חיפוש

שיטות לטיפול נכון בגינת הבית

הגינה היא המרחב הכי חשוב בבית.

הגינה היא המקום בו נושמים עמוק לאחר יום ארוך, נרגעים, מאפשרים לילדים לשחק באופן עצמאי ופשוט נושמים אוויר צח ונעים.

אם הגינה שלכם לא תהיה מתוחזקת אתם במהרה תפסיקו להשתמש בה כי היא תהיה לא נעימה ולא מזמינה.

ישנן שיטות רבות לטפל בגינה, אך חשוב תתאימו אותן לגינה שלכם ולצרכים שלכם.

אין כללים זהים לכל גינה – אתם צריכים להבין מה נכון לגינה שלכם או פשוט להזמין גנן שיתחזק את הגינה.

 

טיפול בצמחים

  1. טיפ ראשון הוא השקיה – המשפט "מים בששון" לא ממש נכון לגבי צמחים – אולי יותר נכון להגיד מים לפי הצורך של כל צמח. יש צמחים שזקוקים למעט מים ויש כאלה שזקוקים להשקיה מפנקת ומרווה. אתם יכולים לבדוק מה הצורך שך כל צמח באינטרנט או פשוט לשאול גנן.
  2. לגזום – הצמחים זקוקים לתספורת אחת לכמה זמן כדי להתחדש ולהעלות עלים ירוקים וצעירים. גם בתחום זה לכל צמח יש צרכים אחרים ורצוי שתכירו אותם.
  3. דישון – חשוב שתדשנו מדי פעם את הצמחים, במיוחד אם אלו עצי פרי.
  4. אדמה טובה – לא כל אדמה תיטיב עם הצמחים. אם אתם גרים באזור בו האדמה איננה פורייה מאוד, כדאי תשקנו אדמה מיוחדת לשתילים.
  5. ניכוש עשבים – עשבים שוטים הופכים לאויב שלכם כי הם שותים את המים של הצמחים אותם אתם משקים וגורמים להם לנבול. כדאי שתנכשו אותם כדי למנוע את האסון הזה.
  6. כיסוח דשא – כדאי לכסח את הדשא שלכם כל כמה זמן כדי לשמור על הטיפוח שלו, הבריאות שלו ולמנוע מחיות מסוכנות להתחבא בו.

 

טיפול ברהיטי הגינה

ראשית, חשוב שתכסו את הרהיטים בלילה כשאתם לא משתמשים בהם ממס פר סיבות – בחורף הם יהרסו מהגשם, בקיץ מהשמש ובאופן כללי חיות יכולות ללכלך אותם. שנית, חשוב שתעניקו לרהיטים את הטיפול הטוב להם, עץ למשל זקוק לשיוף וצביעה אחת לכמה זמן. כמו כן , חשוב שתניחו אותם במקומות מוצלים ככל האפשר כי השמש יכולה להרוס אותם.

 

הזמנת גנן

כיום שאתם לא יכולים לוותר על טיפוח הגינה, עומדות בפניכם שתי אפשרויות – הזמנת גנן או טיפול בכוחות עצמכם. גנן ידע לבצע את העבודה בצורה המקצועית ביותר והוא יתאים לכל צמח את מה שהוא צריך, אך אתם תשלמו על כך סכום לא קטן. אם אתם ממש לא אוהבים לעבדו בגינה כדאי להזמין גנן במידה ואתם יכולים להרשות זאת לעצמכם מבחינה כלכלית.

 

לסיכום

כל אחד צריך להשקיע בגינה שלו כדי ליצור בה מרחב שנעים לשבת בו ולהירגע בו. חשוב לטפל בצמחים וברהיטי הגינה, וכמובן לטאטא את רצפת הגינה אם יש לכם כזו. אם אתם לא אוהבים לטפל בגינה תוכלו לשכור את שירותו של גנן מקצועי. תיהנו!

 

מכשיר חשמלי

אולי יעניין אותך גם