חיפוש

איך להפוך את השירותים להיגייניים יותר

כשאנחנו חושבים על ניקיון הבית אנחנו רואים לנגד עינינו מטלות רבות שיש לבצע. חלקנו שואבים הנאה רבה מפעולות הניקיון השונות, וחלקנו פחות, אך מה שבטוח הוא שבכל הקשור לשמירה על היגיינה וניקיון החדר שצריך לשמור עליו סטרילי ונקי במיוחד הוא חדר השירותים.

בכדי לשמור על חדר שירותים נקי ככל האפשר, יש לשמור על מספר כללים בסיסיים אותם נפרט במאמר הבא.

 

שטיפה יסודית של הידיים שלכם

שטיפת הידיים שלכם לאחר שימוש בשירותים היא פעולה חשובה ביותר שיש לבצע, שכן הידיים באות במגע עם משטחים רבים בחדר השירותים העשויים להכיל חיידקים ומזיקים שונים. שטיפת הידיים מונעת מאותם החיידקים "להידבק" אלינו, כאשר הדרך היעילה ביותר לבצע זאת היא ע"י שטיפתן במים וסבון.

שטיפה יסודית של הידיים כוללת שפשוף שלהן במים וסבון במשך עשרים שניות לפחות, בין האצבעות, מתחת לציפורניים, ועל גבן של כפות הידיים. מומלץ לבצע זאת פעמיים בכדי להבטיח ניקיון יסודי והיגיינה מרבית.

 

החלפת מגבות בחדר השירותים

בין אם אתם משתמשים במגבות רגילות, ובין אם אתם משתמשים במשהו כמו מתקן למגבות נייר, יש להחליף את המגבות באופן תכוף.

מגבת לחה עלולה להפוך לבית גידול פוטנציאלי עבור מזיקים שונים. כיצד תדעו שהגיע הזמן להחליף את המגבת? הריחו אותה. אם עולה ממנה ריח רע, זה סימן שצריך להחליף אותה בהקדם.

מבחינה היגיינית, האפשרות של שימוש בנייר לניגוב ידיים עדיפה על פני מגבות רגילות.

 

ניקיון האסלה בחדר השירותים שלכם

אחת מהנקודות החשובות ביותר בשמירה על חדר שירותים היגייני ונקי היא ניקיון האסלה לעתים קרובות.

את האסלה יש לנקות בחומר ניקוי ייעודי לאסלות. קיימים חומרים רבים לניקיון האסלות בשוק. שימו לב שהחומר שבחרתם מבצע חיטוי יסודי של האסלה, והשתמשו בו על פי הוראות היצרן.

אל תחכו שהאסלה תיראה מלוכלכת! בכדי לשמור על רמת מזיקים נמוכה, נקו את האסלה לפחות פעמיים בשבוע.

 

שימוש בפחי אשפה ייעודיים בחדר השירותים שלכם

חדר השירותים הוא חדר המייצר לא מעט אשפה ופסולת, וביניהם נייר טואלט משומש, מגבונים, מקלות אוזניים, ועוד. בכדי לשמור על ניקיון בחדר השירותים שלכם יש לרכוש פח אשפה ייעודי ומתאים לחדרי שירותים, ולהחליף את שקית הזבל שבתוכו לפחות פעם בשבוע.

הקפידו לרכוש פח קטן שיתאים בגודלו לחלל החדר. את הפח אפשר למקם ליד האסלה, כך שתתאפשר אליו גישה נוחה בעת הצורך. הפח גם מוסיף אלמנט עיצובי לחדר השירותים שלכם ומשדרג אותו.

 

לסיכום

אף אחד לא אוהב להיכנס אל חדר שירותים מלוכלך, בין אם זה בבית, ובין אם זה במסעדה, בית מלון, או צימר. בכל מצב שהוא – על חדר השירותים להיות מצוחצח, מזמין, ונקי.

אין מדובר רק בתחושת הנעימות האישית שלכם, אלא גם בבריאות. חדר שירותים מלוכלך מהווה סכנה לבריאות, לכן הקפידו לנקות אותו בקביעות.

חלל מעוצב

 

אולי יעניין אותך גם