חיפוש

כל מה שחשוב לדעת על בתים ניידים לפני הרכישה

יוקר המחיה ומחירי הדירות שמאמירים בשנים האחרונות, גורמים לאנשים רבים להבין כי יש צורך בחיפוש אחר מגורים אלטרנטיביים. בחלק מהמקרים, מדובר בבתים ניידים שמוכרים לרבים מאתנו כ"פתרון מגורים ירוק".

יש מגוון רחב של מבנים ניידים. כך שכל אחד יכול לבחור את סוג המבנה המתאים לו ביותר בהתאם לקריטריונים שונים שהוא מציב לעצמו לפני הרכישה.

ישנם מבנים ניידים למגורים ממגוון חומרים: מבנים ניידים למגורים מפלדה, מבנים ניידים למגורים מעץ ועוד. ניתן לתכנן את גודל הבתים בהתאמה אישית ולצפות אותם בחומרים מאוד פרקטיים כמו אלומיניום.

יש בארץ מספר לא קטן של חברות שמתמחות בתכנון, עיצוב ובניית מבנים ניידים בהתאמה אישית. חלק מהמבנים מיוצרים בארץ וחלקם מיובאים מחו"ל.

יצאנו לבדוק את הנושא באופן מעמיק, כדי שתוכלו להכיר בכל המידע שחשוב לדעת על בתים ניידים. לצורך המאמר, פגשנו את הבעלים של חברת  CONTAIN , שסיפר לנו על מספר קריטריונים חשובים על בתים ניידים לפני הרכישה . אז קראו את השורות הבאות בעיון רב ותוכלו להיות בטוחים שיש לכם את הכלים לרכישה חכמה של בית נייד.

 

הדבר ה – 1 שאתם צריכים לדעת: איזה סוגי מבנים ניידים קיימים?

סביר להניח ששמעתם לא מעט על בתים ניידים. שכן, הם הפכו להיות לנפוצים בשנים האחרונות. בחרנו להציג בפניכם 2 סוגים נפוצים של מבנים ניידים כדי שתוכלו לבחור את המבנה שעשוי מהחומר המתאים עבורכם ביותר:

מבנה נייד מעץ – המבנים הניידים עשויים מעץ שמותאם לבנייה. רוכשי בתים ניידים מסוג זה נהנים מהעיצוב מרהיב שמקנה תחושה כפרית וחמימה. ראוי לציין כי מבנים נעשה שימוש במבנים אלו למטרות אירוח, כמו צימרים ובתי נופש.

מבנה נייד ממכולה – המבנים הניידים ממכולה מיוצרים עם רצפת בטון יצוקה, כזו שמהווה בסיס חזק ועמיד. ראוי לציין כי במבנים אלו יש פנאלים ייחודיים בעלי יכולת בידוד מחום וקור. כך שבימי החורף החמים ובימי הקיץ החמים תהיה תחושה נעימה בבית. מי מכם שרוצים להוסיף טאץ' עיצובי למבנה הנייד ממכולה יכולים לבחור בחיפוי חוץ ו\או פנים ולהקנות למכולה מראה אחר, בהתאם לטעם העיצובי שלכם.

 

הדבר ה – 2 שאתם צריכים לדעת: איפה מתאים להציב בתים ניידים?

רגע לפני שתצאו לקנות בית נייד, עליכם לבחון אם יש לכם שטח מתאים שניתן להעמיד בו את המבנה הנבחר. ראוי לציין שבדרך כלל, החברות שמספקות את המבנים הניידים אחראיות להוביל אותן אל המקום הנבחר וגם להציב את המבנה בשטח. ההכנה של הקרקע לקראת העברת המבנה צריכה להתבצע על ידי הקונה (כלומר, זו אחריות שלכם). חשוב מאוד שתזמינו בעל מקצוע למקום שיפלס את השטח, כדי שהאדמה במקום תהיה שטוחה לגמרי. בנוסף לכך, יש להגביה מעט את השטח, כדי להימנע מהצפות של מים בימי החורף הגשומים ולהזיז מהמקום מכשולים שונים (כמו סלעים או פסולת כלשהי) שעשויים לפגוע ביציבות של המבנה. שימו לב שאתם מכינים בסופו של דבר גישה ליצירת תשתיות של ביוב, מים וחשמל שיאפשרו לכם לגור במבנה הנייד במקסימום נוחות.

 

הדבר ה – 3 שאתם צריכים לדעת: מהו גודל הבית הנייד המתאים עבורכם?

עליכם לבדוק את גודלו של המבנה הנייד הנבחר. שכן, אתם צריכים להיות בטוחים כי הוא יכול לאכלס את כל דיירי הבית. כאמור, יש מגוון רחב של בתים ניידים, כך שכל אחד יכול לבחור את המבנה המתאים ביותר עבור ההרכב המשפחתי שלו. אתם יכולים לבחור במבנה בגודל 70 מ"ר לדוגמא, שיתאים לזוג עם ילד או להקים מבנה בגודל 150 מ"ר ויותר, שיתאים למשפחה עם ילדים. לאחר שתבחרו את המבנה המתאים מבחינת הגודל, עליכם לבחון גם את החלוקה לחדרים באופן מעמיק. שכן, אתם צפויים לגור בבית הזה לתקופה ממושכת וחשוב שתרגישו בו בנוח.

רכב אוטו

הדבר ה – 4 שאתם צריכים לדעת: התחזוקה קלה

יש מי שמתלבטים לגבי רכישה של בתים ניידים מתוך חשש לתחזוקה שלהם. אנחנו כאן כדי לעשות סדר – אין צורך לחשוש. התחזוקה של בתים ניידים אינה מורכבת. במקרה הצורך, ניתן לפנות אל חברות שעוסקות בתחום המבנים הניידים כדי להשיג חלקים או רכיבים שונים.

 

הדבר ה – 5 שאתם צריכים לדעת: יכול להיות שתצטרכו להשיג אישורים

חשוב לבדוק אם עליכם לקבל אישור להיתר בנייה, כדי שתוכלו להציב את הבית הנייד במקום הנבחר. במידה ותגלו כי יש לכם צורך באישור זה, ההמלצה היא לקבל אותו לפני ההזמנה של הבית הנייד. שכן, כך תוכלו להיות בטוחים שאתם יכולים להעמיד את המבנה בשטח בהתאם לקבוע בחוק. שימו לב, אנו ממליצים לכם לפנות אל גורמים מוסמכים כמו עורכי דין שעוסקים בתחום המקרקעין לפני רכישת המבנה. ייעוץ מטעם גורם מוסמך יאפשר לכם לקבל את ההכוונה הדרושה ולהשיג בקלות את האישורים המתאימים במידת הצורך.

 

הדבר ה – 6 שאתם צריכים לדעת: עליכם לבחור בחברה מומלצת ומוכרת

רגע לפני סיום, חשוב שתדעו כי עליכם לערוך בירור מעמיק שיאפשר לכם להיות בטוחים שבחרתם בחברה מומלצת ומוכרת שתספק לכם מבנה איכותי ועמיד שישרת אתכם לזמן ממושך. שכן, רכישה של בית נייד אינה עניין של מה בכך. רוצים לקבל עוד מידע וטיפים נוספים בכל מה שקשור לבית ולגינה מפי הבעלי מקצוע?  אז המשיכו  לקרוא ולהתעדכן.

לסיום, עד כאן הציגנו בפניכם את 6 הדברים שאתם צריכים לדעת רגע לפני שרכשו בית נייד. בשלב זה, יש בידיכם את המידע הדרוש, כך שנותר לכם רק למצוא חברה מומלצת ומוכרת שתציע לכם מבנה נייד איכותי ועמיד שישרת אתכם לשנים רבות. נאחל לכם בהזדמנות זו שתבחרו נכון ושתיהנו מהבית החדש.

קראוון נייד

אולי יעניין אותך גם