חיפוש

מה עושים שהמזגן בבית לא מקרר?

הקיץ הגיע, המעלות מטפסות, והמזגן שלנו לא עומד בקצב. אנחנו מוצאים את עצמנו עומדים מולו, מנסים למשש את האוויר היוצא מתוכו ולהבין למה כל כך חם לנו, ולמה המאוורר הישן שזרוק שם בפינה פתאום נראה לנו כמו אופציה לא רעה בכלל.

מזגן שלא מקרר, ביום קיץ חם, יכול להוציא כל אדם שפוי מדעתו. יש כמה סיבות שונות שבגללם המזגן פתאום שובק חיים, ויש גם פתרונות.

אז חכו רגע עם הטלפון לטכנאי, קודם כל כדאי שתדעו כמה דברים חשובים.

 

ניקיון רבותיי, ניקיון

פילטר מלוכלך יוביל להצטברות לכלוך במזגן, שתגרום לתקלות מסוגים שונים, ובמקרה שלנו – לסתימה שגורמת לתופעה של מזגן לא מקרר.

רצוי להקפיד על ניקוי למזגן כל 3 חודשים, ואפשר לעשות זאת ע"י פתיחה של מכסה היחידה הפנימית של המזגן, שליפת הרשתות הדקות, ושטיפתן בלחץ מים עד שכל הג'יפה יוצאת.

לאחר שכל החלקים יתייבשו, אפשר להחזיר אותם, ולנשום לרווחה אוויר נקי וקריר.

 

איזה חום

הוא דולק, עושה קולות של קירור, אבל עדיין חם פה. מה זה הדבר הזה? לפני הכל, תנשמו, ותבינו – מזגן הוא לא כל יכול.

הציפיות שלכם מהמזגן צריכות להיות מתאימות. מזגן ביום חם מאוד יתקשה לקרר את החדר בטמפרטורה של 16 מעלות גם אם גודלו מתאים לחלל וגם אם הוא פועל נהדר.

בנוסף, מזגן של כוח סוס אחד לא יוכל לקרר חדר גדול גם אם הוא יעבוד בצורה מושלמת. אם המזגן שלכם בעוצמה נמוכה יחסית לגודל החדר, כדאי שתשלימו עם זה שטמפרטורה בסגנון של הקוטב הצפוני לא תהיה פה.

כדי להיות בטוחים שהמזגן באמת לא מקרר, קרבו את היד שלכם אל פתח האוויר שלו ותנסו להרגיש אם האוויר שיוצא ממנו קר. אם הוא אכן קר – מעולה. סגרו דלתות וחלונות וככה תוכלו למנוע את בריחת האוויר הקר מהחדר.

 

כיוון נכון של המזגן

אנחנו לא רוצים להיות מעצבנים אבל…אתם בטוחים שכיוונתם את המזגן שלכם כמו שצריך? לפני שהטכנאי יבוא, ולפני שתבזבזו כסף יקר על עלות הביקור שלו, וודאו קודם כל שהמזגן מכוון על הטמפרטורה הרצויה.

הרבה גורמים יכולים להשפיע על כיוון נכון של המזגן – ילד שובב שהחליט לשחק בשלט, אתחול עצמי של השלט, או שסתם ישבתם עליו בזמן שראיתם טלוויזיה.

 

ואם כל זה לא עזר?

סגרתם חלונות, כיוונתם את השלט, ניקיתם, אבל עדיין חם? כנראה שבכל זאת כדאי לטלפן לטכנאי. חשוב לדעת את סוג התקלה והדרך לתיקונה, בכדי לוודא שהטכנאי לא מתכוון לעקוץ אתכם.
יתכן שמקור הבעיה הוא מחסור או עודף בגז, ובמקרה זה הטכנאי צריך למדוד את כמות הגז ולתקן את הדליפה. תיתכן גם בעיה במדחס, ובמקרה זה החלפת הקבל תהיה הדרך לטפל בתקלה במקרה הזול, או החלפת המנוע במקרה היקר.

מכשיר מיזוג

 

אולי יעניין אותך גם