חיפוש

כיצד עורכים דוחות שנתיים לעסק?

 

ברגע פתיחת עסק, בין אם מדובר על פתיחת עוסק פטור, ובין אם מדובר על פתיחת עוסק מורשה, אתם נדרשים לדווח לכל רשויות המס בישראל וכן לביטוח לאומי. בתום כל שנה ושנה עסקים ועצמאים מחוייבים לדווח לרשויות המס על הכנסתם. במידה ואתם בעלי עסק ואתם נדרשים לערוך דוח שנתי לעסק שלכם בגין הכנסותיכם, הגעתם למקום הנכון. בכתבה הבאה נסביר מה הוא דוח שנתי לעסק ונפרט כיצד עורכים דוח שנתי זה.

 

מה זה דוחות שנתיים עבור העסק?

כל אזרחי ישראל, שכירים ועצמאים כאחד, מחויבים בתשלום מס הכנסה. בעוד שלשכירים מקום עבודתם מבצע עבורם את עבודת הדיווח וניקויי המס, עצמאיים נדרשים לבצע בכוחות עצמם דיווח זה. דוח שנתי לעסק הוא דוח הצהרתי שבו בעל העסק מפרט על הרווחים שעסקו הניב בשנה החולפת, וכן על המס שהוא צריך לשלם כתוצאה מכך. בדוח מדווחות כל ההכנסות של העסק, וכן כל ההכנסות של התא המשפחתי על פי חלוקה של סוג הכנסה, כאשר כל הכנסה מחויבת בתשלום מס שונה. בנוסף, אתם נדרשים לדווח גם על ההוצאות שמוכרות כהוצאה מוכרת לפי החוק, על מקדמות מס ששולמו במהלך השנה וכן על  מיני זיכויים והטבות לניקוי מס. כל אלה יבטיחו לבעל העסק לא לשלם מס כפול. ישנם מצבים בהם בעל העסק שילם מעל ומעבר למס שהוא מחויב אליו –  במקרים כאלה מס הכנסה יחזיר לבעל העסק את הכסף. על כן, כל עוד תדווחו על פי חוק את הנדרש, אין לכם כל סיבה לדאגה.

 

מתי צריך להגיש את הדוח השנתי עבור עסק?

יש להגיש דוחות שנתיים עבור העסק, החל מסיום השנה המדווחת, כלומר, החל מחודש ינואר ועד חודש מרץ. בחודשים אלו יינתנו הדרכות כיצד מגישים את הדוח השנתי. הקפידו להגיש את הדוח השנתי שלכם בזמן. אי שליחת דוח מהווה עבירה פלילית ויכולה לגרום כתב אישום. כמו כן, שליחת דוח באיחור תגרור קנסות ולכן עדיף להימנע מכך.

 

כיצד עורכים דוחות שנתיים לעסק?

את הדוח השנתי יכולים למלא בעלי העסקים באופן עצמאי, או לשכור את שירותיו של רואה חשבון שמומחה בענייני מס. הדוח כולל פרטים רבים ולכן על מנת שתגישו דוח מקצועי ומסודר אנחנו ממליצים לכם להכין את הדוח השנתי בעזרת ייעוץ מקצועי. בעזרת יעוץ מקצועי תוכלו להיות רגועים בהכנסת הדוח שהינכם משלמים את המס המינימלי ביותר. כמו כן, מומחה המכיר את ספר החוקים של מדינת ישראל לפרטי פרטים, יוכל למנוע עבורכם טעויות שונות שעלולות לעלות לכם הרבה מאוד כסף.

 

לסיכום

לסיכומו של עניין, כעת אתם בקיאים בפרטי הדוח שנתי לעסק. בשל מורכבות דוח זה, אנו ממליצים בחום לפנות לגורם מקצועי אשר מומחה בתחום, שיסייע לכם במילוי הדוח. זאת על מנת להקל עליכם את עול הבירוקרטיה, וכן במטרה לוודא כי שמס הכנסה יקבל את הדוח על פי הנדרש.

מחשבון

 

אולי יעניין אותך גם