חיפוש

מי מורשה להגיש בקשה להיתר בנייה?

בתקופה האחרונה אנו שומעים על לא מעט מקרים שבהם אנשים מגישים בקשות להיתר בנייה למרות שהם כלל לא מורשים לעשות זאת. אם הגעתם לכאן, סביר להניח שגם אתם שמעתם על המקרים הללו באמצעי המדיה השונים. כדי לעשות סדר בנושא, החלטנו לצאת ולבדוק את הפרטים באופן מעמיק כדי להעלות מדריך מסודר שיציג בפני כל דורש מי מורשה להגיש בקשה להיתר בנייה. הישארו אתנו ותגלו את כל המידע שרציתם לדעת בנושא אך לא ידעתם את מי לשאול.

 

תכירו קודם כל את המומחים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

רגע לפני שנעמיק בכל הנוגע לאלו שרשאים להגיש בקשה להיתר בנייה, אתם צריכים לדעת בכלל איך הגענו אל המסקנות שיופיעו בהמשך. נציין בפניכם כי כתבנו את המדריך הנוכחי לאחר שפנינו אל אנשים שונים שהגישו בקשות להיתר בנייה. ביררנו עמם פרטים שונים שגרמו לנו להסיק מי מורשה לעשות זאת ומי לא. בחרנו לבצע את הבירור המקיף בדרך זו מכיוון שהיא מאפשרת לקבל מידע מהימן ועדכני ביותר בנושא. זו ההזדמנות להודות לכל אלו שסייעו בכתיבת המדריך. שכן, בזכותם הוא רואה אור והדבר צפוי להביא למודעות רחבה בנושא.

 

אז מי מורשה להגיש בקשה להיתר בניה?

לא כל אדם מהרחוב יכול לגשת אל הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה כדי להגיש בקשה להוצאת היתר בנייה. אלו שיכולים לבצע את ההליך המדובר הם רק מי שעונים על הקריטריונים הבאים:

  • אנשים שמתכננים לבנות מבנה חדש
  • אנשים שרוצים לבצע שינויים כלשהם במבנה קיים

אם אתם עומדים בקריטריונים אלו, כדאי שתמשיכו לקרוא את המדריך הנוכחי שיאפשר לכם לדעת מידע חשוב נוסף בנושא.

 

אתם מורשים להגיש בקשה להיתר בניה? דעו מתי תצטרכו להוציא אותו

כדי שלא תמלאו מסמכים רבים לחינם, כדאי שתכירו קודם כל את סעיף 145 לחוק תכנון ובנייה. מדובר בסעיף שאומר שיש צורך בהיתר בנייה ב – 4 מצבים מסוימים:

  • במצב שבו הבנייה החדשה או השינויים שצריכים להתבצע במבנה משפיעים באופן מסוים על הסביבה החיצונית בקרבת מקום
  • במצבים שבהם יש צורך לשנות את השימוש הקיים בנכס
  • במצבים שבהם יש צורך בשינוי של קירות תומכים, קונסטרוקציה ועוד
  • במצבים שבהם יש צורך לחרוג מהשטח הקיים של המגרש

 

אל תעברו את ההליך לבדכם – תסתייעו ביודעי דבר

אלו שסייעו לנו בכתיבת המדריך ציינו כי הם לא הגישו לבדם את הבקשה להיתר בנייה. לדבריהם, הם פנו אל חברות מוסמכות בתחום והתייעצו עמם תחילה. הדבר סייע להם להגיש את הבקשה תוך ידיעה כי הם עושים זאת באופן נכון.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שהציג בפניכם מי מורשה להגיש בקשה להיתר בנייה ואיך עושים זאת. כעת, כשיש לכם את כל הפרטים בנושא, אתם יכולים להגיש את הבקשה בידיעה שאתם פועלים נכון.

אנשי תחזוקה

אולי יעניין אותך גם