חיפוש

מה השוני בין בדק בית בדירה מקבלן לבין בדק בית בדירת יד שנייה

אי אפשר להתעלם מכל המקרים שרצים ברחבי הרשת בשבועות האחרונים. מקרה שאירע לזוג שרכש דירה מקבלן גרם לרבים לשתף את הגולשים במקרים שאירעו להם בדירות יד שנייה. הדבר הוביל לבלבול רב בקרב הגולשים שקראו את כל האינפורמציה בנושא. אנחנו הבנו כי עלינו להעלות סדרת מדריכים שתעשה סדר בנושא. מדריך זה, החמישי במספר, יציג בפניכם את השוני שבא לידי ביטוי בין 2 סוגי הבדיקות. הישארו אתנו ותוכלו לעשות לעצמכם סדר בראש.

 

בדק בית – מה זה אומר?

אנו תמיד יוצאים מנקודת הנחה כי מצטרפים אלינו קוראים חדשים שלא קראו את המדריכים הקודמים בסדרה. זו הסיבה שהפסקה השנייה בכל מדריך מציגה בקצרה את הנושא שבו אנחנו עוסקים. אם אתם כבר יודעים מה זה בדק בית, תוכלו פשוט לעבור אל הפסקה הבאה. נציין בקצרה שמדובר בהליך שבודק את הבית מכל הכיוונים, כדי לבדוק אם יש תקלות שלא נראות בעין. במרבית המקרים, מתבצעת בדיקה קפדנית על ידי מהנדס מומחה שבוחן את מערכות החשמל והמים. בנוסף לכך, נבדקות גם המרצפות, הקירות התקרות של הדירה.

בדק בית

בדק בית בדירת קבלן – מה חשוב לדעת על כך?

מי שמתכננים לבצע הליך של בדק בית עבור דירה מקבלן צריכים לעשות זאת טרם קבלת המפתח. שכן, ברגע שאתם מקבלים את המפתח לדירה, אתם למעשה מאשרים שזו תקינה מבחינתכם. הקבלנים מאפשרים לכם להיכנס אל הדירה טרם קבלת המפתח, כדי שתוכלו להכין את עצמכם לקראת המעבר. בשלב זה ניתן להזמין מומחה מטעם חברת בדק בית שיבצע בדיקה קפדנית במקום.

 

בדק בית בדירה יד 2 – מה חשוב לדעת על כך?

מי שמתכננים לקנות דירה יד שנייה יכולים להזמין את המומחים של בדק הבית לפני העברת התשלום. ראוי לציין כי כאן אין לחץ של זמנים כמו במקרה הקודם. שכן, מדובר בעסקה שמתבצעת אל מול גורם אחד ולא אל מול קבלן לחוץ שצריך להעביר את המפתחות לא רק לכם, אלא לעוד עשרות או מאות דיירים.

בדק בית

מה השוני בין שני המצבים שהוצגו לעיל?

ההבדל המשמעותי ביותר שבא לידי ביטוי בין שני המקרים הללו נוגע לדחיפות ביצוע הבדיקה. שכן, רוכשי דירות שצפויים לקבל את המפתח, צריכים לבצע את הבדיקה בהתאם ללוח הזמנים שנקבע על ידי הקבלן (ְשקובע מתי המפתח יימסר). אם מסתכלים על רכישת דירה יד שנייה, ניתן לראות שהמצב שונה לחלוטין. שכן, העסקה מתבצעת ברוגע יחסי ומאפשרת לתאם הגעה עם מומחה בתחום בדק הבית ללא לחץ של זמנים.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם להכיר בשוני שבא לידי ביטוי בבדק הבית שמתבצע בדירת קבלן לבין בדק בית שמתבצע בדירת יד שנייה. עכשיו, יש בידיכם את האינפורמציה העדכנית, כך שנותר לכם רק להעביר אותה הלאה לכל דורש.

בדק בית

אולי יעניין אותך גם