חיפוש

מתי צריך לעשות איטום סדקים – בחורף או בקיץ?

השאלה מתי כדאי לבצע איטום סדקים היא שאלה נפוצה שמעסיקה רבים. ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון, כמו מזג האוויר, סוג החומר ממנו עשוי המבנה, גודל הסדקים ועוד. המאמר יפרט מתי כדאי לעשות איטום סדקים, וכיצד מתמודדים עם מזג האוויר כשחייבים לבצע איטום.

 

כיצד אוטמים סדקים?

איטום סדקים הוא שימוש בחומרים גמישים הממלאים ומכסים את הסדקים. למעשה הם מהווים שכבת מגן לקירות פנימיים וחיצוניים, גגות ועוד. את האיטום מבצעים בחומרים כמו, טיח, מלט וסיד, שליכט אקרילי וכד'. ככל שאוטמים את הסדקים מוקדם יותר, כך נמנעים מהתרחבותם, מנזילות מים בתקופת החורף וכד'.

סדקים אטומים

אטימת סדקים בחורף

מצד אחד, בחורף הלחות והטמפרטורה נמוכות ויורדים גשמים ומצד שני, קצב ההתייבשות איטי, מה שמקשה על איטום הסדקים בקירות החיצוניים. הלחות והמים נלכדים בין החומרים ועלולים לגרום לעובש במהלך הזמן. אף על פי כן, כשמדובר על שיקום מבנים בחורף, מומלץ לבצע את האיטום אחרי שעברו כ-3 ימים מהיום הגשום, או לאטום קירות מתחת לגגון אותו מתקינים לפני העבודה. יתרה מכך, חשוב לכסות את האזור אותו אוטמים בברזנט לאחר סיום העבודה.

 

יתרונות וחסרונות של אטימת סדקים בקיץ

בקיץ הלחות והטמפרטורה גבוהה, הימים ארוכים יותר וכך יש יותר שעות אור טבעי. אף על פי כן, בקיץ הסדקים נוטים להתרחב וקרינת UV עלולה לפגוע בחומרים.

 

אז מתי כדאי לבצע איטום של סדקים?

התשובה תלויה בגורמים רבים, אך באופן כללי, מומלץ לבצע איטום סדקים בקיץ, כאשר מזג האוויר חם ויבש. אם מדובר על סדקים בגג, הוא חייב להיות יבש לגמרי וגם ניתן לנקות ולהכין אותו לפני האיטום מבלי לחשוש מגשמים. בנוסף, בעלי המקצוע זמינים יותר בקיץ מאשר בחורף והם מציעים מחירים זולים.

יתרה מכך, אם אוטמים בקיץ, נמנעים מנזילות בחורף וכאשר הכל יבש, האיטום יחזיק לאורך זמן ואיכות החומרים תהיה אופטימלית. יחד עם זאת, חשוב לציין שניתן לבצע איטום גם בחורף, אך יש לקחת בחשבון את קצב ההתייבשות האיטי ואת הקושי לעבוד בחוץ. במקרי חירום, כמו סדקים גדולים שגורמים לנזילות, יש לבצע איטום מידי, ללא קשר למזג האוויר.

 

טיפים לבחירת חומר איטום ולעבודה מיטבית

  • התאימו את חומר האיטום לסוג החומר ממנו עשוי המבנה.
  • בחרו חומר איטום גמיש ועמיד לתנאי מזג האוויר.
  • הקפידו על הוראות השימוש של היצרן.
  • הזמינו בעל מקצוע מנוסה לביצוע עבודת האיטום.
  • בדקו את המבנה באופן קבוע כדי לאתר סדקים חדשים.
  • טפלו בסדקים קטנים מיד, לפני שהם גדלים וגורמים לנזקים.

 

סיכום

איטום סדקים חשוב למניעת נזקים למבנה, לשיקום ולשמירה על תקינותו. בחירת העיתוי הנכון לביצוע האיטום תלויה בגורמים רבים, אך באופן כללי, מומלץ לבצע איטום סדקים בקיץ וליהנות משקט בחורף.

איטום סדקים

אולי יעניין אותך גם

5 אביזרים שיקפיצו כל מסיבה!
כללי
5 אביזרים שיקפיצו כל מסיבה!

מסיבות הן הזדמנות נהדרת לייצר אווירה ייחודית. כמובן שחשוב לסגור את הכיבוד ולהחליט על פלייליסט, אבל אנחנו פה בשביל לספר לכם גם על האביזרים שישדרגו

קרא עוד »