חיפוש

רכישת נרות לבית – איך לבחור נכון?

בבתים רבים הנרות הם אביזרים הכרחיים במיוחד כשרוצים אווירה רומנטית וריח טוב בבית.

ישנם דגמים, סוגים, עיצובים, צורות וצבעים של נרות אותם ניתן לרכוש ולהתאים לעיצוב הבית.

איך לבחור נכון נרות לבית – על כך במאמר הבא.

 

למה משמשים הנרות הריחניים בבית?

נרות ריחניים לבית מייצרים אווירה רומנטית ונעימה המשרה חמימות ומסתוריות שרבים מאיתנו חפצים לחוות כאשר יושבים עם בן או בת הזוג לארוחה רומנטית או לשיחה עמוקה בסלון או בחדר השינה. סיבה נוספת של רכישת הנרות או מפיצי ריח היא לשפר את הריחות בבית במיוחד כשמארחים. ישנם נרות ריחניים אותם נדליק בחדר השירותים או נרות שאותם נתאים לסלון ולחדרי השינה. מלבד זאת הנרות מוסיפים יופי וחינניות לבית במיוחד כשבוחרים בנרות דקורטיביים ומעוצבים המתאימים בגודל, בצבע ובצורה לעיצוב הבית.

 

איך לבחור נכון את הנרות לבית?

בחירת הנר הנכון צריכה להתאים לרגע הנכון, לטעם האישי ולחדר אליו הוא מיועד. הנר אמור להקנות לחלל בהירות ומרחב או אווירה אינטימית על פי הצורך. גם לגבי בחירת הריח מדובר על טעם אישי בדיוק כמו בחירת בושם. הניחוח צריך לייצר את האווירה הרצויה בין אם בוחרים בריח לבנדר ווניל ובין אם בוחרים בניחוח פרחים. החוויה שהניחוח מעניק צריכה להיות טבעית ולא לשאת ריח חזק מדי. הנר צריך לעורר רגשות, דמיון ולתת לבני הבית מרגוע ושלווה. למשל, בחירת ניחוח אגרסיבי יכול להפריע בעת הסעודה, אך הוא יתאים יותר לחדר השירותים. זו הסיבה שיש להתאים את הנר לחלל על מנת שישרת את המטרות. בנוסף, ישנם ריחות שמעוררים בנו זיכרונות, לשפר או לערער את מצב הרוח וגם פרמטר זה נלקח בחשבון. מומלץ להריח את הנרות לפני הרכישה ולדעת מה עושה לכם טוב ומה פחות.

 

דוגמאות לסוגי ניחוחות מומלצים

  • ניחוחות מתובלים הנושאים ריחות חזקים של קינמון, זעפרן, ציפורן, מוסקט או ג'ינג'ר המעניקים חמימות לבית.
  • ריחות מרעננים וצלולים שמעניקים לבית ריח של ניקיון.
  • ריחות עצים הם בעלי ניחוח טבעי, עשיר ועמוק. ביניהם ניתן למנות עצים כמו: ארז, פצ'ולי או אזוב.
  • ריחות של פרחים יכולים להיות כבדים או עדינים ויכילו מרכיבים צמחיים כמו: לבנדר, יסמין, שושן או לילך.

 

חשיבות הכלי של הנר

גם לכלי המחזיק את הנר ישנה משמעות הן מבחינה עיצובית והן מבחינת האווירה. חשוב לבחור בכלי שטוח או קעור, פמוטים או צנצנת דקורטיבית על פי הטעם. הכלי נותן עוד פן לעיצוב הבית ותורם למראה יוקרתי ואלגנטי או למראה פשוט. למשל, כלים מתכתיים מתאימים לעיצוב יוקרתי וכלים בצבעים מונוכרומטיים או מבטון מתאימים לעיצוב מודרני, מינימליסטי ועכשווי. לעומת זאת, הנרות הבהירים בכלים מזכוכית יעניקו לחלל הבית אווירה חושנית, מסתורין ורומנטיקה. לגבי מפיצי הריח מומלץ להותיר אותם בצנצנת המעוצבת שלהם כדי שימשיכו להפיץ ריח באמצעות הנוזל שנמצא בכלי.

 

שורה של נרות

אולי יעניין אותך גם