חיפוש

למה כדאי לכם לקנות שמשונית לגינה וכמה היא עולה

יש לכם גינה? מעוניינים לשמוע על פריט שעשוי לשדרג את חווית הגינה שלכם? אתם מוזמנים לקרוא על השמשונית.

השמשונית היא סוג של ברזט, בעל מראה דקורטיבי, המשמש למגוון מטרות.

במאמר הבא נסביר מהן יתרונות השמשונית, איזה סוג כדאי לכם לבחור ועוד…

 

מה זה שמשונית?

שמשונית היא יריעת בד אטומה, בעלת מגוון שימושים – הצללה, הגנה מפני הגשם, קירוי ועוד. השמשונית מתאימה לכל עונות השנה בשל גמישות התפקיד שלה, היא עשויה להגן מפני החום בקיץ, וכן מפני הקור והגשם בחורף. גמישות זו מאופשרת בעזרת המאפיינים הייחודיים של היריעה – חסימת קרני UV, אטימות מלאה ועמידות למים.

 

שימושים

כפי שאמרנו, לשמשונית ישנם מאפיינים ייחודיים, בזכותם היא יכולה לשמש למגוון מטרות. ביניהן: סגירת פרגולות, סגירת מרפסות, כיסוי רהיטי גן, שלטים לעסקים, כיסוי לרכבים, הצללה, עטיפת מזרונים, איטום גגות רעפים ועוד…

 

סוגים

ראשית, השמשוניות מחולקות לפי עובי:

  • 400-420 גרם – הסוג הדק והקל ביותר. סוג זה מתאים בעיקר לכיסוי רהיטי גן.
  • 610 גרם – הסוג הנפוץ ביותר. סוג זה מתאים בעיקר לסגירת חורף עבור פרגולות ומרפסות. נציין כי עובי זה קיים גם עם ציפוי מעכב בעירה.
  • 650 גרם – לסוג זה יש ציפוי מעכב בעירה על פי תקן ישראלי 5093. משתמשים בו לכיסוי כלים בעלי חום גבוה.
  • 750 גרם.
  • 900 גרם – סוג זה מיועד בדרך כלל לכיסוי רכבים גדולים וכבדים ועוד.

בנוסף לעובי, ישנן שמשוניות בצבעים שונים – ישנן שמשוניות בצבע אחיד וחלק, שמשוניות עם דוגמאות וכן שמשוניות שקופות.

 

דומה אך שונה

כאמור, שמשונית היא סוג של ברזנט, ישנם סוגי ברזנט נוספים כמו: פלריג יוטה, פלריג אטום, בד קורדורה, בד PU ועוד… אז למה דווקא שמשונית?

השמשונית הינה יריעת בד ייחודית בשל המבנה שלה, היא עשויה משלוש שכבות – PVC עליון, PVC תחתון, וביניהן רשת ארוגה צפופה. מבנה זה גורם לשמשונית להיות עמידה במיוחד, היא אינה מתכווצת או מתרחבת בתנאי מזג אוויר שונים ולכן מאוד פרקטית לסביבה חיצונית.

 

מידע נוסף

ניקוי השמשונית פשוט ואין צורך בחומרים מיוחדים, יש צורך רק במטלית לחה או במים וסבון. אין להשתמש בחומרים שיש בהם חומצה או אקונומיקה.
בנוסף, שמשונית מחזיקה 3-5 שנים לפני שהיא צוברת בלות כתוצאה מתנאי מזג האוויר.

 

כמה זה עולה?

שמשונית מחיר – המחיר הממוצע הוא 38 ₪ למ"ר, מחיר זה כולל את תפירת היריעות וכן את טבעות החיבור. עם זאת, המחיר המדויק משתנה ותלוי בעובי השמשונית, ביצרן וכן בגימור.

 

לסיכום

שמשונית היא יריעת בד פרקטית, בעלת מגוון שימושים ומטרות. השילוב בין המראה הדקורטיבי, המבנה האיכותי שגורם לה להיות עמידה, ומבחר הגדלים והצורות מקנה לה הגדרה של ברזנט משתלם שכדאי לרכוש ולהשתמש. תהנו!

 

פינת ישיבה

אולי יעניין אותך גם