חיפוש

עובדים מהבית? האם זה מזכה אתכם בפטור ממס הכנסה

אם אתם עובדים מהבית ודאי אתם מעוניינים לדעת אם עצם העבודה מהבית מקנה לכם זכות לקבל פטור ממס הכנסה. אמנם קיים סעיף המקנה לשכירים העובדים מהבית לקבל החזר על ההוצאות ממס הכנסה. אך מדובר בהחזר הוצאות נקודתי ולא בפטור ממס הכנסה. כאן בכתבה נבדוק מהם התנאים לקבלת פטור ממס הכנסה.

 

מה זה פטור ממס הכנסה?

מדובר בהטבת מס הפוטרת את המשלם מתשלום מס הכנסה. כדי לקבל זכאות לפטור ממס הכנסה יש לעמוד בקריטריונים מסוימים. לפני שנתחיל, חשוב להבין שקיימים סוגי פטורים רבים ממס הכנסה. כאן בכתבה נעסוק בפטור ממס הכנסה הניתן מסיבות רפואיות.

 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

עצם העבודה בבית לא תקנה לכם זכות לקבל פטור ממס הכנסה. אבל אם אתם עובדים בבית או בחוץ ויש לכם אחוזי נכות או התמודדות רפואית כלשהי, יתכן מאוד ואתם זכאיים לפטור ממס הכנסה.

 

התנאים לקבלת פטור ממס הכנסה

  • אתם צריכים להיות בעלי הכנסה חייבת במס ולא בעלי הכנסה קטנה מידי.
  • אתם צריכים להיות בעלי אחוזי נכות גבוהים של 90%, מתוכם 40% הם על ליקוי אחד.
  • פטור ממס הכנסה ניתן לבעלי נכות שניתנה לתקופה של 185 יום לכל הפחות.

אם אתם סובלים מבעיה רפואית כלשהיא ולמרות זאת אתם ממשיכים לעבוד ולהשתכר, יתכן מאוד שאתם בעלי זכאות לקבלת פטור ממס הכנסה. שווה לכם לבדוק זאת בשיחה עם נציג חברה המתמחה במימוש זכויות רפואיות לרבות פטור ממס הכנסה.

 

מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה

אם יש לכם את אחת מהמחלות הבאות או שיש לכם אחוזי נכות גבוהים כתוצאה מפעילות טרור וכדומה, יתכן מאוד ואתם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה.

 

חולי ומחלימי סרטן

כל חולה סרטן יקבל פטור ממס הכנסה בשנה החולי הראשונה. בתום השנה הראשונה החולה יכול לבקש בקשה פטור מתשלום מס הכנסה לצמיתות.

 

חולי פרקינסון

מחלת הפרקינסון קשה להתמודדות ולכן בדרך כלל בעלי אחוזי נכות החולים במחלת הפרקינסון, יהיו זכאים להטבות מס רבות.

 

חולי לב

בעלי מחלות לב ואפילו בעלי קוצב לב, יהיו בעלי אחוזי נכות גבוהים בשל סיכונם המתמיד. מחלת לב מקנה זכויות רפואיות רבות לרבות פטור ממס הכנסה.

 

מחלת סוכרת

סוכרת היא לא מחלה שעוברת ולכן בעלי סוכרת זכאים לקבל פטור ממס הכנסה באופן קבוע.

 

מחלת הטרשת

מחלת הטרשת היא מחלה מסכנת חיים והסובלים ממנה זכאים לפטור ממס הכנסה. חולים במחלה זו זכאים לזכויות רפואיות נוספות.

 

מחלות נוספות

קיימות מחלות נוספות רבות המפחיתות את איכות החיים ואף מסכנות אותן. כאן לא סיכמנו את כל המחלות המזכות בפטור ממס הכנסה. כלולים בהן גם אנשים שעברו אירוע מוחי, אנשים שנפצעו בתאונת עבודה, אנשים הסובלים מהשמנת יתר, אי ספיקת כליות ועוד. תמיד מומלץ לברר את זכאותכם מול נציג חברה למימוש זכויות רפואיות.

דולרים

 

אולי יעניין אותך גם