חיפוש

לא צריך חצר כדי לגדל עציצים – 4 טיפים לטיפוח העציצים במרפסת

אין ספק כי טיפוח עציצים הפך לטרנד לוהט בקרב צעירים ומבוגרים כאחד. בין אם אתם גרים בדירה עם מרפסת ואפילו בלי, בבית פרטי, דירת גג, דירת גן או אפילו עדיין בחדר בבית של ההורים כנראה שגם אתם נשבתם בקסם העציצים ואיזה כיף שבשביל לטפח עציצים פורחים ובריאים לא חייבים חצר!

 

תאורה איכותית

תנו לצמחים שלכם לשגשג באור הזרקורים! במידה ואתם מגדלים עציצים בתוך הבית ולא בחצר או במרפסת, סביר שאתם מסייעים להם עם תאורה מלאכותית. יתכן כי הצמח שלכם לא בשיאו מכיוון שהתאורה הזו לא מספיק איכותית עבורו ולא מספקת קרינה נכונה דבר שעלול לגרום מחסור ביצירת כלורופיל בצמח, כיום שכפי שידוע לכם, אור השמש חשוב לצמחים במידה רבה עבור תהליך הפוטוסינתזה ועל מנת לעודד יצור כלורופיל וצביעת העלים והגבעולים בירוק יפה ופיגמנטי. השקיעו בתאורה.

 

השקייה מספקת

אתם חולמים על גינה במרפסת? מצוין! החלום שלכם בר הגשמה אך זכרו – כפי שאנו לא יכולים להסתדר ולתפקד ללא המים בחיינו כך גם לצמח המים מהווים מקור חשוב וקריטי להתפתחות וגדילה. שימו לב – יש להשקות כל צמח בהתאם לצרכיו האישיים, יש להקפיד על השקייה מתאימה, לא לייבש את הצמח ולא להציף אותו. הקפידו על השקיה בערב ועל אדמה לחה באופן קבוע. דבר שיכול לסייע רבות ולהקל עליכם בביצוע ההשקיה הוא מחשב השקייה.

 

לפנק, לפנק, לפנק

מעבר למובן מאליו – אור ומים ראויים, כדאי לזכור שגם לדשן יש תפקיד חשוב באיכות הצמחים ולאריכות ימים. על מנת לקבל עציצים יפים ואיכותיים יש לפרגן להם בדשנים איכותיים אשר יספקו תוספים ומינרליים שלא יכלו למצוא באדמה בעצם וגם לא במים. דשני פריחה למשל יסייעו מן הסתם בפריחה, כך שאם יש לכם במרפסת עצים ננסיים כגון תפוז, לימון או שיח אוכמניות קטן, הדבר יזרז את בוא הפירות. בנוסף, הדשן יספק מינרליים לצמח מה שיסייע לעציץ להיות בריא וחזק יותר לאורך זמן.

 

הכירו את גינתכם

חובב צמחים מושבע ומשקיען יכיר את צמחיו כמו את כף ידו – הוא ידע לזהות מתי יש עליו מזיקים ומחלות, מתי חם לו מדיי בחוץ והוא צריך להתקרר מעט בתוך הבית. במידה ואתם לא בשלב הזה במערכת היחסים עם הצמחים שלכם הכל בסדר. השתדלו לבדוק ולהסתכל על העלים, הפרחים והגבעולים, לטפל במידה ויש מזיקים ולהסיר עלים חולים ופגומים.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, כיום כל אחד יכול להיות גנן בממלכה הקטנה שנקראת המרפסת ואם אתם רוצים מספיק אז אפשרי לגמריי לגדל עציצים יפהפיים בתוך הבית. על מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר עבור הצמחים שלכם, הקפידו על השקיה נכונה, בזמנים וכמויות מתאימים, על אור איכותי ומספק, דשנים טובים וכמובן שימו לב גם במידה וקיימים מזיקים. קטן עליכם!

אדניות

אולי יעניין אותך גם