חיפוש

מה הוא מחירה של הדברה ירוקה?

 

הדברה ירוקה היא הקידמה, הדברה ירוקה היא למעשה האופן שבו צריך להתנהל, זהו הכיוון שההדברה בעידן שלנו צריכה לשאוף אליו. סוג זה של הדברה הוא מעט יותר יקר אך היתרונות שלו ברורים ומוחלטים, אז מהי הדברה ירוקה וכמה זה עולה?

 

מהי הדברה ירוקה

הדברה הוא עסק מטבעו העוסק בחומרים כימיים המייצרים תרכובת הפועלת נגד צמח או גוף חי, לרוב מזיקים וחרקים שונים. החומרים אשר עשו בהם שימוש בעשורים האחרונים הם פרי פיצוחים כימיים שחיפשו ומצאו את החומרים שבעזרתם טיפלו בבעיות המזיקים, ככל שחלפו השנים התברר שהחומרים הללו מסכנים את המשתמשים בהם ואת מי שנחשף אליהם, לצערנו מקרי מוות בעקבות ריסוס היו שכיחים למדי.

בשנים האחרונות התפתחה מגמה של פיתוחים אשר מצאו את החומרים ואת המינון הנכון כך שההדברה תתבצע בחומרים ידידותיים ובעלי גורמי סיכון מופחתים, כל זאת בנוסף לעובדה שהחומרים כבר לא פוגעים בשכבת האוזון כפי שהיה מקובל בעבר. לכן הדברה זאת נקראת גם הדברה ירוקה.

 

מה החשיבות שלה

חשיבות ההדברה הירוקה היא בכמה סיבות.

  • הסיבה הראשונה היא הפחתת הסכנה למי שבא איתה במגע, ולכן היא מסוכנת פחות.
  • הסיבה השנייה היא הפחתת הפגיעה הסביבתית, החומרים הישנים היו משחררים חומרים אשר פגעו באיכות האוויר ובמידה ועמד על קרקע חשופה היה בהם גם יכולת לחלחל למי התהום.
  • משמידה את החרקים בבתי הגידול שלהם ולא במקום בו רואים אותם בני האדם, בכך למעשה מטפלים בבעיה.

טווח מחירים

הדברה ירוקה היא סוג של הדברה שמתחיל עכשיו לחדור לשוק, כמות העוסקים בו יחסית קטנה. בנוסף המחירים של חומרי ההדברה הירוקים עדיין לא נגישים וזמינים לכולם, לכן השאלה הדברה ירוקה מחיר היא שאלה נכונה ולגיטימית כיום מחיר ההדברה הירוקה עדיין גבוהה בכעשרה עד שלושים אחוזים יותר מהדברה רגילה. בכל אופן טווח המחירים ינוע בין שלוש מאות שקלים ועד שש מאות שקלים תלוי בכמות החדרים והיקף הבעיה. כמובן שבבתים גדולים, או בבתים פרטיים עם גינה או חצר המחיר יעלה בהתאם.

 

מי יכול לבצע?

כאשר אנו מזמינים מדביר לביתנו או לעסק שלנו חשוב ביותר להקפיד על כמה דברים חשובים ביותר.

  • עבודת הדברה מבצע מדביר מוסמך בלבד.
  • דרשו תעודת מדביר. אדם ללא תעודה לא ייכנס אליכם הביתה. וודאו זאת מראש ובקשו שיעביר לכם צילום תעודה עוד לפני תחילת העבודה, ניתן גם לבדוק את המדביר ברשת.
  • וודאו שהחומרים שבשימוש הם באחריות ובפיקוח, לא תרצו שהילד שלכם יבוא במגע עם חומר קטלני

 

סיכום

הדברה היא עסק רציני, וכמו לכל דבר יש לו עלות מסוימת. אם זאת ההדברה הירוקה היא בפירוש טובה יותר ומוצלחת יותר מאשר ההדברה המסורתית שאנחנו מכירים. לכן לא מומלץ להתעסק עם חומרים ישנים ומסוכנים בטח לא בשביל פער של כמה עשרות שקלים.

איש תחזוקה

 

אולי יעניין אותך גם