חיפוש

איך לנקות כלובים של חיות מחמד

גידול של חיית מחמד בכלוב היא דרך מצוינת לחנך ילדים לאחריות וגם להנות מחבר פרוותי ומסקרן בבית.

אך מה עושים כשריח הכלוב דולף לכל הבית? איך מתמודדים עם הלכלוך שחברינו בכלוב מייצרים? הטיפים הטובים ביותר לניקוי הכלוב של חיית המחמד שלנו נמצאים ממש פה

 

איך מנקים כלוב של ארנב

כל כלוב שמשמש כמגורים למכרסם יכול להתלכלך ולהפיץ ריח נוראי ולא נעים, במיוחד כשהכלוב נמצא בתוך הבית. לכן, כלוב לארנב מצריך תחזוקה יומית בנוסף לתחזוקה שבועית.

  1. תחזוקה יומית – עלייכם לנקות ולפנות שארי מזון שהוא לא צרך כי הם יתחילו להעלות עובש, במיוחד אם הן נרטבו מבקבוק השתיה שלו או קערת המים. עליכם להחליף את השחת שבכלוב ולהפטר מגללים ומשחת שנרטב בגלל שתן. מעבר לכך, בהיבט יומי, תחזקו ונקו מיד שלוליות או לכלוכים כשאתם מזהים אותם. אל תחכו לרוטינה הלילית.
  2. תחזוקה שבועית – בגדול, תחזוקה שבועית מצריכה שטיפה יסודית של כל האלמנטים בכלוב. השריית רצת הכלוב באקונומיקה למשך חצי שעה היא דרך מצוינת לחיטוי, אך יש לשטוף אותה היטב (!) עם מים חמים. עליכם לשטוף גם את מתקני ההאכלה עם סבון, לשטוף עם מים חמים ולמלאם מחדש.

 

איך מנקים כלוב של אוגר

כלוב לאוגר מצריך תחזוקה זהה מאוד לזו של כלוב לארנב. עליכם לנקות את הנסורת על בסיס יומי, להפטר ממזון רקוב ורטוב ולנקות על חלל הכלוב משאריות של הפרשות גופיות. הדגש החשוב ביותר הוא ברמת התחזוקה השבועית. לאוגרים ריח חזק מאוד, לכן עליכם להקפיד במיוחד בכל הנוגע לחיטוי ובישום הכלוב. ניתן להשתמש באקונומיקה כמו עם כלוב לארנבים אך עליכם לעשות לפחות 2 סבבי השרייה ולשטוף באופן היסודי ביותר כדי שלא יהיו שאריות של חומר הניקוי בכלוב.

 

איך מנקים כלוב של ציפורים

הסוגייה הטריקית ביותר היא מה עושים עם הציפור בזמן שאתם מנקים את הכלוב שלה. קופסת קרטון עם חורי אוורור תיתן לציפור תחושת לילה והיא תלך לישון, או לפחות לא תפריע. כלובי ציפורים חשובים במיוחד לניקיון כי ההפרשות שלהן יותר מהכל מושכות חיידקים, חרקים ומזיקים. רק וודאו שיש לכם פתרון נעים ולא מסוכן לבעל החיים המרך שלכם.

 

דגשים אחרונים

חשוב מאוד! ניקיון כלי האוכל והשתייה של בלעי החיים שלכם בכלוב יכול למנוע הרעלת מזון, היווצרות עובש ומשיכה של חרקים לביתכם. כמובן שבעלי חיים הם דינמיים וגם הם עמידים, אך עלינו לנקוט בכל מקדם בטיחות כדי לשמור על בריאותם.

 

בהצלחה למגדלים

הזהרו מאקונומיקה והקפידו על שטיפה מוקפדת ולהסיר כל שארית של סבון. אל תשכחו לוודא גם את מסגרת הכלוב לראות שאין כרסומים של נקודות חלודה ובמידה וכן – החליפו את מסגרת הכלוב או הכלוב עצמו  בהצלחה!

 

אוגר

אולי יעניין אותך גם