חיפוש

מה הם לוחות מלמין?

מלמין מהווה את אחד מחומרי הגלם הנפוצים בישראל, שלרוב משמשים לבניית ארונות מטבח וחדרי רחצה, פריטי ריהוט שונים, משטחי עבודה או אוכל ועוד. יש לא מעט סיבות לכך שחומר הגלם הזה נחשב אחד הנפוצים בארץ, ולאו דווקא בזכות מחירו האטרקטיבי. 

לוח מלמין הוא בעצם לוח עץ אשר מיוצר משבבים של עץ, שבתהליך הייצור נגרסים בצורה מאוד דקה. לאחר פעולת גריסת השבבים, אלו מוכנסים להמשך עיבוד במכבש הידראולי במטרה ליצור כבישה חמה. זאת, כשהם במקביל מוספגים בשרף (מה שמהווה דבק לכל דבר). בסופו של תהליך הכבישה, לוח המלמין יעבור ליטושים אחרונים והתאמות למידות הנדרשות ע"י הלקוחות. המידע הבא בחסות צוות kronospan חומרי גלם – יבואני עץ, קרמיקה ועוד.

 

מה הופך את המלמין לעץ מומלץ?

כתוצאה מפעולות אלו של גריסת השבבים של העץ וכבישתם בחום גבוה, נוצר אותו לוח מלמין, שנחשב אחיד בעובי שלו וקשיח למדי. בהיבט הזה של הדברים, לוחות המלמין יכולים לשמש לפרויקטים מאוד מדויקים אשר מצריכים התאמה אישית של ריהוט.

בין אם תצטרכו לבנות ארונות מטבח, רהיטים, מדפים או כל פריט אחר, עץ מלמין יאפשר לכם להתאימו במידות מדויקות לסוג הפרויקט שלכם. יחד עם זאת, ישנם גם סוגי עצים אחרים שנחשבים איכותיים לא פחות. בסופו של דבר, עץ המלמין אמנם מומלץ לפרויקטים מסוגים שונים, אבל קחו בחשבון שעבור פרויקטים מסוימים הוא עשוי להתאים פחות. כבר נדבר על חסרונות מסוימים שקיימים בעץ הזה, אך נמשיך כעת ביתרונות נוספים.

לוחות מלמין

כמה יתרונות נוספים של לוחות מלמין

בין אם תתייעצו עם צוות kronospan חומרי גלם או עם מומחים אחרים, חשוב לדעת שהלוחות האלו נחשבים עמידים במיוחד וכן מצריכים תחזוקה די מינימלית במהלך השנים. זאת, בניגוד לסוגי עצים אחרים אשר יצריכו ממכם שימון, ליטוש, תיקוני שריטות או שקעים, תיקוני התפוררות העץ וכולי.

באופן כללי, לוחות עץ מלמין זמינים במגוון צבעים וטקסטורות שונות, מה שמקל על ההתאמה לעיצוב הקיים של הלקוחות. בתוך כך, ניתן גם לצבוע או ללטש את הלוחות כדי ליצור מראה ועיצוב מותאמים אישית. בהיבט הזה, הלוחות הם מאוד רבגוניים ומתאימים לצרכים שונים.

לוחות מלמין

לבסוף, היכן משתמשים בעץ מלמין? לעץ יש חסרונות?

עץ מלמין משומש בתעשיות ולמטרות שונות, כאשר ארונות מטבח, מדפים, ספריות, שולחנות ורהיטים הם רק חלק מהפריטים שניתן לבנות בעזרת עץ זה. בהתאם לדרישות הלקוחות, ניתן לצפות את לוחות העץ בפורניר וכן פורמייקה (בד"כ בתעשיית הרהיטים).

בין לוחות העץ הנפוצים בארץ, לוחות מלמין נחשבים יחסית זולים. יחד עם העובדה שהם מומלצים לפרויקטים רבים, חשוב לקחת בחשבון שהם פחות עמידים למים מסוגי עץ אחרים. בהיבט הזה, ככל שצפיפות העץ תהיה גבוהה יותר, ככה הלוחות יהיו יותר עמידים למים. לכן, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא, לבדוק מול החנות או הנגרייה את סוג הייצור של העץ ורמת צפיפותו. ואם תצטרכו סיוע נוסף, ההמלצה הכי חמה היא לקבל אותו מנגרייה מומחית או מחנות שעוסקת בתחום.

לוחות מלמין

אולי יעניין אותך גם