חיפוש

מצאם רטיבות בתקרה? מה צריך לעשות עכשיו

מכירים את הרגע הזה שאתם מתכלים על הקיר בבית שלכם ולפתע אתם מבחינים בנקודות שחורות בפינה שלו? או שחשבון המים שלכם עלה ואתם לא מבינים למה כי לא בזבזתם הרבה מים? או אולי שריח מוזר של טחב שורר בבית שלכם? או שכתם גדול מופיע על הקיר שלכם? או שאולי הקיר מתקלף? לא נעים לי לספר לכם אבל כל התופעות האלה מעידות שיש לכם נזילה בקיר – וכדאי שתטפלו  בזה, ובהקדם. אולי נזילה בקיר נשמעת כמו בעיה קטנה ושולית שאפשר לדחות את הטיפול בה בעומס של החיים במודרניים, הרי יש לכם כל כך הרבה משימות. אז כדאי שתבינו שלא, נזילה יכולה להזיק לכם משתי בחינות – הראשונה היא בריאותית. אם יש לכם עובש בקיר הוא עלול לגרום לבעיות בריאותיות חולפות ואף כרוניות. הסיבה השנייה היא סיבה כלכלית, נזילה יכולה להטיל הרס על הבית שלכם, להרוס את הקירות, את הצנרת וליצור נזק שיעלה לכם הרבה כסף לתקן אותו. אז עכשיו שאתם יודעים שאתם פשוט חייבים לטפל בזה בהקדם כדאי שתבינו שאתם לא יכולים לעשות את זה לבד. למה? כי רק אינסטלטור לאיתור נזילות עם מכשירים מתאימים יוכל לאתר את הנזילה שלכם ולתקן אותה. איתור נזילות בקירות זה לא כמו תיקון של סתימה בכיור, זה דורש הרבה יותר הבנה, וכאמור כדאי לכם לטפל בזה בהקדם.

 

אז איך מתקנים נזילות?

כיום מקובל להשתמש בשיטות חדשניות לאיתור נזילות ללא הרס. לפרטים על חברת איתור נזילות מקצועית – אינפרטק. השיטה המובילה היא איתור נזילות במצלמה טרמית. כמו שטרמוס שומר על חום המים, או בגד טרמי שומר על חום גופכם – כך גם המצלמה הטרמית יכולה לבדוק את החום. במקום בו יש נזילה יש טמפרטורה שונה משאר המקומות בתוך הקיר – המצלמה תסרוק את כל הקירות במבנה ותסמן את המקומות שיש טמפרטורה שונה וכך האינסטלטור יבין איפה הנזילה. זוהי דרך מצוינת שמונעת מהאינסטלטור לשבור את הקיר כדי לאתר את הנזילה. חשוב לציים שכדי לתקן את הנזילה יהיה צורך לשבור חלק מהקיר, אך זה יהיה ממוקד ומבוקר כי האינסטלטור ישבור רק חלק קטן שיאפשר לו להגיע לנקודה בצנרת בה יש נזילה. אל תיבהלו משבירת הקיר כי זה עדיף על האפשרות השנייה – להשאיר את הנזילה כמו שהיא לאפשר לה להזיק למבנה ולבריאות. קיימות שיטות נוספות לאיתור נזילות – חיישן גז ומכשיר אקוסטי אך עדיף להשתמש במצלמה טרמית לאיתור נזילות.

 

איתור נזילות מים בקירות – לסיכום

חשוב לאתר את הנזילה מהר באמצעות הזמנה של אינסטלטור מקצועי לבית שלכם. האינסטלטור ידע באיזה כלים להשתמש וידע להגיד לכם כיצד לטפל בנזילה או שיתקן אותה בעצמו. חשוב להזמין אינסטלטור מומלץ, עם ניסיון והרבה מקצועיות.

 

קיר

אולי יעניין אותך גם