חיפוש

למה חשוב שיתוף פעולה של אדריכל לבניית בית פרטי

תהליך בניית בית פרטי הוא תהליך מורכב. כדי שתהליך הבנייה יתבצע על הצד הטוב ביותר, יש צורך לחלקו בין בעלי מקצוע שונים: האדריכל, מהנדס הבנייה ומפקח הבנייה. שיתוף פעולה יעיל בין האדריכל למפקח הבנייה ולמהנדס הבנייה יבטיח תהליך עבודה איכותי ומבוקר יותר בכל שלבי הבנייה השונים של הבית.

 

מיהו אדריכל?

תפקידו של האדריכל בבנייה מתבטא בתכנון המבנה, עיצוב פנים וחוץ, שימוש כנציג מול וועדת תכנון ובנייה ופיקוח על הבנייה. כמובן שחשוב לבחור אדריכלים מומלצים לעבודת הבניה.

שלושה היבטים עיקריים בעבודתו:

  • תכנון אדריכלי של מבנה – החלטה על המבט החיצוני של המבנה: סגנון, מיקום, צורה וגודל של חלונות, דלתות, מרפסות, גינות, אלמנטים עיצוביים, קירות, צבע ועוד.
  • עבודה על החלק החיצוני – לקחיה בחשבון של גורמים נוספים על העדפות הלקוח: היתר בניה, אוורור, נוף, נוחות גישה, אור טבעי ועוד.
  • עבודה על החלק הפנימי של המבנה – אחריות על חלוקה, מיקום וגודל של חדרים, עיצוב חלל, תכנון מסדרונות ומדרגות, נקודות מים וחשמל, כלים סניטריים, חומרי חיפוי, ריהוט ומטבח (בהעדר עיצוב פנים) ועוד. כל אלו בשילוב אסתטיקה, נוחות והתאמה ללקוח ספציפי.

 

אדריכל בית פרטי

בתכנון בית פרטי המשימה מורכבת ומאתגרת פי כמה ויש צורך באדריכל המתמחה בתחום זה. בבית פרטי יש לשלב בין עיצוב הבית כיחידה אדריכלית מאוחדת שיש לנצל את כל הפוטנציאל שלה לבין אפיון כל אזור, חלק וחלל בבית באופן ייחודי.

בבניית בית פרטי משלב האפס המשימה מורכבת יותר כי יש צורך להתייחס לתכנון שלד, תשתיות, הוצאת היתר בנייה ועוד. אך גם בשיפוץ ושינוי בית קיים המשימה היא מורכבת, ובעלת שלבים רבים, הכוללים גם הדמיות ממוחשבות של חלל הבית לאחר השדרוג, סיפוק חוות דעת מקצועית ללקוח, המלצות על דרכים נכונות להמשך התהליך ועוד.

כמו כן, יש להביא בחשבון את הבית כולו וכן כל חדר בנפרד, וכמובן להתאים את התכנון לאורח חייהם של בני הבית (ילדים, קשישים ועוד) ולהתאים את הבית לצרכים והרצונות הספציפיים של הלקוח. דברים אלו עלולים להשפיע על תכנון הבית כולו ובייחוד החדרים הרלוונטיים. ולכן, ככל שהאדריכל יעניק תשומת לב לכל חדר ולכל הבית במשולב – התוצאה תהיה תכנון וניצול מיטביים.

 

חשיבות שיתוף פעולה בין האדריכל לבעלי המקצוע האחרים

בעלי מקצוע האחרים הם:

  • מפקח בנייה – מפקח לאורך תהליכי הבנייה.
  • מהנדס הבנייה – אחראי לתכנון הקונסטרוקציה והמרת התוכנית האדריכלית בהנדסית באמצעות תכנון כמויות ואלמנטים מבניים (עמודים, קורות תמך ויסודות שונים) במטרה לבנות בית יציב בפני פגעים וללא ליקויים.

באמצעות שיתוף פעולה בין האדריכל למהנדס ולמפקח הבנייה, ניתן לפקח עליה לאורך כל התהליך: שלב התכנון, הבנייה בפועל וסיום הבנייה. האדריכל עוסק בדברים הקשורים לתכנון הבנייה וכשהוא פועל בשיתוף פעולה עם מפקח הבנייה ומהנדס הבנייה תהליך הבנייה יותר מבוקר ויותר מפוקח והסיכוי לבנייה לקויה ובעלת פגמים במבנה הוא נמוך ביותר.

 

אז מהי חשיבות שיתוף הפעולה של האדריכל עם בעלי המקצוע?

לסיכום, ניתן לראות כי תקפידו של אדריכל בית פרטי הוא מורכב ואחראי. כשהוא פועל בשיתוף פעולה עם מפקח הבנייה ומהדס הבנייה – העוסקים בתחומים המשלימים את תכנון האדריכל לכדי משימה מושלמת. תהליך הבנייה יהיה איכותי, עמיד ומקצועי הרבה יותר.

שיתוף פעולה של אדריכל

אולי יעניין אותך גם