חיפוש

מפעלים ותעשייה: למדו מה קורה עם כל הפסולת שנוצרת

מפעלים ותעשייה בישראל מהווים חלק חשוב בכלכלה המקומית. תרומתם לצמיחה ולפיתוח כלכלי בארץ ניכרת במיוחד. יש לקיומם יתרונות רבים אך חסרונות רבים גם כן. נוצרת מהם המון פסולת. פסולת שיכולה להיות מסוכנת גם לאיכות הסביבה, לבעלי חיים ובנוסף גם לבריאות שלנו. למדו מה קורה עם כל הפסולת שנוצרת!

 

סוגים של פסולת תעשייתית

קיימים סוגים רבים של פסולת תעשייתית. הרבה פעמים היא יכולה להיות מסוכנת מפני שבמקרים רבים מדובר במתכות, כימיקלים וחומרים אחרים שיכולים להיות מסוכנים לסביבה. כדי לפנות פסולת מסוג זה, תצטרכו לפנות לחברה מורשית ומקצועית בעלת רישיון לעשות זאת. חברה אשר מכירה את החומרים הרעילים הללו ויודעת בדיוק מה לעשות.

סוגי פסולת תעשייתית

פסולת במדינת ישראל

נכון לשנת 2024, ארץ ישראל מייצרת כ-6.19 מיליון טונות של פסולת עירונית ומסחרית בכל שנה. חשוב לדעת כי מדי שנה, כמות הפסולת גדלה – מה שממשיך להדאיג אותנו. המודעות לגבי חשיבות המחזור גדלה עם השנים אך כרגע המצב עדיין לא טוב מספיק. יותר מ-70% מהפסולת לא מועבר למיחזור אלא למטמנות. מטמנות מזיקות לבריאותנו ואנחנו נפרט על זה ברגע זה.

 

הנזקים של מטמנות

השלכת פסולת באתרי פסולת הוא דבר מסוכן. הפסולת נמצאת באוויר הפתוח וכך בעצם מזהמת את האוויר שאנו נושמים. בנוסף, היא גם פולטת גזי חממה. החומרים מהם עשויים הפסולת מתפרקים ויוצרים מתאן שהוא בעצם גז חממה רעיל מאוד. בנוסף, חשוב להכיר בזה שחומר כגון פלסטיק אשר נזרק בשטחים פתוחים הוא חומר אשר מזיק מאוד לבעלי חיים.

 

חשיבות המחזור

חשוב מאוד למחזר מכמה סיבות:

  • לשמור על איכות הסביבה – מחזור מונע פליטה של גזי חממה, שומר על שטחים ירוקים, מונע זיהום אוויר ועוד…
  • לשמור על בריאותנו – כאשר אנו מונעים פליטה של גזים רעילים אנו בעצם שומרים על אוויר נקי. האוויר שאנו נושמים משפיע בצורה ישירה על בריאותנו.
  • לעזור לכלכלת המדינה – חיסכון כספים בטיפול בסביבה בעתיד. ככל שאנחנו נזהם יותר, כך נוציא יותר כסף כדי לתקן זאת.

 

אז, למי לפנות?

ענבר פרוייקטים פינוי פסולת היא חברה מדהימה אשר מתמחה בפינוי פסולת. זה רלוונטי גם למפעלים, תעשייה, חקלאות, עיריות, מבנים וקניונים. היתרון הגדול בלעבוד עם חברה זו – היא ממחזרת את הפסולת שלכם. הפסולת שהיא אוספת עוברת לתחנות המעבר למיון נוסף ומשם למפעלי המחזור או למטמנות. כך תוכלו גם להיפטר מהפסולת שלכם, גם לשמור על איכות הסביבה וגם לשמור על בריאותנו!

 

לסיכום

מפעלים ותעשייה יוצרים המון פסולת. פסולת אשר מסוכנת לנו, לבעלי החיים ולעתיד שלנו באופן כללי. חשוב לדעת כי ככל שאנו נזהם יותר, כך האוויר שאנו נושמים יהיה מזוהם יותר. ולכן, חשוב מאוד להתחיל למחזר. לשם כך, חשוב שהחברה אשר מפנה את הפסולת שלכם תהיה חברה אשר מאמינה במחזור לעתיד טוב יותר!

מפעלים ותעשייה

אולי יעניין אותך גם

5 אביזרים שיקפיצו כל מסיבה!
כללי
5 אביזרים שיקפיצו כל מסיבה!

מסיבות הן הזדמנות נהדרת לייצר אווירה ייחודית. כמובן שחשוב לסגור את הכיבוד ולהחליט על פלייליסט, אבל אנחנו פה בשביל לספר לכם גם על האביזרים שישדרגו

קרא עוד »