חיפוש

כך תהפכו את המרפסת שלכם לחצר קטנה!

בעידן של חיים אורבניים צפופים, רבים מוצאים עצמם גרים בדירות קטנות ללא גינה או חצר. המרפסת הופכת להיות המרחב הפתוח והירוק היחיד עבור דיירים עירוניים. אולם ניתן להפוך את המרפסת הקטנה לגן עדן קטן ופרטי בעזרת תכנון נכון, בחירת צמחייה הולמת ומעט יצירתיות. די בהשקעה קטנה של זמן ומאמץ כדי ליהנות מחלל ירוק, פורח ומרגיע המזכיר פינת חמד כפרית בלב העיר הסואנת. 

 

דשא סינטטי – פתרון לעיצוב חצרות ומרפסות

בשנים האחרונות דשא סינטטי הופך לפופולרי יותר ויותר כפתרון לעיצוב חצרות ומרפסות קטנות. בניגוד לדשא טבעי, הגרסה הסינטטית אינה מצריכה השקעת זמן ומשאבים לצורכי טיפוח ושימור. הדרך הקלה והנוחה ביותר להוסיף תחושת טבע וירק למרפסת היא על ידי שימוש בדשא סינטטי איכותי. הדשא הסינטטי נותן מראה רענן וטבעי להפליא, ללא צורך בתחזוקה מרובה. קיימים סוגים רבים של דשא סינטטי, הנבדלים בעיקר בגובה הסיבים ומרקם הדשא.

דשא סינטטי

גובה ומרקם

דשא סינטטי בגובה סיבים נמוך יחסית (15-25 מ"מ) נראה ריאליסטי ומתאים למגע עם רגליים יחפות ועבור ילדים קטנים. דשא גבוה יותר (30 מ"מ ומעלה) נותן מראה טבעי ועשיר יותר. מומלץ לבחור דשא בעל צפיפות סיבים גבוהה יותר הנותן מראה אחיד ואיכותי לאורך זמן. שימוש בדשא מונופילמנט (סיב יחיד) איכותי עדיף על פני דשא פוליפרופילן זול יותר. כמו כן ניתן לבחור מבין מגוון רחב של גווני ירוק המחקים דשא טבעי, או דשאים צבעוניים בגוונים שונים להוספת עניין.

 

יתרונות ברורים של תחזוקה

בעידן בו קצב החיים וריבוי המשימות אינו מאפשר לרבים להשקיע זמן רב לטיפוח הגינה, הדשא סינטטי מהווה יתרון גדול: הוא לא דורש השקיה, דישון או גיזום, ושומר על מראה ירוק וטרי בכל עונות השנה. ניקיון באמצעות מברשת והוספת חול סיליקה מדי פעם ישמרו עליו מטופח. כך דשא סינטטי הופך כל מרפסת לנקודת ירק רעננה ומהנה.

דשא סינטטי

בידוד וחיסכון באנרגיה

הדשא הסינטטי פועל כשכבת בידוד בין הרצפה לאוויר הפתוח. הוא שומר על טמפרטורה נעימה יותר במרפסת, הן בקיץ והן בחורף, ותורם לחיסכון באנרגיה הנדרשת לקירור או חימום הבית.

 

עמידות

הדשא הסינטטי עמיד בפני בלאי, שמש קופחת ותנאי מזג אוויר קשים. בניגוד לדשא טבעי, הוא לא יתייבש ולא ימות אם לא יושקה במשך תקופה ארוכה. הדשא הסינטטי שומר על מראה ירוק ורענן לאורך שנים רבות.

 

התאמה אישית

יתרון בולט נוסף בשימוש בדשא סינטטי לצורך בניית חצר במרפסת הוא היכולת לבצע התאמה אישית ולבחור בין מגוון רחב של סוגים דשא סינטטי בגבהים, צפיפות וגוונים שונים כדי להתאים את המראה הרצוי לטעם האישי. כמו כן, הדשא ניתן לחיתוך ועיצוב בהתאם לצורת המרפסת בלי החשש שיגרם לו נזק. בנוסף לכך, לאחר הצבת הדשא הסינטטי ניתן לרהט את המתחם באמצעות כיסאות ושולחנות שיתאימו לחלל.

להפוך את המרפסת שלך לחצר קטנה

אולי יעניין אותך גם