חיפוש

חמים בבית, חמים בלב – כל מה שצריך לדעת על מערכת חימום ביתית

מי מאיתנו לא רוצה לחזור בערב אל הבית החם, הבטוח והמוגן מן הגשם והקור שבחוץ? אך מהו הפתרון האידיאלי לחימום הבית אשר יחסוך לנו כסף, יהיה בטוח לשימוש וקל לתפעול? במאמר זה נבחן את כל מה שצריך לדעת על מערכת חימום ביתית ונבדוק מה יחמם לנו את הבית ואת הלב וגם יחסוך לנו כסף.

 

מערכות חימום ביתיות מודרניות

בעבר, כשאנשים רצו לחמם את הבית, הם נהגו להדליק את האח הבוערת או את תנור הנפט. כיום אנחנו מודעים להשלכות הבריאותיות של דרכי החימום האלו למרות הנוסטלגיה שהם נוסכים בנו. מכשירי החימום כיום הינם חכמים, בטוחים לשימוש, קלים לתפעול ושומרים על חיסכון לאורך זמן באנרגיה ובכסף, כמו לדוגמא רדיאטור חימום בעל מערכת הבקרה המרכזית המאפשרת לשלוט בפעולתו בכל חדר בבית.

 

חיסכון משמעותי באנרגיה ובכסף

הרדיאטור משלב הקרנת חום ופיזור חום מייעל מאד את החימום, מקצר את משך הזמן שבו לוקח לחמם חדר ולשמור על טמפרטורה אחידה לאורך זמן. הרדיאטורים המודרניים מגיעים עם מערכת בקרה מרכזית המאפשרת לתכנת ולתכנן את פעולתם על פי צורך. גם מערכות הסקה מרכזיות מגיעות היום עם מערכות בקרה מרכזיות אשר מאפשרות לנו לשלוט בפעולתן גם דרך הטלפון הנייד. בדרך זו, גם אם אנחנו מחזיקים בית גדול, בית דירות, בית מלון, מוסד או משרד, יש לנו שליטה מלאה על פעולת תנור ההסקה מכל מקום. כיום גם ניתן להשיג בארץ מערכות שבדרך כלל היינו רואים רק בחו״ל, כגון מערכת לחימום תת רצפתי המופעלת באמצעות חשמל ומותקנת מתחת למרצפות. מערכת החימום התת רצפתי הינה זולה מאד וניתנת לשליטה מלאה באמצעות לוח בקרה חכם.

 

בטיחות

כיום יש מודעות הולכת וגוברת לבטיחות שבשימוש במערכות חימום ביתיות. להגנה על תינוקות, ילדים וקשישים מפני כוויות ופריצת שריפות. גם אנו המבוגרים המתפעלים את המערכות צריכים לשמור על בטיחותנו כאשר אנו באים לנקות או להפעיל מערכות חימום בביתנו. לכן מכשירי החימום הביתיים הינם בעלי עיצוב חכם לשמירה על בטיחותכם. בנוסף, מערכות הבקרה מאפשרות לנו לשלוט בטמפרטורה ולהימנע ממצב של חימום יתר ובקרים ומווסתים מודיעים לנו אם יש עומס או תקלה במערכת. אך המערכת הבטוחה ביותר לשימוש הינה מערכת החימום התת רצפתי הנסתרת, ללא כבלים, צינורות חשופים או גוף חימום גלוי.

 

לסיכום

כיום מערכות החימום הביתי חסכוניות יותר באנרגיה, יעילות יותר כדי להביא לחיסכון משמעותי בכסף, ניתנות לשליטה מרחוק או באמצעות מערכת בקרה מרכזית על מנת לתכנת את משך החימום הנדרש ולתזמן אותו ביעילות. הן בטוחות לשימוש גם בקרב תינוקות וילדים וגם בקרב מבוגרים. התחזוקה והתפעול קלים להפליא, והעיצוב החכם שלהם שומר על ביטחוננו בכל עת.

עוצמת חום

 

אולי יעניין אותך גם