חיפוש

אילו תכשירים נחשבים הכי יעילים לניקוי שטיחים?

שטיחים הם אחת התוספות הכי מרשימות ומיוחדות שאפשר להכניס הביתה. השטיחים מכסים את הרצפה שלנו מקיר לקיר, או רק חלק ממנה, והם מעוטרים בשלל דוגמאות. שטיחים מעניקים אווירה חמימה וביתית שהופכת את השהייה בבית לנעימה הרבה יותר, במיוחד בעונת החורף שבה הם מאפשרים לנו ללכת יחפים בלי שכפות הרגליים שלנו יקפאו מקור.

אבל כדי שהשטיחים ישדרו מראה יוקרתי ומהודר ולא יהפכו לסמרטוטים שמשדרים הזנחה ולכלוך, אתם צריכים להקפיד לנקות אותם. אז מהם החומרים הטובים ביותר למטרה זו? המשיכו לקרוא את המאמר הזה ותגלו. קדימה, יוצאים לדרך.

 

ניקוי שטיחים

אז חג הפסח כבר נמצא ממש מעבר לפינה, ואם עוד לא התחלתם לנקות ולקרצף את הבית אז הגיע הזמן. אחד ממבצעי הניקיון המשמעותיים ביותר בבית הוא כמובן ניקוי שטיחים. מדובר על דברים גדולים שלא קל להזיז ולהרים, ודורשים השקעה רבה. אנו ממליצים לכם להשקיע מאוד בניקיון השטיחים ולא לחפף בדבר הזה למרות הפיתוי העצום.

קודם כל חשוב לנקות את השטיח כדי לשמור עליו במצב טוב. בנוסף, השטיח הוא אחד מחלונות הראווה של הבית שלכם, ואתם ממש לא רוצים שכל מי שנכנס יחשוב שאתם אנשים מוזנחים שלא אכפת להם מניקיון הבית שלהם. הכנו כאן עבורכם רשימה של 3 תכשירים שנחשבים ליעילים במיוחד לניקוי שטיחים.

ניקוי שטיחים

חומץ

אולי אתם לא מודעים לעניין, אבל כדאי לדעת שחומץ הוא אחד מחומרי הניקוי הטובים שיש לכם בבית. חומץ מסוגל לנטרל ריחות רעים, להשמיד חיידקים ולהוריד כתמי לכלוך עקשניים. חשוב כמובן לבדוק את החומץ על השטיח שלכם בפינה נסתרת ולא לשפוך עליו חצי בקבוק.

כדי לנקות שטיח בחומץ ערבבו כוס חומץ בדלי של מחים חמים, ערבבו את הדלי, ועבדו בעדינות בעזרת מברשת על הכתמים. לאחר מכן חכו עד שהשטיח יתייבש ועברו עליו שוב עם מטלית לחה.

 

סודה לשתייה

גם סודה לשתייה היא חומר ניקוי שנמצא כמעט בכל מזווה. סודה לשתייה היא חומר מעולה להסרה של כתמים ולכלוכים שונים, בעיקר מבדים וריפודים למיניהם. סודה לשתייה גם מסוגלת לספוג ולנטרל ריחות רעים ונוזלים. כדי לנקות את השטיח עם סודה לשתייה ערבבו כוס סודה לשתייה בדלי של מים חמים ועבדו בצורה דומה לזו שהסברנו קודם עם החומץ. שימוש נוסף לסודה לשתייה הוא ספיגה מיידית של נוזלים שנשפכו על השטיח.

 

חומרים ייעודיים לניקוי שטיחים

ניתן למצוא כיום בין שלל חומרי הניקוי סוגים שונים של חומרים ייעודיים לניקוי שטיחים. החומרים מיוצרים על ידי חברות שונות ומתאימים לסוגים שונים של שטיחים. אנו ממליצים בחום לבדוק את החומר בשלב הראשון על פינה נסתרת של השטיח.

 

סיכום

אין ספק שניקוי שטיחים הוא אד המבצעים המורכבים בניקוי הבית. אבל תאמינו לנו, זה משתלם, ניקוי השטיח פשוט ישנה לגמרי את הסלון שלכם.

ניקוי שטיחים

אולי יעניין אותך גם