חיפוש

איך לתכנן פרויקט גדול עד לפרטים הקטנים?

אדריכלות היא מקצוע לא פשוט, היא דורשת יכולת ראייה למרחוק, יצירתיות, חשיבה הנדסית ועוד כישורים.

על מנת לתכנן פרויקט בצורה נכונה צריך לשים לב להמון פרטים, קטנים וגדולים כאחד, ולהיות בקשב מלא.

אם אתם עומדים לתכנן פרויקט גדול בעצמכם, אפילו בית פרטי, כדאי שתשמעו את העצות הטובות ביותר לניהול פרויקט אדריכלי.

העצות יעזרו לכם להתכונן כראוי לפרויקט ולספק ללקוח שלכם את הטוב ביותר.

 

טיפ ראשון – תכנון ראשוני

בשלב זה תנו ללקוח שלכם לעוף – תנו לו לספר לכם את החלומות שלכם ונסו לחשוב כיצד להגשים אותם. כמו כן, נסו לחשוב על הצרכים של מי שישתמש במבנה ונסו להתאים את החלל אליהם. יש נטייה לזלזל בשלב הזה אך אם יורדים עד הפרטים הקטנים מההתחלה יהיו פחות אכזבות בהמשך. כל פרויקט גדול שאתם רואים התחיל בתור חלום קטן של בן אדם – צריך לפרט את החלומות לגורמים קטנים כדי ליצור מציאות.

 

טיפ שני – תכנון הנדסי

חשוב להעביר את החלומות והצרכים אל דגם הנדסי. שלב זה יעלה קשיים ואולי יאלץ אתכם לוותר על חלק מהחלומות, אך הוא גם יגלה לכם דברים חדשים שלא ציפיתם להם כלל. ככל שהתכנון של הדגם טוב יותר ומדויק יותר – המבנה יהיו מדויק יותר. הסוד הוא לחשוב על הפרטים הקטנים בשלבים הראשונים. אם אתם רואים כשלים במבנה בשלב זה כדי שתטפלו בהם כי כנראה תיתקלו בהם בזמן הבנייה.

 

טיפ שלישי – תכננו מבנה דינמי

הפרט החשוב ביותר שרבים מהאדריכלים לא חשובים עליו הוא יצירת מבנה דינמי. רוב המבנים צריכים לעבור שינוי אחת לעשור בערך בשל השינוי בצרכים של הדיירים – משרד שמתרחב, בית שצריך עוד חדר ועוד. אם תתכננו מראש מבנה שמסוגל להשתנות לפי הצרכים אתם תתנו ללקוח שלכם מתנה גדולה. תכנון מבנה דינמי מראה על חשיבה על הפרטים הקטנים.

 

טיפ רביעי – היו מוכנים לשינויים

על אף שתכננתם בצורה מדוקדקת את המבנה כדאי שתדעו שיהיו מכשולים בדרך – עובדים שיעשו את תפקידם לא טוב, שינוי ברצון הלקוח ועוד. מוכנות להיענות לשינויים תיתן לכם ללמוד דברים חדשים ולהפוך את הפרויקט לטוב יותר.

 

טיפ חמישי – נסו לתכנן את סדר העבודה בצורה נכונה

סדר העבודה הוא המפתח לפרויקט טוב ומדויק. אם תתכננו את העבודה בצורה נכונה מבחינה הנדסית, זה יאפשר לכם לבצע שינויים במרה הצורך. כמו כן, סדר נכון מונע טעויות ומאפשר לכם לראות שהבנייה מדויקת.

 

סיכום – דיוק וגמישות

אין מרשם אחד שבזכותו תצליחו להקים פרויקט מדהים ואין קיצורי דרך. חשוב שתעבדו ביסודיות, תחשבו על הפרטים הקטנים כבר מההתחלה, תהיו גמישים לשינויים ותתכננו את סדר העבודה בצורה נכונה. תכנון נכון יחד עם גמישות זה השילוב המושלם לתכנון פרויקט גדול.

 

בעלי מקצוע

אולי יעניין אותך גם