חיפוש

5 הדרכים הכי טובות לצליית עוף

חלקי העוף השונים נבדלים זה מזה בצורת הבישול הנדרשת על מנת להפוך אותם למנה מומלצת ומועדפת בסעודה בכל סגנון. חשוב לדעת כי כל חלק בעוף מתאים למטרה קולינרית שונה. על מנת להיות שותפים בתהליך בישול נכון, מדויק ומותאם-נתח בצורה מקסימלית יש ללמוד על סוגי נתחים ומהותם בעולם הגסטרונומיה. הדרכים הטובות לצליית עוף – המדריך.

 

הדרכים המומלצות לצליית חלקי העוף השונים

 

צליית כנפיים

כנפיים מהוות נשנוש טעים, קטן ואהוב על מגוון סוגי סועדים. הכנף הינה חלק שומני בעוף ועל כן צריבה בחום גבוה תשיג מהנתח את המקסימום. צלייה מועדפת עבור כנפיים תתבצע בתנור או באמצעות מנגל בדגש על גריל פחמים נירוסטה מקצועיעל מנת לייצר מנה אסתטית במיוחד יש לנקות היטב את הנתח טרם הצלייה. אפשרות נוספת לבישול של כנפיים הינה טיגון עמוק ולאחריו בישול ברוטב פיקנטי או מתקתק.

 

הדרך לצליית פרגיות

פרגית היא למעשה הירך של העוף. חלק זה נחשב לשומני וטעים במיוחד בייחוד להכנת קציצות עוף. הרציונל מאחורי בחירה בפרגיות להכנת קציצות הינו העסיסיות והרכות במרקם הקציצה שאינם מאפשרים את ייבושה. בנוסף, ניתן לצלות פרגיות על שיפודים ולאכול אותם כחלק מסעודת ברביקיו דשנה.

 

הכנת חזה עוף

חשוב להפריד בין נתח חזה עוף שלם לחזה עוף משוטח. חזה עוף שלם ניתן לחתוך לקוביות ולהקפיץ  במחבת, להשרות במרינדה ולאפות בתנור, לצרוב במחבת ועוד. לעומתו, חזה עוף פרוס יש לצפות בקמח, ביצה מתובלת ופירורי לחם ולטגן כשניצלים. המלצה: מומלץ לטגן את השניצלים קרוב ככל האפשר למועד הסעודה ואף במהלכה על מנת לשמר את הטריות באופן מקסימלי. ההבדל בין שניצל טרי ישירות מהמחבת לבין שניצל שעברו עליו מספר שעות מהותי מאוד מבחינת איכות הטעם והמרקם.

 

צליית כבד עוף וחלקים פנימיים נוספים

יש לצלות את כבד העוף על אש גבוהה על האש או על כיריים. לאחר הצלייה מומלץ להוסיף רוטב (נסו להוסיף מעט יין לקבלת טעם עשיר במיוחד) ולהקפיץ במחבת מספר דקות להשלמת תהליך הבישול.

 

אופן הצלייה של כרעיים ושוקיים

צלי עוף עם עצם יתבשל היטב דווקא בתנור. בניגוד לנתחי עוף אחרים שמאבדים נוזלים בתנור ומתייבשים, כרעיים ושוקיים נאפים על העצם מה ששומר על עסיסיותם משך כל זמן הצלייה.

ישנה דרך נוספת לצליית כרעיים ושוקיים והיא באמצעות בישול בסיר נמוך ורחב. צורת בישול זו מתאימה מאוד לסגנון "ארוחה שלמה בסיר אחד". תוכלו להוסיף ירקות, פרוסות תפו"א או אורז על מנת לקצר תהליכי בישול.

 

בחרו נתחי עוף מעולים לארוחה טעימה יותר

טריות, צורת צלייה מותאמת ואיכות העוף הם המרכיבים של מנה בשרית טובה. רכשו נתחי עוף טריים הכוללים את חלקים העסיסיים ביותר בעוף והקפידו על זמן צלייה מדויק. בתיאבון!

עוף

אולי יעניין אותך גם