חיפוש

ניקיון לקראת פסח בבית – אלו הדברים שצריך לשים לב אליהם

לקראת הפסח בבית רבים מקפידים על רמת הניקיון לצורך איסוף החמץ ושמירה על מקום כשר.

על מנת שהבית יהיה נקי ומצוחצח לקראת החג חשוב לשים לב לדברים הבאים – על כך במאמר הבא.

 

ניקיון החמץ

על מנת לאסוף את כל החמץ ולנקות אותו חשוב להקפיד לא רק על מקומות ספציפיים בהם יש חמץ אלא גם בפינות נסתרות במגרות, בארונות ובמקרר. על פי ההלכה יש לאסוף את החמץ ולמכור אותו לגוי. ביחד עם זאת, את הפירורים יש להשליך למרות שהם אינם נחשבים לחמץ. במילים אחרות, חמץ צריך להיות גדול מגודל של זית על מנת שייחשב כחמץ. לצורך הניקיון היסודי משליכים את הפירורים, מחליפים את הכלים או מכשירים אותם לקראת החג. את החמץ יש גם לאסוף מארונות הבגדים, ארונות הספרים, השידות, המזנון, המקרר והמדפים בבית ולנקות יסודי.

 

טיפול בכלי האוכל

כל הכלים וביניהם: סירים, מחבתות, צלחות, כוסות, סכו"ם וכד' בהם משתמשים ביום יום צריכים להיות מאוחסנים בארון סגור. לחילופין ניתן להגעיל אותם. מכיוון שתהליך ההגעלה אורך זמן לא מבוטל, בבתים רבים מעדיפים להשתמש בכלים מיוחדים לפסח בכל שנה. בנוסף, צריך לצחצח את משטחי השיש או הנירוסטה ולערוך ניקיון עמוק מעבר לרגיל. כשמדובר בתנור האפייה לאחר הניקוי מומלץ לסגור אותו במסקנטייפ על מנת שלא יאפו או יחממו בו מזונות עם חמץ.

 

ניקיון הרצפה בבית

לקראת חג הפסח תמצאו את עצמכם מנקים שוב ושוב את הרצפה במיוחד באזור המטבח. חומרי הניקוי צריכים לחדור לכל הסדקים, החריצים והרובה המפרידה בין המרצפות על מנת שהבית יהיה כשר לחג. לא מעט משפחות מסתייעות לפני החג בחברת ניקיון כדי להעמיק את הניקוי ואף מזמינות פוליש כדי שהרצפה תבריק ותיראה מחודשת ונקייה. הקליקו על הקישור cleans.co.il למידע נוסף.

 

ניקוי שולחן החג

לאחר ניקוי שולחן החג והכיסאות עם תרסיסים המיועדים לכך מומלץ להצמיד אליהם שעוונית או ניילון כדי שלא יחדור לשם חמץ או לכלוך.

 

ניקיון הגינה

בבתים פרטיים או משותפים ישנן גינות המתוחזקות לאורך כל השנה. לקראת הפסח יש לשים לב שהגננים גוזמים את הצמחייה הארוכה, אוספים את העלים, מוציאים עשבים שוטים, מנקים את השבילים ומכינים את השטח לקראת שתילה של פרחים עונתיים.

 

ניקוי החללים המשותפים בבניינים

בבניינים משותפים לא רק מנקים את הבתים ומבערים מחמץ לקראת החג, אלא אף שמים דגש על חדרי המדרגות. גם מהמדרגות יש להסיר כתמים קשים כולל הפנלים לצדן. הניקוי היסודי צריך לכלול גם את הגג, המעליות וחדרי האשפה המשותפים על מנת שכל הדיירים יוכלו ליהנות מאווירת החג ומהניקיון. ככל שנעזרים בשירותיה של חברת ניקיון לצורך זה, הבניין שלכם יהיה מוכן לחג הפסח בצורה אופטימלית ומקצועית.

מוצרי ניקוי

 

אולי יעניין אותך גם