חיפוש

הכי טוב לילד שלי – כך תעצבו חדר ילדים מושלם

עיצוב חדר ילדים יכול להפוך להגשת חלום לילד אך גם ובעיקר להורים שלו. כל הורה רוצה לתת את הטוב ביותר לילד שלו וכאשר מדובר בהשקעה יקרה, ההורה מעוניין שההשקעה תהיה משתלמת. על מה חשוב להקפיד בעיצוב חדר ילדים? ריכזנו לכם את הנקודות החשובות. אז בואו נתחיל.

 

בטיחות לפני הכל

כל ילד הוא עולם ולכל ילד אופי אחר. לא ניתן להסתמך על אופי הילד בכדי להציב אותו במקומות מסוכנים מתוך ידיעה שהוא בעל אופי זהיר והוא לא יבצע דברים לא בטיחותיים… חדרי ילדים חייבים להיות מאובזרים ברמה הבטיחותית ביותר שיש. חשוב לשים דגש על הבטיחות גם מבחינת ריהוט המשולב בחדר, חשמל נגיש והתקנת אביזרים נוספים. מיטות ילדים לדוגמא לא יכללו פינות חדות, מדף נמוך לא יותקן בגובה בו ילד יכול לקבל ממנו מכה וכן הלאה.

חדרי ילדים

פרקטיות הריהוט

הרהיטים שאתם רוכשים לחדר הילדים, הם רהיטים יקרים שאין עניין להחליף עם כל עונה… רכשו ריהוט בצבע ניטרלי שתוכלו לערוך בו שינויים בהמשך ולחדש אותו. העדיפו צבעים שיוכלו לשמש אתכם גם כשהילד יגדל והוא ירצה לערוך שינויים שחדר. תוכלו לרכוש ארון בצבע שמנת ולהחליף את הידיות כדי לחדש את החדר.

ניתן להחליף את צבע קירות החדר וכל הריהוט הופך לאלמנט אחר בעיצוב. את רצפת החדר כדאי לעצב מחומרים נוחים שיהיה לילד נוח ללכת עליהם והם גם ישרו אווירה נעימה. רצפת פרקט יכולה להתאים. חשוב לבדוק את הריהוט גם מבחינת קלות הניקיון שלו. חפשו ריהוט מחומר שלא סופח אליו כתמים וניתן לנקות אותו עם מרבית חומרי הניקוי.

 

תאורת החדר

ההמלצה היא לשלב בחדר הילדים תאורה עוצמתית כמו בכל חדר בבית, אך לצידה, כדאי שהחדר יכלול גוף תאורה קטן יותר אותו הילד יוכל להדליק בעת לילה כדי שירגיש נוח יותר.  גופי תאורה יכולים להכניס לחדר עניין וצבע מבחינה עיצובית ואת הבחירה שלהם כדאי לעשות בכובד ראש.

חדרי ילדים

מניעת בלגן

חדר ילדים חייב מקומות אחסון. לילד יש משחקים, בגדים, יצירות וספרים. איפה הוא יניח את כל אלו? אם לא תדאגו בזמן עיצוב החדר למקומות אחסון נאותים, אתם עלולים לגלות בהמשך כי החדר קשה לסידור וארגון. דאגו מקומות אחסון רבים ככל הניתן, המיטה עצמה יכולה לשלב ארגז אחסון, שידת כתיבה יכולה לשלב מגירות אישיות, ניתן להתקין כוורת מדפים מעוצבת לאחסון חפצי נוי וספרים וכן הלאה. לכל דבר יש פתרון. צריך להציב את הבעיה ואז הפתרון יגיע.

 

לסיכום

עיצוב חדר ילדים הוא הגשה של חלום להורה ולילד. כפי שסיכמנו כאן, יש נקודות עליהן כדאי לשים דגש בעיצוב חדר ילדים. יחד עם זאת, כאשר מדובר בילד גדול, כדאי לשמוע את דעתו ולתת לו את ההרגשה שהוא בוחר איך יראה חדר הילדים שלו.

חדרי ילדים

אולי יעניין אותך גם

לוחות מלמין
רהיטים
מה הם לוחות מלמין?

מלמין מהווה את אחד מחומרי הגלם הנפוצים בישראל, שלרוב משמשים לבניית ארונות מטבח וחדרי רחצה, פריטי ריהוט שונים, משטחי עבודה או אוכל ועוד. יש לא

קרא עוד »