חיפוש

משפט צבאי עקב אי התייצבות למילואים

לפעמים זימון למילואים יכול להתקבל בתקופה מאד לא מתאימה בחיים. חשוב לדעת שאם לא תתייצבו למילואים אתם חשופים לסכנה של משפט צבאי. נכון, אתם כבר אזרחים, ואולי אפילו הרבה שנים, אבל לצד זאת יש לכם בחיים כובע נוסף. אולי לא מרגישים אותו אבל הוא אכן שם – במידה מה אתם עדיין חיילים. יכול להיות שתחשבו לעצמכם – יוותרו לי, מכירים אותי ביחידה ועוד. אבל לא בטוח שכך יהיה המצב. חשוב מאד שתהיו אקטיביים במידה ואתם מתכננים לא להגיע למילואים. ולא פחות חשוב שתכירו את החוק ואת מה שעומד מאחוריו על מנת לדעת איך לפעול בצורה המיטבית במצב הזה.

 

כמה דגשים חשובים על מילואים

עריקות ממילואים

על פי חוק השיפוט הצבאי שחל גם על חיילי המילואים, חייל נחשב כעריק כאשר הוא נעדר משירות צבאי בכוונה שלא לחזור לשירות.

באופן עקרוני אם יש לכם צו מילואים פעיל ולא התייצבתם באותו היום וגם לא בהמשך אחרי 20 ימים תוגדרו בתור עריקים. לעומת זאת אם התייצבתם ונעלמתם אחרי יום או יומיים תגדרו כעריקים אחרי 14 ימים. ההגדרות משתנות ממקרה למקרה ולכן במידה והוגדרתם כעריקים ואתם עומדים לפני משפט רצוי לשכור את שירותיו של עורך דין מצוין על מנת לצמצם את הנזקים שעלולים להיגרם בעקבות העריקה.

 

מדור עריקים

במידה והוגדרתם כעריקים במילואים הטיפול נעשה דרך מדור עריקים הנמצא באחריותה של השלישות הראשית.

 

עונש

הענישה המקסימלית בחוק היא מאד גבוהה ומגיע עד לכדי עשר שנות מאסר. בפועל היא כמעט ואיננה מיושמת, אך חשוב לדעת מה אפשרי מבחינת החוק. יחד עם זאת יש מספר עונשים שכן מתבצעים בפועל במידה והחייל מורשע – מאסר על תנאי, הורדה בדרגה קנס כספי וכן גם מאסר בפועל לעיתים.

 

מה אפשר לעשות?

אם צה״ל קבע שאתם עריקים דבר ראשון עליכם לשקול לפנות לעורך דין טוב בעל נסיון ומוניטין שיכול לצמצם את הנזק.

 

להקדים תרופה למכה

ניתן ורצוי להקדים תרופה למכה – במידה ואתם יודעים שנסיבות חייכם לא יאפשרו לכם שירות מילואים, השתחררו משירות המילואים לאלתר ובכך תמנעו מלהיות בסכנת העריקות מהמילואים. שחרור ממילואים הוא תהליך שעלול להיות קצת מורכב. אנחנו ממליצים להתייעץ עם עורך דין מומחה על מנת להשיג פטור ממילואים – עו"ד ניר ליסטר  מומלץ ביותר, עתיר בנסיון ומכיר את התחום לעומק.

אם לא התייצבתם ולא השגתם פטור, והחליטו לשפוט אתכם חשוב שתדעו מה צפוי לכם במשפט.

במשפט ישקלו את מספר גורמים ובעקבותיהם יחליטו כיצד לנהוג אתכם. להלן הדברים המרכזיים שיבחנו במשפט:

  1. נסיבות ההעדרות – מדוע נעדרתם? האם היו סיבות אישיות, נפשיות או כלכליות שהשפיעו על ההעדר שלכם מהמילואים?
  2. כמו ההעדרויות – האם זו פעם ראשונה שלא הגעתם לשירות מילואים – במידה וכן יכול להיות שתהיינה הקלות.
  3. הצו עצמו – לצו שמונה יכולות להיות השלכות חמורות יותר מאשר למילואים בפעילות מבצעית או אימון.

 

לסיכום, אי התייצבות למילואים יכולה לגרור הסתבכות מיותרת שעלולה אף להגיע למצב של מאסר בפועל. היו אקטיבים וודאו שלא תגיעו למצב הזה. טפלו בעניין מבעוד מועד בצורה חכמה ומקצועית.

אי דיווח

אולי יעניין אותך גם

5 אביזרים שיקפיצו כל מסיבה!
כללי
5 אביזרים שיקפיצו כל מסיבה!

מסיבות הן הזדמנות נהדרת לייצר אווירה ייחודית. כמובן שחשוב לסגור את הכיבוד ולהחליט על פלייליסט, אבל אנחנו פה בשביל לספר לכם גם על האביזרים שישדרגו

קרא עוד »