חיפוש

האם טאבון גז עדיף על מנגל חשמלי?

השאלה הזאת כל הזמן עולה בוויכוחים בין המשפחות שנפגשות מידי פעם בפיקניק בפאר בחוץ. כל אחד חושב אחרת ויש לו את הסיבות שלו. אלו שבעד יגידו שאין כמו הטעם האמתי של האוכל שנאפה או נצלה בתנור הייעודי לו. אלו שנגד יגידו שאין להם כוח להתעסק או זמן להתעסק עם משהו שנראה להם מסורבל ויעדיפו את החלופות הנהדרות האחרות שיש בשוק הפועלים באמצעות חשמל.

 

השאלה היא לא בעד או נגד אלא – האם יש מקום או אין מקום?

חלום של אישה ואיש בישראל, שיהיה להם בית קרקע קטן, עם כמה עצים, צמחים, גינה קטנה לילדים ובצד טאבון גז שבו יוכלו לאפות פיצות לילדים בימי הולדת ובשבתות יפות כשכל המשפחה באה להתארח.

גם כדי להשוויץ בנראות וגם כדי להשוויץ בטעם המיוחד כל כך של הבצק אשר נאפה בחום המדויק, בטמפרטורה האידיאלית, נחרך קלות בשוליים עד שנוצרות בועות אוויר קטנטנות ופריכות שכולם אוהבים לנגוס בהם. מחיר של תענוג זה נע בין כמה אלפי שקלים, אך מדובר בהשקעה חד פעמית לכל החיים. בנוסף, איננו זקוק לטיפול סיזיפי אלא רק לניקיון ולפנוי השאריות. ההמלצה היא לכל מי שיש מקום בביתו בחצר או על מרפסת גג בבניין.

גריל חשמלי

ומה הן החלופות האפשרויות שקיימות היום בשוק?

החלופות הן נהדרות ובהחלט לא נופלות מאש גלויה לשם הכנת פיצות ושאר מנות מופת. כאמור החלופה הטובה ביותר היא מנגל חשמלי שבאמצעותו אפשר להכין לא רק מנות בצק כמו פיצות או שאר לחמים אפויים וטובים, אלא גם מנות בשר נהדרות כמו עוף שלם או מנת צלעות עסיסית. מדובר על גריל שולחני אשר מגיע במידות נוחות שמתאימות לכל מקום.

כדאי לדעת שיש תנורים כאלו שמתאימים לנשיאה בחוץ לימי פיקניק יפים עם המשפחה והחברים. ניקוי ותחזוקה של מכשיר כזה לא דורש מיומנות או הכנות מראש אלא מדובר על תחזוקה פשוטה מאוד ונוחה מאוד. בעניין המחיר תנור כזה צפוי לעלות כמה אלפי שקלים, אך כמו החלופה השנייה, מדובר בהשקעה לטווח הארוך ובדרך כלל מגיע עם אחריות לשנים רבות.

 

לסיכום – אז הדילמה עדיין קיימת, מה עדיף לרכוש?

בשורה התחתונה כל אחד עושה חושבים מה הכי נוח לו מבחינת מקום מסודר שאינו מסכן את בני הבית או את הבית עצמו. עוד שיקולים שנלקחים הם לא רק המקום הנכון אלא גם הצורך שיש, כלומר, האם מדובר בבית שבדרך כלל מוציא מנות ואוהב לארח אנשים.

כמו השיקולים הקודמים, עוד שיקול נוסף שקובע יותר מהכל הוא כמו כמובן החלק של כמה רוצים להשוויץ במה שיש לנו, הרי בואו נודה, כולנו אוהבים לעשות מידי פעם "רוח" עם מה שיש לנו. השיקול האחרון הוא כמובן כלכלי אך בהחלט אישי ואינדיבידואלי לכל אחד.

גריל חשמלי

אולי יעניין אותך גם