חיפוש

 5 סיבות עיקריות להחלפת צנרת ביוב בכל הבית

אחד מהמרכיבים העיקריים והחשובים במבנה מגורים היא צנרת המים.

מבנים שונים הכוללים משרדים, בתי עסק ובתי מגורים לא יכולים להגדיר עצמם ככאלו ללא צנרת מקצועית הבולטת באיכותה.

חיפוש אחר צנרת מים היא משימה חשובה מאין כמותה שמחייבת תחזוקה שוטפת ותיקונים קבועים לאורך הזמן.

בנוסף, התקנת מערכת כזו היא משימה חשובה שתספק בסופו של דבר איכות חיים ושקט נפשי לאורך זמן.

החלפת צנרת יכולה להיגרם מסיבות רבות ושונות. הנפוצות שבהן בדרך כלל נגרמות מפיצוצים בצינורות המים הטמונים בתוך קירות המבנה ונפגעים בעקבות שיפוצים באזורים רגישים לצינורות אלו כמו: חדרי מקלחות ומטבחים והסיבה השנייה שיכולה לאלץ החלפת צנרת היא צנרת בלויה ושחוקה הנמצאת מספר לא מבוטל של שנים בבנייני מגורים ישנים.

אז איך נדע אם הצנרת שלנו בלויה, פגומה ודורשת החלפה במיידית ?

 

  1. אבנית

כאשר טמפרטורת המים עולה על 57 מעלות הסידן שנמצא במים שוקע ומתחיל להיווצר משקע לבן שהוא בעצם האבנית. כמות הסידן במים משפיע באופן ישיר על כמות האבנית שתיווצר ולכן ככל שיש יותר סידן במים כך כמות המשקע של האבנית יהיה גדול יותר. במהלך השנים עוברים בצינורות המוחבאים מאחורי קירות הבניין המון מים שמשנים טמפרטורה ועם השנים ישנה הצטברות לא מבוטלת של אבנית שגורמת לסתימות במעברים ולהרבה בעיות בזרימת המים, איכותם וכו'.

 

  1. לחץ מים נמוך

לחץ מים נמוך הוא אחת הסיבות העיקריות שניתן לזהות כבעיות הקשורות לצנרת המים. בעיה שכיחה מאוד במבנים ישנים עם צנרת מברזל שמחלידה עם השנים וגורמת לירידה בלחץ המים אצל כל דיירי הבניין. יש מקרים שאפשר לשטוף ולנקות את הצנרת מאבנית שיכולה להיות קשורה לזה או שומנים שהצטברו, אך אם הבעיה קיימת רש שמבקשים מים חמים אפשר לשטוף אותה ובמקרים בהם יש קושי להחליפה לחדשה.

 

  1. מים עכורים

סיבה נוספת להחלפת צנרת המים והביוב בצנרת חדשה היא כאשר אנו שמים לב, כי ברזי המים בדירה מוציאים מים עכורים המהולים בצבע חלודה. מצב כזה מוביל לזיהום מי השתייה ומי המקלחת ומעיד בעיקר על בעיה קשה שקיימת בצנרת ובמערכת הביוב כולה. מה שמצריך בדיקה יסודית של אינסטלטור מנוסה וכן גם החלפת צנרת ביוב, כדי שבני הבית ייהנו ממים נקיים וראויים ויפה שעה אחת קודם.

 

  1. התיישנות הצנרת

מערכות אלו אומנם עמידות לאורך שנים, אך כמו כל חומר מתכלה עם השנים מאבד מהתפקוד שלו והוא הולך ונחלש. "הזדקנות" זו כוללת בתוכה: ריקבון, סתימות, חלודה וכו' שמקשה על מעבר המים, גורמת לרטיבות בתקרה ואם נוסיף לכך חוסר טיפול והזנחה יתרה גם לפיצוצים לא נעימים.

 

  1. תקלות בצנרת המים והביוב

במקרים שבהם מערכות הביוב וצנרת המים חדשות והחלפתם אותן ממש לא מזמן מתגלות תקלות שיחייבו את בעליהן החלפה נוספת. הזדקנותה של צנרת המים יכולה להוביל לכך שהמערכות לא תשרתנה גם צרכים מאוד בסיסיים כמו: מקלחות ושתיית מים מה שיגרום לבעיות ניקוז שילכו ויצטברו אם לא יטופלו יובילו לשרשרת של פיצוצים בצנרת הבניין ותקלות שונות ומשונות. מערכת ביוב פגומה ולא מטופלת לא רק שלא תשרת את דייריה, אלא תוביל לסיכונים הקשורים בבריאות ולאחר מכן בבעיות תברואה קשות. הרי חלודה, נזילות ועובש מזמנות חרקים ומכרסמים שונים שיכולים לגרום לנזק נוסף, ועל כן אין להסס וברגע שמבינים, כי יש בעיה קשה בצנרת המים והביוב חייב למהר ולתקן אותה בהקדם.

 

אינסטלטור

אולי יעניין אותך גם