חיפוש

מה החשיבות של חברת ייעוץ לבנייה ירוקה לפני בניית בית חדש

החשיבות הענקית שיש לבנייה ירוקה על כדור הארץ, היא כזו שלא ניתן להבהיר עד הסוף. בכל יום נבנים אלפי מבנים חדשים ברחבי העולם, שישאירו דריסת כף רגל למשך אינספור שנים בעתיד. מעבר לכך, בנייה ירוקה יכולה להוזיל משמעותית את הוצאות המבנה והעסק בעתיד.

 

תו בנייה ירוקה בארץ

אמנם במדינות רבות ישנם חוקים המחייבים בנייה ירוקה, אך בישראל עדיין לא קיים הסדר שכזה. החוק היחיד בארץ מתייחס למי שמעוניין לקבל תו בנייה ירוקה. לפי התקן הישראלי, שקבע מכון התקנים בישראל, נקבע כי אחרי שהמבנה החדש עמד בכל התנאים לחוק, כדי לקבל את תקן הבנייה הירוקה, עליו לעמוד גם בדרישות מינימום בתשעת התחומים הרלוונטיים לבנייה ירוקה. התחומים הללו כוללים: אנרגיה, מים, קרקע, פסולת, ניהול אתר הבנייה, חומרים בהם השתמשו, פסולת, תחבורה ובריאות ורווחה. רק כאשר הבניין יעמוד במינימום הנדרש תחת כל פרמטר, ובתקווה שאף יותר – הוא יקבל את תקן הבנייה הירוקה.

 

איך לעשות את זה?

כדי להבטיח בנייה ירוקה, יש לקחת שירותים של חברת בנייה ירוקה. חברה כזו, יודעת לחסוך באנרגיה, להקטין פליטה של גזי חממה, להקטין את צריכת המים ולמחזר את החומרים והפסולת מהבנייה. החברה, שהינה מקצועית ויודעת כבר את הדרישות של המשרד להגנת הסביבה והתקנים במדינת ישראל, תדע לתכנן את הבנייה בצורה החכמה והנכונה ביותר. מי שמעוניין לבנות מקום חדש, בניין חדש, משרד חדש או כל מתחם, צריך להכיר כמה פסולת וחומרים נדרשים בכדי לייצר ולהקים את הדבר. לכן, יש חשיבות מרבית, לחברה ולעולם, להסתייע בשירותים של בנייה ירוקה.

 

יתרון ראשון – זה חשוב עבור הסביבה

החשיבות הראשונה של בנייה ירוקה היא לסביבה. בנייה ירוקה משאירה דריסת רגל ברמה נמוכה ככל האפשר. מודלים שונים ממקסמים את היכולת לייצר מבנה ירוק אשר מורכב מחומרים מתכלים, מהונדס נכון ומחזיר לסביבה. אלו מתייחסים לאנרגיה המושקעת, לכמות המים בה ישתמשו (הן בבנייה והן לאחר מכן), לשינוי שנעשה בקרקע וכו'. מעבר לכך, מיתוג החברה כחברה ירוקה, יכול לפנות לקהל רחב יותר ולהגיע למספר מקסימלי של אנשים, שיתמכו בחברה עקב כך.

 

יתרון שני – זה מקנה לכם יתרון

החשיבות השנייה שיש לבנייה ירוקה היא הוזלה בעלויות. כשמדובר בעלויות של חומרי הבנייה, הם מוזלים משמעותית כאשר מדובר בחומרים ירוקים. מעבר לכך, בנייה ירוקה תוזיל את העלויות לטווח הארוך גם אחרי שהבניין עומד. שימוש בפאנלים סולריים למשל, ברזים חסכנים, מכשירי קירור או חימום מסוגים שונים, כולם יוזילו את העלויות של המבנה לטווח מקסימלי. היום, אתם אולי לא רואים את היתרון בכך, אך בעתיד, החברה ואתם תודו לכם על ההחלטה.

 

לסיכום

בנייה ירוקה מקנה יתרונות לעסק ולסביבה. לכן, מדובר ביתרון מקסימלי כאשר פונים לבנייה ירוקה.

בניין בבניה

 

אולי יעניין אותך גם