חיפוש

לשימור או לשיפור? כך תדעו האם מותר לכם לכרות את העץ בגינה

נטעתם שטח בגינה הביתית ומסיבות שונות אתם מעוניינים לכרות אותו? תתפלאו לקרוא, אולם העץ שייך למדינת ישראל לפי חוק ומשכך אתם נדרשים לאישור מיוחד על מנת לכרות אותו. על מנת לבצע כריתה של העץ יש צורך בהגשת בקשה רשמית לרשות המקומית. איך תדעו האם העץ בחצר ניתן לכריתה? כל התשובות בפנים.

 

מהן הסיבות העיקריות לכריתת עצים?

עצים ירוקים פורחים משרתים מטרות של איכות הסביבה ומהווים צמחיית נוי מעוררת השראה, מה הסיבה אם כן שנרצה לכרות אותם ביום מן הימים. יכולות להיות לכך מספר סיבות:

כריתת עץ בשטח פרטי

עץ בסכנת קריסה

קיימים עצים זקנים מאוד שנאכלו עם השנים על ידי מזיקים שונים ועלולים לקרוס, כמובן שקריסת עץ עלולה לגרום לנזקים בגוף וברכוש, כדי למנוע סכנה זו נעדיף לכרות את העץ בהקדם האפשרי.

 

עץ נגוע

קיימים עצים שמסיבות שונות ענפיהם או הגזע חלו. עצים כאלו חשוב לגזום או לכרות על מנת למנוע הידבקות של עצים נוספים בסביבה במזיקים ועוד וכן למניעת נזקים לדיירי הבית.

 

שורשים וגזע המאיימים על יציבות המבנה

כריתת עצים בשטח פרטי לעיתים נדרשת בשל איום על שלמות הבית. לעיתים השורשים והגזע מתפתחים באופן הלוחץ על המבנה ועלולים לגרום להתמוטטותו.

 

שינוי מבנה הגינה

במידה ואתם מעוניינים לשנות את צורת החצר או גינת הבית, לעיתים רבות עץ מסוים עלול להוות גורם מפריע ביישום עבודות חידוש הגינה במצב זה עולה רצון לכרות את העץ על מנת להמשיך העבודות.

כריתת עץ בשטח פרטי

האם מותר לכרות את העץ?

כפי שציינו בפתיחת המאמר, כריתת עץ בשטח פרטי אסורה על ידי הרשויות ללא קבלת אישור מיוחד. לצורך קבלת היתר עליכם לפנות אל פקיד היערות ברשות המקומית ולשלוח בקשה מנומקת היטב. למעשה, חשוב מאוד לנסח את הבקשה היטב משום שבמקרים רבים עשויים הפונים לקבל תשובה שלילית. במקרים אחרים תיתכן ביצוע בדיקה פיזית של השטח על ידי אנשי מקצוע מטעם הרשות המקומית.

 

בחרו בחברת כריתת עצים מקצועית לשיפור הסיכויים לקבלת אישור

נציין כי התקשרות עם חברת כריתת עצים וגיזום מקצועית עשויה לשפר את סיכוייכם לקבלת אישור לכריתת העץ. חברו כרית מקצועיות מקיימות קשר רציף עם הרשויות המקומיות . הן תוכלנה לסייע לכם בניסוח בקשה רשמית בצורה אפקטיבית ואף קודם לכן, להגיש ייעוץ מקצועי בכל הנוגע לצורך בכריתת העץ ובהצגת אופציות נוספות באם הן קיימות.

 

איך תבחרו חברת כריתת עצים בשטח פרטי?

בבחירת חברת כריתה מקצועית חשוב לבדוק מספר פרמטרים: ודאו שהחברה דואגת לביטוח לכל עובדיה לעבודה מגובה וכן ביטוח צד ג' בכל מקרה בו במהלך הפעילות נגרם נזק בגוף או ברכוש. בנוסף, חשוב לבדוק שהחברה מחזיקה בכל הציוד המקצועי הנדרש לצורך כריתת עצים בכל גובה לרבות מנופים, מסורים חשמליים ועוד.

כריתת עץ בשטח פרטי

 

 

אולי יעניין אותך גם