חיפוש

איך לבחור טאבון יפה לבית פרטי

אנשים רבים כיום הולכים בנתיב הארטיזנלי וקונים מוצרים לייצור ברמת מסעדה של מזונות רבים.

בין אם מדובר בגריל 4 קומות בסגנון ה"ג'וספר" המפורסם או כירות מבערים של מטבחים צרפתיים, כיום הטאבון הולך ונהיה יותר ויותר נפוץ בחצרות האנשים.

פיצה, לחמים, תבשילים ומגוון מאכלים יכולים לצאת מטאבון שכזה לגינה, אך איך בוחרים את האחד המושלם לגינה שלכם?

 

בטיחות הציבור

כשזה מגיע למרחב הפרטי שלנו, אם יש לנו ילדים או בעלי חיים, לא נרצה שיקרה להם כל רע בזמן שמלאכה כה מהנה כמו אפייה או בישול מול אש עצים. לכן, חשוב לקחת בחשבון את הציפוי מבודד החום שיש לטאבונים שאפשר לקנות לבית פרטי. למשל, אתר el-mago מציע ללקוחותיו טאבונים עם החל מ – 5 שכבות בידוד נגד חום!

 

גודל הטאבון כאופן השימוש

תוכלו למצוא במהלך חיפושיכם טאבונים עם קוטרי אבן שמוט שונים ומגוונים. החל מגודל המספיק לפיצה אישית אחת ועד לקוטר של 50 ואפילו 70 ס"מ! גודל אבן השמוט ישפיע באופן מהותי על כל מידות הטאבון: משקל, גודל, מספר שכבות הבידוד ואפילו האם יגיע עם ארובה מובנית או לא. כשאתם קונים טאבון, חשבו על גודל המסה שאיתו תרצו לעבוד בכל פעם. לא בהכרח צריך טאבון עם שטח פנים של 70 ס"מ כדי להכין פיצה וכמה תבשילים פעם או פעמיים בשבוע.

 

אחסון עצים ואחסון כללי

גודל הטאבון שבו תבחרו יוכל להכיל מתחתיו שטח אחסון פתוח או סגור, תלוי בבחירתכם. תוכלו לאחסן שם כלי בישול שונים, עצים לבערה ואפילו קמחים לאפייה! כאשר קונים טאבון, נקודת ההנחה היא שהוא יעמוד על שלדת מתכת, עם גלגלים שבאזור הגלגלים יהיה משטח שיהפוך לשטח אחסנה פתוח. גודל הטאבון יכול להשפיע על שטח האחסון.

 

עיצוב חיצוני

אי אפשר להתעלם מכך שטאבון הוא רהיט מדהים בעל אופי וערך מוסף רב בכל פינה שבה ימוקם. כיום ישנם עיצובים רבים לטאבונים, החל מהעיצוב הקלאסי, הרוסטיק שאנחנו מדמיינים בראשנו כמו כל תנור אבן איטלקי שראינו אך גם ישנם עיצובים מודרניים יותר. דלות פלדה מותאמות אישית, מגוון רחב של צבעים עמידים לחום ואבני שמוט הופכים את הטאבון למיצג המרכזי.

 

החלטה קלה בכובד ראש

אם חשבתם על לקנות טאבון לבית, קודם כל כן! זה פתח לשיטת בישול ממש עתיקת ימים – אש חיה ועצים. חוויה גולמית ככל האפשר. הבחירה נהיית פחות פשוטה כשמגלים את הגדלים השונים גובה הקשת הפנימית של הטאבון, קוטר אבן השמוט ומגוון הצבעים ואפשרויות הבישול השונות שנלוות אליו. הדבר החשוב ביותר הוא שתבחרו טאבון בהתאם לאופי השימוש שאתם צופים לו. אין סיבה לקפוץ מעל הפופיק. אתם תתפלאו כמה מאכלים אפשר להכין ובאיזה מהירות, בחום של כמעט 430 מעלות.

 

מכשיר אפייה

אולי יעניין אותך גם