חיפוש

פיקוס גומי – 3 עובדות שלא הכרתם

פיקוס הגומי הפך לאחד הצמחים הנפוצים בכל בית וזאת בזכות תכונותיו הייחודיות ומראה היפה במיוחד. הצמח מוסיף חיות בכל בית והפך לאחד מצמחי הבית החביבים על מרבית הישראלים. אז הנה שלוש עובדות שככל הנראה לא ידעתם על הצמח.

 

לא רק לבית

פיקוס גומי הוא לא רק הצמח המושלם לבית, אלא גם צמח המשמש בתעשייה. מדובר בצמח שאינו ארץ ישראלי, למרות שמסתדר מצוין עם תנאי מזג האוויר הישראלי. מקורו של הצמח בדרום אסיה והוא נקרא פיקוס גומי לא בכדי. הצמח אכן משמש גם לייצור של גומי תעשייתי ברחבי העולם. הסיבה שהצמח מתאים גם לתעשייה וייצור וגם לגידול בבית עבור כל חובבי הצמחים, הופכת אתו לצמח נפוץ ונחוץ כל כך.

 

המתנה המושלמת

פיקוס גומי הוא הצמח המושלם לכל בית, גם אם אין לכם או לקרובים שלכם גינה או מרפסת. הצמח בעל מראה ייחודי ויפיפה, ומסוגל לגדול כמעט בכל התנאים. לכן, אם אתם שוקלים להגיע למשפחה עם מתנת משלוחים של פרחים, כדאי שתחשבו על פיקוס גומי במקום זר פרחים. הזר אומנם יפיפה אך יחזיק לזמן קצר. לעומת זאת, הפיקוס הוא יפה לא פחות ואף מיוחד יותר, ויחזיק לזמן רב.

הצמח יוסיף חיות וצבע לבית שלכם או לבית בו אתם מתארחים בחג, ולא יצריך מדיירי הבית מאמץ או השקעה רבה על מנת לשמר אותו. סיבות נוספות שהופכות אותו למתנה המושלמת הן שהצמח לא תופס מקום רב במיוחד בבית ולא גורם ללכלוך רב סביבו. זאת בניגוד לצמחים אחרים אשר יכולים לצמוח לגדלים לא צפויים ועלולים ליצור לכלוך רב בעיקר בזמני שלכת.

 

הסיבה שהופכת אותו לצמח המושלם לבית

הצמח לא סתם נחשב לצמח המושלם – הוא צמח יפה במיוחד, מוסיף מראה ייחודי לכל בית ובגודל מושלם לגידול בבית. אך מעבר לכך, הסיבה שהופכת אותו לצמח הבית המושלם הוא שאינו דורש תנאי גידול מיוחדים או השקעת מאמץ רבה על מנת שיצמח ויישאר בעל מראה חיוני ויפיפה. פיקוס הגומי לא צריך תנאי לחות מיוחדים, אך במידה ותרצו להעשיר את המראה שלו מומלץ להתיז עליו מים אחת לכמה ימים.

בנוסף, אין צורך בהשקיה רבה של הצמח, ואף מומלץ להמתין עד שהאדמה תרגיש יבשה לגמרי לאחר הכנסת האצבע בעומק של 5-6 ס"מ. רק לאחר שהאדמה יבשה לגמרי (לרוב ייקח כמה ימים), מומלץ להשקות את הצמח, וזאת על מנת להימנע מהשקיית יתר. הפיקוס לא צריך תנאי שמש מיוחדים ורבים, אך כן מומלץ להעמיד אותו במקום החשוף לשמש ישירה כמה שיותר במהלך היום, וזאת על מנת לסייע לו לגדול עוד יותר ולטפח אותו. אם תרצו לעזור לצמח לספוג שמש בצורה טובה יותר, מומלץ לנקות את עלי הפיקוס.

פיקוס גומי בסלון

אולי יעניין אותך גם

5 אביזרים שיקפיצו כל מסיבה!
כללי
5 אביזרים שיקפיצו כל מסיבה!

מסיבות הן הזדמנות נהדרת לייצר אווירה ייחודית. כמובן שחשוב לסגור את הכיבוד ולהחליט על פלייליסט, אבל אנחנו פה בשביל לספר לכם גם על האביזרים שישדרגו

קרא עוד »
כללי
5 מוצרים שחובה לרכוש בכל מעבדה

מעבדות מיועדות למחקר ולניסויים מדעיים והן ממלאות תפקיד מרכזי בקידום הידע המדעי והנעת החדשנות. מעבדות מספקות למדענים ולחוקרים את התשתית והמשאבים הדרושים כדי לפרוץ את

קרא עוד »