חיפוש

משפצים את הבית? קבלו 4 טיפים

החלטתם לשפץ את הבית? מזל טוב, שיהיה בשעה טובה ומוצלחת! ובכן, מה עושים עכשיו? לפני הכל, לוקחים נשימה עמוקה עמוקה ומתחילים עם תכנון השלבים השונים. שיפוץ הוא תהליך ממושך, שמצריך סבלנות, אורך רוח והרבה בירורים והכנה מוקדמת. בדקתם את כל הדרוש? יפה, עכשיו בואו נצלול יחד ונראה מה עוד חשוב לקחת בחשבון.

 

תכנון אדריכלי

בתים רבים בישראל בנויים בצורה בטיחותית, שבחלקה נגזרת מדרישות תקנים מחמירים של הגנה, ולא רק בבנייה החדשה, שכוללת מרחבים מוגנים דירתיים (ממ"ד) או מרחבים מוגנים קומתיים (ממ"ק). לכן קירות, תקרות וגגות רבים עשויים מבטון מזוין. בהתאם לכך, אם החלטתם לשבור קירות ולשנות את החלל הפנימי כדי לחלק אותו באופן שונה, לפני הכל חשוב לברר על ניסור בטון.

גם פתיחת חלונות חדשים, פתחים פנימיים או חיצוניים והעברת תעלות יצריכו בירור דומה. גם אם הדירה שלכם אינה בנויה בטון אלא בלוקים, מאוד יתכן שישנם קירות או עמודי תמך שאותם חשוב מאוד שלא לשנות כלל, או להזיז באופן זהיר ומושכל. על כל פנים מאוד כדאי להתייעץ מראש עם אנשי מקצוע מיומנים לפני קבלת החלטות בלתי הפיכות.

תכנון אדריכלי

מה עם אישורים?

שינויים חיצוניים במבנה בדירה בתוך בניין משותף מחייבים קבלת הסכמת בעליהן של הדירות האחרות בבניין. החלטתם לפתוח חלון חדש? להוסיף מרפסת? כל שינוי כזה מחייב חתימת השכנים, ואם יש שינוי חזית – יש לקבל גם את הסכמת הרשות המקומית שבה ממוקם הנכס. הוועדה המקומית לתכנון ולבניה צריכה לאשר כל שינוי כזה, לכן חשוב לקחת בחשבון גם את הזמן שלוקח לאישור כזה להתקבל.

 

תכנון נקודות חשמל ותקשורת

גם אם תחליטו שלא לשנות חזית או לשבור קירות, הרי שאת כבלי החשמל והתקשורת חשוב למקם בצורה מיטבית המותאמת לצרכיכם, וכן למקם וליישם את נקודות החיבור על פי התכנון שעליו הסכמתם מראש. כיצד לעשות זאת בקירות בטון? באמצעות קידוח בטון בכלים מיוחדים המותאמים לכך ותוך שימוש במקצוענים שזה תחום העיסוק שלהם. נניח שתרצו למקם טלוויזיה בחדר השינה בלי למתוח חוטי חשמל וכבלים לאורך הקירות, הרי שתהיו חייבים להעביר אותם דרך הקירות מהמרכזת שעל פי רוב ממוקמת בכניסה לדירה.

תכנון חשמל

שיפוץ הרצפה, התקרה או המרפסת

ישנן גם תוספות שדורשות קידוח ו\או ניסור בבטון: למשל התקנת ערסל במרפסת (כדאי מאוד, במיוחד למי שאוהבים להשתרע בנינוחות ולהתנדנד ברוח), שינוי מיקום נקודות התאורה במרחב או העברת צינורות מים או גז – כל אלה מצריכים מומחים לנושא בטון עם כלים מותאמים.

 

סיכום

חשוב שלא לקצר תהליכים או לעגל פינות כשמדובר בבטיחות ובנוחות שלכם. כשאתם מתחילים לתכנן שיפוץ בדירה ואתם רוצים לוודא שיש איתכם צוות מקצועי ומיומן עם כלים מתאימים, מוניטין וניסיון בתחום – אתם מוזמנים לפנות אל "שחר צדיק ניסור וקידוח בטון" טלפון *5118.

משפצים את הבית

אולי יעניין אותך גם

משדרגים את הבית
שיפוצים
7 טיפים לשדרוג הבית

כשמדובר בשדרוג הבית, הדבר הראשון שצריך לעשות זה להתחיל מבחירת הסגנון המועדף ולתכנן בהתאם לתקציב. אנשי מקצוע יכולים להקל על התהליך ולתת המלצות בנוגע לשיפוץ

קרא עוד »
משדרגים את הבית
שיפוצים
5 רעיונות לשדרוג הבית

כשזה מגיע לשדרוג הבית שלכם, יש אינספור אפשרויות לשפר את האסתטיקה, הפונקציונליות והערך הכולל שלו. משיפוץ המטבח ועד הוספת פטיו חדש, כל שיפור יכול להביא

קרא עוד »