, הכלבים שלנו דומים לנו.

תזונה של כלב אחד עלולה להשתנות במהלך חייו – בהתאם לגילו ומצבו הבריאותי. כל עוד אתם, הבעלים האוהבים שלו, ממשיכים לחקור ולהישאר מעודכנים, כך יהיו לכם יותר כלים לשמור אותו בריא ושמח.

שיהיה לבריאות!

חטיפים

 

אולי יעניין אותך גם

התאמה לגיל
בעלי חיים
ככה בוחרים אוכל לכלבים!

רבים מבני האדם בעולם בוחרים לאמץ ולגדל כלבים בתור חברי משפחה מן המניין בבתיהם. הם מעניקים לכלבים אהבה רבה ועושים הרבה על מנת שיחיו חיים

קרא עוד »