חיפוש

מהם השלבים להקמת בריכה בחצר הבית

יש כאלה שיסכימו איתנו בריש גלי: ימי הקיץ פשוט הופכים לטובים ומהנים יותר כשיש בריכה בחצר האחורית. עם קצת תכנון וחשיבה מקדימה אפשר לייצר "יופי-טופי" של בריכה שתאפשר לכל דרי ואורחי הבית לקפוץ, לצלול, להשתכשך ולצווח את קולותיהם הרמים בתענוג מימי בימי הקיץ החמים.

 

חלק א': לפני שמתחילים

יש שיגידו שהרכיבים להקמת כל בריכה הם פחות או יותר כל רכיבים, לא משנה מה גודלה. כך שזה פחות או יותר לא השיקול העיקרי שלנו כשאנחנו מתכננים אותה. אנחנו כן רוצים לשקול את גודלה, עומקה ועמדתה בחצר וכמובן – לכמות השמש אליה תיחשף. תכנון נכון וחכם יכול לעזור לנו להקים את הבריכה המדויקת לנו ביותר כמו גם לעזור לערכו של הנכס להרקיע שחקים (באופן יחסי).

 

חלק ב: השלב הראשון בהקמת בריכות שחייה

השלב הראשון בהקמת בריכה, הוא זיהוי המשתנים הקשיחים, שלא ניתן להתפשר עליהם או לשנותם. המשתנים הקשיחים מאוד תלויים בצרכים, ברצונות ובהעדפות שלך. אם נרצה שהבריכה תהיה מוכנה בדדליין מסוים, הרי שהזמן הופך להיות משתנה קשיח, לא ניתן למשא ומתן. וזה אומר שעלינו לעבוד בקצב מספק ו/או לשכור צוות שיעזור לנו, ו/או לסיים את שלב התכנונים (הכולל איתור החומרים, זיהוי הצרכים שהבריכה תמלא, וידוא היתרי בנייה ועמידה בתקנות, וכן הלאה) בהקדם.

 

חלק ג': השלבים הדינמיים שיכולים להגיע לאחר התכנון ההתחלתי של תכנון בריכות שחייה

לאחר שיש לנו את כל המשתנים הקשיחים, אנחנו יכולים להתחיל לבנות עליהם כדי לקדם את התהליך. עם נזרום (ונשתכשך) עם הדוגמה מהפסקה הקודמת, נניח שאנחנו רוצים לסיים ולהשלים את הקמת הבריכה תוך שישה חודשים. זה כבר מכוון אותנו להשלים מספר תתי שלבים נוספים:

  1. להתחייב לקצב עבודה מסוים ו/או להרכיב צוות שיעזור. ניתן לשכור שירותיו של קבלן או ארכיטקט שיתכנן את הבריכה ברמת החומרים והעיצוב ואף יעזור בקבלת אישורים אם צריך.
  2. לבדוק כבר עכשיו איך נשתמש בבריכה. האם מדובר בבריכה שתאפשר אימוני שחייה? בילוי פנאי עם הילדים, הקהילה והמשפחה? בריכה שנועדה להעלות את ערך הנכס? לתרום לנראות הכללית? סיבה אחרת ו/או כל מה שכתבנו עד כה? תשובות אלו ועוד יכולות לכוון את תכנון הבריכה.
  3. לבדוק אם יש רגולציות או תקנים לעמוד בהם. לא רק למען בטיחות הבריכה (תקני בטיחות) והמשתמשים בה, אלא גם עבור חוקיותה. ניתן לבדוק אם ישנן רגולציות בנוגע לגודל הבריכה, המיקום שלה בנכס וכן הלאה מאפיינים ואם צריך לקבל היתרים מיוחדים עבור אספקטים מסוימים בבריכה.
  4. לשחק עם המקום. כשאנחנו יודעים מה המטרה של הבריכה, מה אנחנו מתכוונים לעשות איתה ומה התקנות או הרגולציות (אם ישנן) מספרות, אנחנו יכולים להתחיל לבדוק איפה היא למעשה תשב בחצר. ניתן לשחק עם המקום שהבריכה תיקח, כך שהיא לא תיקח יותר מדי מקום ועם זאת, המקום שהיא כן תיקח – יתאים לה בדיוק. מבחינת החשיפה לשמש, ההשתלבות האסתטית שלה בנוף החצר והממשק שלה עם הצמחייה (אם ישנה). באם יש צמחייה שחוסמת את הבריכה (אולי עקב שורשים עמוקים במיוחד), ניתן לבנות מסביב או בין לבין, או להחליף את העצים השתולים בעצים עם שורשים עמוקים פחות. ולמצוא בית חדש ומיטיב לעצים הישנים.

 

מה שנותר לאחר תהליך תכנון הקמת הבריכה

לאחר מכן, מה שנשאר זה להחזיק בתכנית עיצובית וקונסטרוקטואלית (מבנית) מלאה, ופשוט להתחיל לעבוד. הצוות האחראי להקמת בריכות שחייה יכתיב את קצב השלמתה. בהצלחה.

בריכה בחצר האחורית

אולי יעניין אותך גם