חיפוש

המשפחה גדלה? הגיע הזמן להגדיל את הבית

במהלך חיי כל משפחה מגיע הרגע הזה שמבינים שזהו, שאי אפשר להמשיך כך וצריך להרחיב את הבית, כלומר, לעשות שיפוצים. שיפוצים זה בדרך כלל כינוי למתיחת פנים שלמה שעושים לבית. לעיתים מדובר בתיקון והחלפת חלקים שונים, וסיוד קירות, בבתים ישנים, ולעיתים מדובר ממש בהרחבת הבית, כמו במקרה שלנו, תוספת של יחידות דיור, שינוי חדרים בתוך הבית, תוספת קומה, או שינוי חדרי השירותים. אז איך זה עובד ומה צריך לעשות? הכל כאן בהמשך.

 

איך מתחילים?

לפני בחירת קבלן שיפוצים ותחילת העבודות עצמם, הלקוח צריך לשבת עם עצמו, ועם אשתו ולהגדיר בדיוק איזה סוג של הרחבה הוא רוצה, שהרי ישנן הרחבות של הבית בהיקפים שונים. וצריך לזכור שההיקף משתקף אחר כך גם במחיר. בשלב זה, מאוד מומלץ להסתייע בעצות של מומחים במגוון התחומים, החל מחשמלאי ואינסטלטור, וכלה באדריכל ומהנדס. בסוף, הכל תלוי בבחירת הלקוח במה שמתאים לו.

 

מה הטיפים לבחירת קבלן מתאים?

בחירת קבלן שיפוצים היא לא דבר של מה בכך, ולכן השקיעו בכך מחשבה רבה. אתם רוצים שיהיה לכם עוד חדר לילד ועוד חדר אמבטיה, כשהכל פועל ומותאם, ולשם כך צריך קבלן אמין שיעשה זאת. זכרו את הטיפים הבאים:

  • המלצות – שיפוצים הם עסק יקר, ניסיון לחפש את הזול ביותר, או הניסיון לחסוך בזמן חיפושים אחר אחד כזה, לא שווים את ההפסד. שכירת מישהו "על עיוור", וללא המלצות לגבי טיב עבודתו, יכולה לגרום לקבל עבודה לא מושלמת, דרך מישהו שיתברר כלא רציני מספיק, או אפילו ליפול בפח ולעבוד עם רמאי.
  • תיאום מסודר וחוזה – הגדירו לקבלן בדיוק מה אתם רוצים ממנו, כולל עלויות, שלבי התשלום השונים בהתאם להתקדמות ההרחבה. קבלן שיפוצים צריך שיגדירו לו מועדים לסיום, אחרת שיפוץ יכול להימשך זמן רב. את החוזה מומלץ לכם לערוך בצורה מפורטת כמה שניתן, כדי למנוע אי הבנות בעתיד.
  • ביטוח ורישום – ודאו שהקבלן רשום ברשם הקבלנים, זו אינדיקציה טובה לכך שהוא אכן בעל ניסיון של כמה שנים בתחום. בנוסף, בדקו איתו היטב שיש לו ביטוח. אתם לא רוצים שפועל שלו יפצע וזה יהיה עליכם.
  • אחריות לבעלי מקצוע – שימו לב שהרחבת בית דורשת גם טיפול בחשמל, אינסטלציה, ובעלי מקצוע נוספים. ודאו עם הקבלן שלכם שהוא מארגן לכם את כל מה שנדרש, ולא יתקשר אליכם פתאום באמצע הרחבת הבית להגיד שעליכם לדאוג לקבלן צבע. מדובר באחריותו של קבלן שיפוצים לדאוג לכאב הראש הזה.

לסיכום, שיפוץ והרחבת הבית הוא כנראה אירוע די מורכב. אז עם כל השמחה על הרחבת המשפחה והבית, כדאי לכם לעשות אותו באופן מסודר ומתוכנן ככל הניתן, וכמובן תוך תקשורת טובה ככל האפשר מול הקבלן. לאחר כל התכנונים, עליכם פשוט להתקשר לחברים ולהתחיל לחפש קבלן שיפוצים.

מִשׁפָּחָה

אולי יעניין אותך גם