חיפוש

מעצבים את חדר השינה מחדש? 4 פריטי חובה לחדר שינה

חדר שינה הוא המקום שבו כל אחד מאתנו מוצא נחמה. זהו המקום השקט שבו אנחנו באמת נחים בסוף כל יום ולא משנה אם עבר עלינו יום קשה או פחות קשה, שמח או פחות שמח, העיקר שבסוף אנחנו מרגישים את המזרן והכרית שאנחנו כל כך רגילים אליהם ומרגע זה אנחנו באמת חשים שלווה נעימה.

 

זה מדעי

מחקרים רבים ברחבי העולם ולאורך הרבה מאוד שנים, קבעו שחדר שינה מאורגן, נקי ונוח בעל צבעים נעימים משפיע באופן ישיר על איכות השינה שלנו. חדר שינה מעוצב שיש בו קצת מכל דבר, אור טבעי בשעות היום, גופי תאורה עם אור נעים, מיקום נכון של שטיח, מצעים מסודרים, כריות נוי, תמונות מסוימות ועוד אלמנטים שמשפיעים על תחושת השלווה והנינוחות שלנו בחד השינה.

 

כמו בבית מלון

דוגמא לחדר שינה נעים ומזמין ומרגיע היא – חדרי שינה בבתי מלון. שימו לב שבבתי מלון חדר השינה מאופיין בסידור נכון של המיטה במרכז החדר שבצדי המיטה יהיו ארוניות לנוחיות. בדרך כלל גם יהיו שני וילונות שיושבים על מסילות צמודות כאשר אחד הוא להאפלה מוחלטת והשני הוא לבן שקוף כדי שיהיה מטושטש אבל שייכנס גם אור טבעי בשעות היום. המצעים יהיו בגוונים לבנים עם כמה כריות שינה וכמה כריות נוי גדולות, שמיכות פוך מפנקות שרק רוצים להיכנס תחתם ולהתכרבל.

 

בזכות הרשתות החברתיות

ברשתות החברתיות היום מאוד נפוץ ושכיח לראות סרטונים קצרים של כוכבות וכוכבי רשת שכל תכלית הסרטונים שהם מעלים הוא סידור וארגון נכון של הבית שכולל כמובן עיצוב חדרי השינה. תמיד יש את בתחילת הסרטון את חדר השינה לפני הסידור ואחרי שנייה את חדר השינה לאחר הסידור.

אפשר לראות שהרהיט שהכי מככב בסרטון הוא – המיטה! הכריות יהיו תמיד מסודרות בצמוד לקיר המשענת ראש, תמיד יהיו גם שמיכות פוך ענקיות שמכסות את כל המיטה עם איזה קפל מנופח ושמנמן צמוד לכריות. ואם נשים לב נוכל לראות כמה אלמנטים שחוזרים על עצמם ושהם די פריטי חובה בכל חדר שינה –

  1. וילון קפלים בהיר – כדי לאפשר כניסה של אור טבעי בשעות היום וגופי תאורה קטנים בצדי המיטה עם אור צהוב וחמים לשעות הערב.
  2. כריות נוי גדולות וקטנות – תוך הקפדה שיהיו בצבעים שונים כדי לתת קונטרס לשאר צבעי החדר.
  3. שמיכת פוך גדולה – שמיכה שמנמנה מנופחת ונעימה שמכסה את כל המיטה.
  4. מצעים בעלי גוונים בהירים אך לא מידי בהירים לתחושת רעננות.

 

לסיכום

חדר שינה כשמו כן הוא, הוא חדר שינה וכדי להרוויח שינה טובה ומתוקה בכל לילה הקפידו לסדר אותו בסוף כל יום ולא לזרוק בגדים על רצפת החדר, שימרו על הניקיון ואל תפחדו להכניס צבעים לחדר השינה, הסוד הוא במינונים.

חדר ילדים

 

אולי יעניין אותך גם